Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@08:01:16 GMT

کشف منبع عظیم گرما زیرِ شهر وین

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۲۷۰۶

کشف منبع عظیم گرما زیرِ شهر وین

شرکت انرژی (Wien Energie) شهرداری وین از کشف و نقشه برداری از یک ذخیره عظیم آب گرم زیرزمینی در زیر این شهر خبر داد. اعلام این خبر، نتیجه یک مطالعه طولانی مدت در مورد جایگزین‌های انرژی زمین گرمایی پایدار برای سیستم گرمایش فعلی شهر بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ذخایر آب جدید Aderklaa نام دارد و این پروژه به تازگی وارد فاز نهایی خود یعنی حفاری اکتشافی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرآیند از یک "چاه گمانه" استفاده می‌کند که با استفاده از آن بافت و ترکیب شیمیایی زمین را بررسی می‌کند و آب را به داخل و خارج پمپ می‌کند؛ چاه گمانه حفره استوانه‌ای است که به وسیله دستگاه حفاری احداث می‌شود. قطر گمانه از ۵ تا ۵۰ سانتیمتر متغیر است و عمق آن بسته به نوع دستگاه ممکن است به چند هزار متر هم برسد.

پروژه نقشه برداری از زمین زیرِ وین از سال ۲۰۱۶ شروع شد و با تجهیزات ویژه و ارسال ارتعاشات شبیه به امواج فراصوت به داخل زمین انجام شد. به این ترتیب، محققان لایه‌های مختلف خاک را ترسیم کرده و در عمق سه هزار متری زیر سطح، حوض بزرگی از آب پیدا کردند.

کارشناسان بر این باورند که آب موجود در Aderklaa باید دمای نزدیک به ۱۰۰ درجه سانتیگراد داشته باشد که همین موضوع آن را به منبع گرمایی عالی برای سیستم گرمایش منطقه‌ای پایدار تبدیل می‌کند. با این حال، محققان همچنین تاکید می‌کنند که پژوهش‌ها باید دقیق باشد و یک پروژه بهره برداری نهایی باید به طور حساب شده انجام شود تا خطرات زمین شناسی به حداقل برسد.

پژوهشگران تخمین می‌زنند که ذخایر آب دارای پتانسیل ۱۲۰ مگاوات خروجی حرارتی است؛ مقامات وین، این مقدار حرارت را با عنوان "مقادیر عظیم گرما" خوانده‌اند. این خبر خوبی برای وین است چرا که شهرداری قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ برای ۱۲۵ هزار خانوار از اعماق زمین گرما فراهم کند.

با توجه به اهداف فعلی آب و هوا، وین باید تا سال ۲۰۴۰، ۵۶ درصد از وسعت شهر را از طریق گرمایش منطقه‌ای پوشش می‌دهد و این منبع جدید راه حل نسبتاً آسانی را برای چگونگی خنثی کردن تغییرات آب و هوا ارائه می‌دهد.

کد خبر 538656

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وین اتریش وین اتريش شهرهای جهان گرمایش شهر گرم کردن شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان دیدنی سد سیریزجان؛ حجم عظیم آب

بازدید 10 بارش شدید باران در کازرون منجر به طغیان سد سیریزجان شد. حجم عظیم آب که از این سد در حال سرازیر شدن است را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حجم عظیم آب در دریاچه ارومیه؛ جان گرفت!
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می کند؟
  • ساماندهی ۴۱۱ پروژه بر زمین مانده دستاورد سال گذشته سازمان محیط زیست
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • طغیان دیدنی سد سیریزجان؛ حجم عظیم آب
  • واضح ترین عکس از سیاره ای که خاکش سرب را هم ذوب می کند!