Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام شورای تجاری چین - آفریقا با بیان اینکه شرکت‌های چینی نقش مهمی در ارتقای همکاری‌های دو طرف داشته‌اند، خاطرنشان کرد که اتهامات غرب درباره «تله بدهی» بی اساس است و دو طرف باید مراقب اقدامات آمریکا برای تاثیرگذاری بر همکاری‌ها باشند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یک نماینده ارشد تجاری چین گفت: شرکت‌های چینی یک نیروی استوار در ارتقای همکاری‌های گسترده بین چین و آفریقا بوده اند که در دوره پاندمی کرونا نیز انعطاف نشان داده اند و در حالی که چین و آفریقا با وجود چالش‌هایی مانند پاندمی و مداخلات خارجی درصدد ارتقای همکاری‌های دوجانبه هستند، باز هم این شرکت‌ها نقش مهمی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبران چینی و آفریقایی قرار است روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته مجمع همکاری چین – افریقا FOCAC را در شهر داکار پایتخت سنگال برگزار کنند. قرار است یک رشته سند‌ها و ابتکار‌ها از جمله دورنمای همکاری دو طرف تا سال ۲۰۳۵ منتشر شود.

تحلیلگران می‌گویند که این اجلاس همچنین احتمالا بر همکاری چین و آفریقا در حوزه‌های بیشتری مانند تغییرات آب و هوایی تمرکز خواهد کرد.

"اریک وانگ شیایونگ" معاون و دبیر کل شورای تجاری چین – افریقا به گلوبال تایمز گفت: شرکت‌های چینی در همکاری‌های دو طرف در مقابله با پاندمی کرونا مشارکت گسترده‌ای داشته و کمک‌های بین دولتی را تکمیل کرده اند.

وانگ افزود: از زمان شروع همه‌گیری، چین و کشور‌های افریقایی متحد شده و به یکدیگر کمک کرده اند و هر دو طرف نقش مهمی در مبارزه با کرونا داشته و به حل این مشکل جهانی کمک کرده اند.

چین تا ۱۲ نوامبر سال جاری بیش از ۱.۷ میلیارد دُز واکسن کرونا به بیش از ۱۱۰ کشور و سازمان از جمله ۵۰ کشور افریقایی داده است.

وانگ خاطرنشان کرد: شرکت‌های چینی علاوه بر ارائه اقلام مرتبط با همه گیری همچنین محصولات و فناوری خود را به آفریقا آورده اند.

شرکت‌های چینی بطور فعال مشغول تولید مشترک واکسن در افریقا با شرکت‌های محلی هستند و تا کنون کار تولید مشترک را در مصر شروع کرده و توافق‌های همکاری با مراکش و الجزایر امضا کرده اند.

روز جمعه همچنین ساختار اصلی پروژه ساختمان مقر CDC آفریقا اولین مرکز مدرن کنترل و پیشگیری بیماری در آفریقا در ادیس آبابا پایتخت اتیوپی فرایند کاری خود را به اتمام رساند. یک سخنگوی شرکت چینی مجری این پروژه گفت این برنامه بخش مهمی از "ابتکار بهداشت و درمان" در آفریقا و گام مهمی در تقویت آینده مشترک چین و افریقا است.

سرمایه‌گذاری مستقیم چین در افریقا ۲.۵۹ میلیارد دلار بوده که ۹.۹ درصد به نسبت سالیانه افزایش داشته و از سطح سال ۲۰۱۹ پیش از پاندمی فراتر رفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همکاری چین و آفریقا تله بدهی پاندمی شرکت های چینی چین و آفریقا همکاری ها شرکت ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!

جنجال سیاسی در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن، باعث لغو در یک دیدار حساس شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نبرد حساس تیم‌های فوتبال رنسانس دبرکان مراکش و یونیون اسپورتیودلامدینای الجزایر در مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌های آفریقا به دلیل طراحی پیراهن نماینده مراکش لغو شد.

 اعضای تیم رنسانس دبرکان جمعه شب وارد فرودگاه الجزیره شدند و درست در بدو ورود‌شان به دردسر افتادند، چرا که مقامات امنیتی فرودگاه از خروج چمدان‌های‌شان به دلیلی طراحی یونیفرم آنها ممانعت به عمل آوردند.

در طراحی لباس‌های متحدالشکل اعضای تیم رنسانس دبرکان مراکش، نقشه این کشور به انضمام بخشی از منطقه مورد مناقشه صحرای غربی درج شده بود که این موضوع خشم مسئولان کشور میزبان را برانگیخت.

دیگر خبرها

  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟
  • خروج سربازان امریکایی از خاک نیجر در غرب آفریقا
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند