Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@21:04:00 GMT

دیدار بوگدانف با امیرعبداللهیان در تهران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۳۹۶۳

دیدار بوگدانف با امیرعبداللهیان در تهران

میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا امروز با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا بعدازظهر امروز (دوشنبه) هشتم آذر ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته‌ای که گذشت نیز «الکساندر لاورنتیف» نماینده روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه در سفری که به تهران داشتند، با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همچنین علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ملاقات کرده و به گفت‌وگو پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار لاورنتیف با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به روابط با روسیه، همکاری‌های مشترک دو کشور در سوریه را تجربه‌ای کاملا موفق برشمرد که در چارچوب خواست و اراده دولت و حاکمیت سوریه شکل گرفته است.

خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در دیدار لاورنتیف با اشاره به مبارزه مشترک ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه، بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دو کشور در حفظ حاکمیت، بازسازی و کمک به ثبات سوریه تأکید کرد. 

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو ولادیمیر پوتین حسین امیرعبداللهیان روسیه میخائیل بوگدانف خاورمیانه علی اصغر خاجی حسین امیر عبداللهیان سوریه وزارت امور خارجه امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای اندونزیایی خود ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان کرد که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسرائیل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در یک تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط دو جانبه تهران و جاکارتا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از اندونزی در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به فلسطین و همچنین رای منفی این کشور در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر امور خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان از موضع جاکارتا در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق قدردانی نمود و همتای خود را در جریان آخرین تحولات منطقه و بویژه دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران قرار داد.

وزیر امور خارجه ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان نمود که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسراییل است.

وی  تاکید کرد: ما هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم و جمهوری اسلامی ایران همواره بخش مهمی از ثبات و امنیت پایدار در منطقه باقی می‌ماند. 

وزیر خارجه اندونزی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از امیرعبدالهیان به خاطر بیان دیدگاه‌ها و تشریح مواضع کشورمان، خواستار ادامه مشورت، همکاری و تعامل با ایران در خصوص مساله فلسطین شد و عنوان کرد که ما در بیانیه خود تاکید کرده‌ایم که نباید حوادث و اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد را فراموش کنیم و آرمان فلسطین باید زنده نگه داشته شود.

طرفین برخی موضوعات دوجانبه را مورد توجه  و رایزنی قرار دادند.

تاکید امیرعبداللهیان  بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیلرایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است