Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، بهروز بائی‌لاشکی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، نوشهر در یدار با فرماندهان اسبق نیروی انتظامی با بیان اینکه جنگل هیرکانی از مهم‌ترین ذخایر طبیعی جهان است و قدمت آن به میلیون‌ها سال می‌رسد، اظهار کرد: نزدیک به ۵۳درصد از جنگل‌های هیرکانی در مازندران، ۲۶ درصد در استان گیلان و ۲۱ درصد هم در گلستان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفاظت و حراست از جنگل‌های هیرکانی با بهره‌گیری از روش‌های نوین مدیریتی صورت می‌گیرد، گفت: یکی از این روش‌های بهینه در حفاظت از جنگل جلب مشارکت و حمایت همه جانبه مردم و آموزش آنها از طریق وسایل ارتباط جمعی، برگزاری طرح‌های مشارکتی، آموزش رفتار با منابع طبیعی، برگزاری برنامه‌های نهال‌کاری  و تشویق مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی به خصوص در جنگل‌ها و مراتع است.

 معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر یادآور شد: مشارکت مردم در هر پروژه‌ای ضامن اجرا و پایداری آن پروژه است و این مسئله در حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار است، کمربند حفاظتی به منظور حفاظت از حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی ایجاد می‌شود.

 بائی‌لاشکی افزود: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر کمربند حفاظتی با نصب بنچ مارک در غرب استان با اعتبارات دولتی و مشارکت مردم انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح همیاران طبیعت را با استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان، جوانان، مجریان، بهره‌برداران و آحاد جامعه که به نوعی علاقه‌مند به نقش آفرینی داوطلبانه در فرایند حفاظت از منابع طبیعی هستند، از سوی اداره کل اجرایی شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی خاضعی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد. وی با اعلام هشدار به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود. رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد. وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند. خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند. رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است. وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه