Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگاه یک روزه نقاشی با آبرنگ زیر نظر استاد احمدمقدسی، ١١ آذرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
اجرای یک اثر نقاشی با تکنیک آبرنگ جدای اشنایی با مبانی هنری تجسمی، نیاز یک تفکر متفاوت بصری به جهان هستی می باشد. از آنجا که نقاشی آبرنگ مبحثی ترکیبی از نوع روانشناسی و هنر است بنابراین سرشت این گونه از هنر نقاشی، هم به عواطف و درون جوش می خورد و هم به درک فلسفی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر ما زندگی های خود را در دنیای گذشته و چشم داشت به آینده سپری می کنیم و شایدکمتر پیش بیاید که بعد زمانی و ابدیت موجود در لحظه حال را حس نماییم. 
استاد «احمد مقدسی» پنج شنبه ١١ آذرماه ۱۴۰۰ساعت ۱۵ تا ۱۸، با اجرای ورکشاپ نقاشی با آبرنگ، در سه مرحله ما را با خلق در لحظه اکنون اشنا می کند. جهانی از جنس هویت بصری با لکه های ابرنگ، نه عینیت تصویری. اجرایی که جهان اطراف خود را کپی نمی‌کند، بلکه جهانی دیگرگونه می آفریند. 
حضور برای علاقه مندان به این شیوه از نقاشی در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان ارسباران نبش کوچه عقاب، آزاد و رایگان است.

 

 

* برپایی نمایشگاه «نهاد زیستن» 

مجموعه نقاشی‌های شیرین آزادی با عنوان «نهاد زیستن» در گالری ژاله به نمایش در می‌آید.
به گزارش خبرگزاری فارس، شیرین آزادی تلاش دارد تا در مجموعه «نهاد زیستن» فضایی را به مخاطب ارائه دهد که یادآور تلاش و رنج بی‌وقفه انسان معاصر در ساختن دنیای پیرامونش و سپس ویرانی این ساخته‌ها به دست خود اوست. نمایشگاه شامل ۱۳ اثر نقاشی به همراه یک چیدمان از سرامیک‌های ساخت هنرمند است.
آزادی در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «حاصل جستجویی خیال‌انگیز در میانه مخروبه‌های به جای مانده از فضایی بی‌مکان و طبیعتی دور افتاده از طراوت خویش، خط‌هایی است عریان و برخوردشان با سطحی سرد و تاریک. سکوتیست مطلق و رمزآلود. چالشی است برای تعبیر تضاد نهفته در دل این فضای مه آلود. زمزمه‌هایی که یادآور حیاتی است انکارناپذیر اما بی‌رمق، گوشم را نوازش می‌دهد. تسلیم خط و سطح می‌شوم، فارغ از هرگونه پیش داوری خود را در ناکجا آبادی وهم آلود گم می‌کنم. سکوت پس زمینه پناهی می‌شود برایم تا با گذر از لایه‌های درونی و بیرونی، خود را به وسعت بی‌کران این ویرانه‌ها بسپارم. »
شیرین آزادی متولد ۱۳۵۸ است و پیش از این نمایشگاه‌های انفرادی در گالری الهه، خانه هنرمندان، گالری سیحون، گالری کمال الملک و گالری فیروزه برگزار کرده است.
نمایشگاه «نهاد زیستن» ۱۲ تا ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد مقدسی نمایشگاه آبرنگ نمایشگاه نقاشی شیرین آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه مجسمه در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ سی مجسمه از آثار هنرمند افغانی، علیخان عبداللهی از ۲۹ فروردین ماه تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مجموعه کتاب سرو میدان شهید دستغیب قم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ساعت ۲۳ پذیرای علاقه‌مندان است.

دیگر خبرها

  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • برپایی نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان در دهق
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد
  • برپایی نمایشگاه مجسمه در قم