Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، هواداران فوتبال امشب منتظر برگزاری مراسم اهدای توپ طلا هستند و همه نگاه‌ها به پاریس است و منتظر برنده جدید گران‌ترین جایزه دنیا هستند.

 تاریخچه توپ طلا شامل مواردی از بی عدالتی و حقایق جنجال‌برانگیز بود که در جریان اهدا، بازیکنانی که شایسته آن بودند، نادیده گرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ۷ مورد از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

یکی از بحث برانگیزترین تصمیمات این جایزه در دهه نود، تصمیم به اعطای آن به بازیکن تیم ملی آلمان، ماتیاس زامر بود که در سال ۱۹۹۶ با کشورش به جام ملت‌های اروپا دست یافت. این تصمیم عجیب بود؛ به ویژه با درخشش قابل توجه رونالدو، پدیده فوتبال که در آن زمان بهترین بازیکن جهان بود، چه با باشگاه اسپانیایی یعنی بارسلونا یا کشورش برزیل!

جایزه‌ای که در اهدای آن به زیدان و توتی ظلم شد

در سال ۲۰۰۰، جایزه لوئیز فیگو به هزینه اسطوره‌هایی مانند فرانچسکو توتی و زین‌الدین زیدان انتخاب شد. حتی خود فیگو هم به حق توتی اعتراف کرد و در اظهاراتش پس از تحقیقات آن‌ها عذرخواهی کرد و گفت: «متاسفم که توپ طلا را تصاحب کردم. تو شایسته آن بودی.»

تیری هانری، مهاجم فرانسوی درخشان در سال ۲۰۰۳  آرسنال را به قهرمانی گسترده در لیگ رساند؛ اما دعا‌ها و تور‌های او برای دادن جایزه‌ای که به چک پاول ندود، دفاع راست یوونتوس رسید، کافی نبود.

آخرین مدافعی که این جایزه را به دست آورد فابیو کاناواروی ایتالیایی بود که پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آن را ربود، اما بسیاری می‌گفتند زیدان یا جانلوئیجی بوفون دروازه‌بان، شایستگی بیشتری دارند.

واقعه اشنایدر

تا به امروز، این جایزه یادآور بازیکن آرژانتینی، لیونل مسی بوده است. آن هم به قیمت وسلی اسنایدر هلندی که باعث شد اینترمیلان به همه چیز در اروپا و ایتالیا دست یابد.

علی رغم موفقیت بزرگ اشنایدر و درخشش آندرس اینیستا در جام جهانی با تیم ملی اسپانیا، این جایزه به مسی تعلق گرفت که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت؛ اما او به دستاورد‌های این دو نزدیک نشد.

خشم ریبری

یکی از معروف‌ترین موارد «بی توجهی» به این جایزه معتبر، در سال ۲۰۱۳ بود که فرانک ریبری، ستاره فرانسوی، علی رغم موفقیت سه گانه‌اش با بایرن مونیخ، آن را از دست داد تا به کریستیانو رونالدو برسد.

این اتفاق هنوز هم ریبری را خشمگین می‌کند، کسی که روند اهدای جایزه را به تقلب و طرفداری متهم می‌کند؛ زیرا در یک فصل استثنایی به آن دست نیافته است.

بی عدالتی گریبان رونالدو را گرفت

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۸ فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و رئال مادرید را با اهداف تعیین‌کننده و تاریخی به قهرمانی در لیگ قهرمانان رساند؛ اما این جایزه به لوکا مودریچ، همبازی آن زمان او رسید.

این تصمیم همه را متعجب کرد، به  ویژه که رونالدو ستاره اول رئال مادرید بود؛ اما ورود کرواسی و مودریچ به فینال جام جهانی همه چیز را تغییر داد. 

بیشتر بخوانید 

۱۰ بازیکن محبوب فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتبال اروپا کریستیانو رونالدو لیونل مسی توپ طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یولین برنت بهترین بازیکن دورتموند-اتلتیکو مادرید

به گزارش ورزش سه، یولین برنت  به عنوان بهترین بازیکن دیدار دورتموند و اتلتیکو مادرید انتخاب شد و شب رویایی که در این مسابقه سپری کرد را به بهترین شکل به پایان رساند.

این هافبک آلمانی علاوه بر به ثمر رساندن گل اول دورتموند با دقت پاس ۹۰ درصد و  خلق ۴ موقعیت خطرناک شب شگفت انگیزی را پشت سر گذاشت،

برنت در بازی رفت مقابل اتلتیکو هم یکی از ستاره های دورتموند بود و عملکرد خوبی داشت و در بازی برگشت هم با حفظ آن روند و عملکردی بهتر ستاره زمین بود.

دورتموند در این مسابقه با برتری ۴-۲ و مجموعا ۵-۴ به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

دیگر خبرها

  • ستاره تاثیرگذار استقلال سرباز می‌شود؟
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • تراکتور در کمین ستاره ملی‌پوش پرسپولیس/ وقت‌کشی ممنوع!
  • طلب ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ستاره استقلالی!
  • شبیخون تیم متمول به باشگاه سرخ
  • پیشنهاد ۴۵ میلیاردی به ستاره پرسپولیس؛ شبیخون تیم متمول به باشگاه سرخ
  • شبیخون تیم متمول لیگ به باشگاه پرسپولیس؛ ۴ ستاره در آستانه خروج
  • یولین برنت بهترین بازیکن دورتموند-اتلتیکو مادرید
  • مسی، هالند و جوکوویچ منتظر گرفتن جایزه از بولت!‏
  • سوپرگل تاریخی رونالدو به پورتو که جایزه پوشکاش را برد (فیلم)