Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیرکل ستاد مبارز با مواد مخدر کشور گفت: در استان تهران ۱۳ هزار معتاد متجاهر در مراکز درمانی ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند با این حال ظرفیت نگهداری از معتادین متجاهر در استان تهران به ۲۰ هزار نفر می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملارد، اسکندر مؤمنی در بازدید از مرکز درمانی ماده 16 اخوان در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت 4 هزار نفری ظرفیت نگهداری در سال‌های گذشته در استان تهران اظهار داشت: مسئولان برای بازپروری معتادان متجاهر در سراسر کشور دغدغه دارند و در سال گذشته ظرفیت این مراکز افزایش قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توانمندسازی مددجویان در مراکز درمانی ماده 16 اشاره کرد و افزود: در استان تهران 13 هزار معتاد متجاهر در مراکز درمانی ماده 16 نگهداری می‌شود.

دبیرکل مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ساماندهی 70 درصدی مراکز درمانی ماده 16 ترک مواد مخدر در کشور بیان کرد: در راستای برنامه ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت نگهداری از معتادین متجاهر در استان تهران به 20 هزار نفر خواهد رسید.

مؤمنی با بیان اینکه در کشور حدود 60 هزار معتاد متجاهر وجود دارد گفت: توانمندسازی و آموزش یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های مراکز درمانی ماده 16 کشور باشد تا افراد پس از بازگشت به جامعه مهارت و تخصصی را فراگرفته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت نگهداری 1800 نفری مرکز درمانی ماده 16 اخوان در صفادشت ملارد افزود: ظرفیت این مرکز در آینده به 2500 نفر افرایش می‌یابد و امکانات متناسب با آن به این مرکز اختصاص خواهد یافت.

80 درصد سارقان استان قزوین معتادان متجاهر هستندظرفیت‌های استان گلستان پاسخگوی نگهداری معتادان متجاهر نیستساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر در استان سمنان ضروری است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش 5 هزار نفری نگهداری معتادین متجاهر در تهران بزرگ در آینده نزدیک ابراز داشت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مراکز ترک اعتیاد و ماده 16 را ایجاد کند و می‌طلبد از ظرفیت خیرین در این حوزه برای کمک به بازپروری معتادین متجاهر استفاده کرد.

مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: درمان معتادان متجاهر مسئله انسانیت را در برمی‌گیرد و از روش‌های غیراخلاقی در این مراکز پرهیز شود و باید کرامت انسانی در مراکز درمانی ماده 16 و ترک اعتیاد حفظ شود.

انتهای پیام /ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز درمانی ماده مراکز درمانی ماده 16 معتادین متجاهر متجاهر در استان معتادان متجاهر استان تهران ظرفیت نگهداری مواد مخدر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی کلونی آسیب که معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین ایجاد کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، احمد احمدی‌ صدر روز دوشنبه با اشاره به اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق تهران اظهار کرد: طی اجرای این طرح سراسری که به مدت ۱۵ روز در پایتخت به اجرا در می‌آید، نقاط گوناگون کلونی آسیب در نقاط مختلف شهر مورد ساماندهی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از این نقاط آسیب مربوط به محل زندگی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری یک زمین بایر در محدوده خیابان فدائیان اسلام جنوب، نبش خیابان زنگنه بود.

احمدی‌صدر ادامه داد: به همت گشت حامی شهر این سازمان، گشت فوریت‌های اجتماعی منطقه ۱۶، عوامل ناحیه ۳ منطقه ۱۶ و با همکاری ایستگاه آتش نشانی بعثت این کلونی معتادان متجاهر برچیده شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فردی که در این کلونی حضور داشت و پاتوقی برای خود و دیگر معتادان متجاهر فراهم کرده بود مورد ساماندهی قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر به یکسال طرح جدید پلیس برای جمع آوری معتادان متجاهر

دیگر خبرها

  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین