Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@14:10:04 GMT

۲۲۱۲ کامیون وارداتی دست دوم ترخیص شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۲۶۶۱

۲۲۱۲ کامیون وارداتی دست دوم ترخیص شد

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ترخیص ۲۲۱۲ دستگاه کامیون دست دوم وارداتی و شماره گذاری ۹۳۸ دستگاه از آنها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، داریوش امانی درباره ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرک اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که داشته ایم و کارگروه‌های مشترکی که بین کارگروه‌های مختلف برگزار کرده ایم، روند ترخیص کامیون‌ها از گمرک افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا کنون ۲۲۱۲ دستگاه از گمرک ترخیص شده است که ۹۳۸ دستگاه آن شماره گذاری شده و مابقی در صف شماره گذاری هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: روند اجرایی دستگاه‌هایی که باید مجوزها را بدهند، تسهیل شده است. سازمان استاندارد، موضوع دریافت گواهی اسقاط، گمرک، محیط زیست و… کمک کرده اند تا بتوانیم روند بسیار سریع‌تری را برای ترخیص کامیون‌ها در پیش بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای میان وزارت نفت، راه و صمت در خصوص نوسازی ناوگان جاده‌ای از محل تولیدات خودروسازان داخلی به امضا رسیده است تا ۱۶۵ هزار ناوگان مسافری و باری از این محل نوسازی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آمار کامیون‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، ۶ هزار ناوگان تا کنون وارد گمرکات شده که ۲۲۱۲ ترخیص شده و مابقی در گمرکات در حال طی کردن فرآیند ترخیص هستند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ترخیص کامیون‌های وارداتی، تمام اقداماتی که باید انجام می داده اند را طی کرده اند و حالا نوبت بخش خصوصی است تا اقدامات مربوط به خود را انجام دهند.

به گفته امانی، گرفتن مجوزهای مربوط به محیط زیست و آلاینده نبودن این کامیون‌ها و همچنین اقدامات در خصوص دریافت کد رهگیری از بانک‌های عامل برای ارائه ارز با منشأ خارجی از اقداماتی است که باید واردکنندگان انجام دهند تا کامیون‌ها هر چه سریعتر ترخیص شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل تین گمرک محیط زیست خودروسازان وزیر راه و شهرسازی بخش خصوصی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوسازی ناوگان جاده ای کامیون های دست دوم وارداتی ترخیص کامیون های وارداتی ترخیص کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دلیل عدم طی شدن مسیر قانونی برای واردات ذرت شرکت بازرگانی تعاونی های کشاورزی، هیچ مجوزی برای تخلیه و ترخیص محموله ذرت این شرکت صادر نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار مطلبی با عنوان «هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت » یک مقام مسئول در وزرات جهاد کشاورزی به فود پرس، گفت: شرکت واردکننده بدون ثبت سفارش اقدام به واردات ذرت کرده است که به دلیل طی روند غیرقانونی برای واردات، وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی برای ترخیص و تخلیه آن صادر نکرده است و طبق قانون در صورت تخلیه این کالا در بنادر کشور، ذرت وارداتی مصداق کالای قاچاق بوده و با آن بر اساس ضوابط برخورد می شود.

وی افزود: به رغم فشارهای فراوان به وزارت جهاد کشاورزی برای سرپوش گذاشتن این امر و صدور مجوزها برای واردات و ترخیص این ذرت ها، خوشبختانه بخشی از دولت و مدیران وزارت جهاد کشاورزی با مقاومت زیاد مانع عملی شدن این تخلف و دادن رانت شده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار فرامرز ظلی با وزیر ورزش پس از ترخیص از بیمارستان
  • توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق با بارنامه جعلی
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • عوارض ۲۵ قلم کالای وارداتی شامل گوشت و خودرو ابلاغ شد
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • یک کشته و ۳ مصدوم حاصل تصادف کامیون و سمند
  • حرکت به سمت عمق تولید دستگاه و نوار قندخون در کشور
  • افزایش تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز