Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون همه دستگاه‌های مسئول و وزارتخانه‌ها را به زودی در جلسه‌ای برای ساماندهی موضوع ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی پای کار آورده و این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد. - اخبار سیاسی -

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون، گفت: این جلسه با حضور مسئولین ارشد نیروی انتظامی از جمله رئیس پلیس امنیت و پلیس اجتماعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه، نمایندگان صدا وسیما و سایر بخش های مرتبط برگزار و بحث دغدغه اجتماعی و فرهنگی ناهنجاری‌های اخلاقی موجود پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به آثار اجتماعی مخرب این پدیده و تاثیرات آن بر خانواده‌ها و فرهنگیان عمومی جامعه و گزارشات سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و نظرسنجی‌های صورت گرفته این دغدغه وجود دارد که شرایط فعلی می‌تواند منجر به آسیب‌های آتی شود لذا این موضوع در کمیسیون با دقت و جدیت دنبال خواهد شد. 

در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خواستار بازگردانی اختیارات این حوزه به وزارت ارشاد شد که پیش‌تر در سال 87 و 88 به وزارت کشور محول شده و تاکید کرد در صورت این اتفاق با همکاری مجلس تمام مسئولیت در حوزه ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی را برعهده می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، افزود: مقرر شد که قوانین موجود و تکالیفی که برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده و با توجه به ارزیابی‌هایی که ما داشتیم در اجرای آن‌ها ضعف‌هایی وجود دارد به شکل مدون پیگیری و نتیجه آن به کمیسیون اعلام شود تا کمیسیون با توجه به رسالت نظارتی خود آن را رصد کرده و نسبت به طرز کار این دستگاه‌ها اعلام نظر نماید.

وی ادامه داد: از آن جایی که بحث ناهنجاری‌های اخلاقی یک موضوع ملی است و لازم است دستگاه‌های مختلف با هماهنگی با یکدیگر موضوع را پیگیری کنند و متاسفانه این هماهنگی در سال‌های اخیر وجود نداشته لذا تصمیم گرفته شد در جلسات آتی با دعوت از چندین وزارتخانه ذیربط و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط این موضوع با جدیت پیگیری شده و عملکرد آنها در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس ناهنجاری های اخلاقی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از مراعا ماندن تصمیمگیری درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه‌ها در کمیسیون متبوعش خبر داد. - اخبار سیاسی -

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت افزایش تعطیلات پایان هفته و تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، گفت: این لایحه از جلسه علنی به کمسیون ارجاع داده شده بود که با حضور هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی درباره نظر اتاق بازرگانی در خصوص تعطیلات پایان هفته، افزود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع 4 روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به 22 میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نظر کارشناسی اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که ، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیشتر است، گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی در این جلسه هم این بود که در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس، تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی بود که به دلیل جلوگیری از زیاد شدن استثنائات، مورد پذیرش نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اجتماعی قرار نگرفت.

تعطیلی روز شنبه در راستای تحقق جهش تولید است

نماینده گرمی درباره جمع‌بندی جلسه گفت: جمع‌بندی جلسه این بود که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از نهادهای مختلف در این باره انجام داده، آماده شود و اعضای کمیسیون اجتماعی هم بررسی مجدد داشته باشند تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و گزارش آن را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کنیم، بنابراین موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • فراجا وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارد / همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم
  • فراجا در حوزه عفاف و حجاب وظایف ذاتی و قانونی دارد/ ما امروز همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران