Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود و صرف اینکه سیاستگذاری شود ولی در جامعه کار عملی انجام نشود تاثیری ندارد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امروز(دوشنبه-۸ آبان) در اولین جلسه ستاد احیای امر به معرو و نهی از منکر استان در دولت جدید، اظهار کرد: متاسفانه روز به روز گناه در دنیا گسترش می‌یابد و پلیدترین کارها انجام می‌شود، ولی از نظر دینی نباید در جامعه اسلامی منکر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ولی به دلیل اینکه نهی از منکر در جامعه خیلی سُست انجام می شود هر روز می بینیم گناهان چه از منظر حجاب و کارهای دیگر وکارهای اقتصادی که در آن تقلب صورت می گیرد بیشتر می‌شود.

امام جمعه اصفهان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود و صرف اینکه سیاست‌گذاری شود ولی در جامعه کار عملی انجام نشود تاثیری ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، رییس ستاد احیای امر به معرو ف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: در جامعه ای که بنا به بیانیه گام سوم رهبر معظم انقلاب قرار است در جهان الگو باشد باید همه کمر همت ببندیم و حداقل در هر اداره نیروهای زیر مجموعه تشویق به زنده نگهداشتن این فریضه شوند.

به گفته وی، اگر مردم نسبت به کار دیگران بی تفاوت شدند بقیه اعمال هم ترک می شود چیزی که همه اعمال و واجبات را زنده نگه می دارد و مُحَرَمات را خاموش می کند با تفاوت بودن انسانها نسبت به همدیگر است زیرا بی تفاوتی باعث سرد شدن و از بین رفتن دستورات الهی می شود.

امام جمعه اصفهان همچنین امر به معروف و نهی از منکر را در راس واجبات اجتماعی برشمرد و گفت: اعتقادات ما برخی اجتماعی و برخی فردی است که این فریضه جزء عبادت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کسی که در مقابل منکر و گناهی که دیگری انجام می‌دهد، عکس‌العملی نشان ندهد گناهش همپای اوست و مانند کسی است که آن منکر را انجام داده است.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: در حقیقیت امر به معروف گمشده فضای امروز جامعه، هم در حوزه‌های فردی و اجتماعی و هم در حوزه‌های حاکمیتی و مردم است.

سیدرضا مرتضوی افزود: اگر بتوانیم با یک نگاه برنامه ریز و راهبردی از این ظرفیتی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایجاد شده استفاده کنیم خیلی از گره‌هایی که الان در جامعه با آن مواجه هستیم و خیلی از ناکارآمدی های اداری و ناهنجاریهای اجتماعی قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: راهکار این است که قبل از ورود به چنین جلساتی، اتاق فکری تشکیل شود و روی معضلات فکر شود و برنامه ریزی صورت گیرد.

استاندار اصفهان افزود: همه ما هر کدام درگیر مسائل یومیه دستگاه‌ها و ماموریت‌ها هستیم و اگر این ستاد با وقت‌گذاری و کار موثر و با یک نگاه راهبردی به موضوعات بنگرد و سپس در این جلسه مطرح کند خیلی از گرفتاری‌هایی که الان دچار آن هستیم قبل از رسیدگی و برخوردهای قانونی قابل حل است و هزینه‌های ما را در مراحل بعدی کاهش می‌دهد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در ابتدای این جلسه به بیان دو مصوبه جلسات پیشین ستاد پرداخت و گفت: مصوبه اول تشکیل پژوهشکده‌ای در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با عنوان شهروند مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بود که با استفاده از ظرفیت‌های علمی استان معروفات و منکرات را رصد کرده و برای ترویج معروفات و زدودن منکرات، راهکارهای علمی ارائه دهد که این مصوبه اجرا شده است.

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، مصوبه دوم را تشکیل جلسه هر یک از اعضای ستاد با مدیران زیر مجموعه خود در شهرستان‌ها برای بیان اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و شرح وظیفه آنها و مصوبه سوم را فعال کردن کمیته قانون انطباق در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اجرا در مراکز بهداشتی و درمانی و به منظور رسیدگی به موارد ترک فعل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: قانون یاد شده در واقع انطباق موازین شرعی با موارد فنی است که در مراکز درمانی و آموزش پزشکی اتفاق می‌افتد و لازمه آن رعایت حریم افراد و حرمت اشخاص است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امر به معروف و نهي از منكر امر به معروف و نهی از منکر نهی از منکر استان امام جمعه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فاطمه ستاری نوید در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان کبودراهنگ گفت: اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج و فرزندآوری به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت باید در اولویت حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او افزود: خدمات جهادی و میدانی فرماندار و اعضای ستاد جوانی جمعیت و خانواده شهرستان کبودراهنگ قابل تقدیر است.

ستاری نوید تأکید کرد: در شهرستان کبودراهنگ با آسیب‌های اجتماعی مواجه نیستیم و یکی از شهرستان‌های نمونه در امر عفاف و حجاب است.

 

دیگر خبرها

  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد