Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف افزایش سطح دانش فنی کارکنان و پرورش نیروهای متخصص آموزش و توانمندسازی کارآموزان به روش استاد شاگردی (منتورینگ) در دستور کار اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مجید مظلومی، رئیس آموزش برق و مکانیک این شرکت با اشاره به اینکه این شیوه آموزشی با همکاری مدیریت‌های عملیات حفاری و اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی برنامه‌ریزی و از بهمن‌ماه امسال اجرایی خواهد شد، گفت: شرکت‌های پیشرو در سطح جهان، دوره‌های آموزش رسمی خود را به‌واسطه اثربخشی به نسبت پایین و نرخ بازده غیرشفاف و روش‌های معمول به‌تدریج به روش‌های نوین توسعه منابع انسانی که در آن توجه اصلی بر مدیریت یادگیری کارکنان و تبادل تجربه و آموزش‌های انفرادی است تغییر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیوه آموزش و ارزیابی منتورینگ به‌صورت مدون و برنامه‌ریزی‌شده برای نخستین‌ بار در شرکت اجرا شده است، تصریح کرد: منتورینگ یک روش آموزشی است که در دهه اخیر توانسته نقش بسزایی در ارتقای سطح آموزش تخصصی کارکنان مجموعه‌های صنعتی ایفا کند که به‌طور خلاصه (منتور) فردی ارشد، با تجربه و دارای دانش و مهارت است که با آنالیز توانایی‌های کارآموز (منتی) همانند راهنما و مرشد رفتار و با توجه به تجربه و اطلاعات شغلی به او کمک می‌کند.

رئیس آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران تببین کرد: استاد که خود نیز پیش از این دوره‌های آموزشی منتورینگ را با کمک مشاور صنعتی گذرانده و از نظر سطح علمی و تجربه حرفه‌ای تأیید صلاحیت شده در این راهکار آموزشی فرصت خواهد داشت از تجربه و دانش خود به شیوه آسان نسبت به انتقال آموزه‌ها به شاگرد اقدام کند.

مظلومی با اشاره به اینکه در این روش موفق آموزشی که در مرحله نخست برای حدود ۵۰ نفر از کارکنان مدیریت‌های عملیاتی تعریف شده، استاد یاددهنده و شاگرد به‌عنوان یادگیرنده در کنار هم قرار می‌گیرند و کارآموزان پس از گذراندن مدت آموزش و تبادل تجربه و مشخص شدن پیش‌نیازهای آموزشی، سطح فراگیری آنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تا زمانی‌ که به سطح قابلیت‌های فنی و شخصیتی مورد انتظار نرسند فرآیند آموزشی ادامه می‌یابد.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت ملی حفاری ایران توانمندسازی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب

محمد بذرافشان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: رشته آموزشی جدید ساخت درب و پنجره دوجداره در مرکز میناب راه اندازی شده و تا پایان سال هم رشته لوله کشی صنعتی که زیرمجموعه طرح نفت است، راه اندازی می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌هایی که برای مهارت آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود به هنرجویان بصورت رایگان آموزش می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: در مرکز فنی و حرفه ایی میناب ۱۶ رشته آموزشی وجود دارد که پارسال دو هزار و ۷۹۷ تن در مراکز ثابت و سیار توانستند مهارت فنی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • پنج فوتبالیستی که ماراتن را تجربه کرده‌اند (عکس)
  • آموزش: ده برنامه ضروری که باید روی رایانه جدید خود نصب کنید!
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران
  • انعقادتفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر در خوزستان