Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مستقل اتحادیه آبزیان هرمزگان با زیربنای 270 مترمربع و اعتبار دو میلیارد تومان در خیابان پدران آسمانی بندرعباس باحضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان،رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این جلسه با قدردانی از  اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان به عنوان بخش خصوصی فعال در حوزه آبزیان گفت: تجربه در دنیا نشان داده است بهبود کسب و کار زمانی اتفاق می افتد که بخش خصوصی وارد میدان شود و دولت به عنوان پلتفرم و حامی بخش خصوصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فیروزی افزود : چین با بهبود کسب و کار و بکارگیری بخش خصوصی توانست 500میلیون نفر را از فقر مطلق نجات دهد.

فیروزی عنوان کرد : هیچ نسخه ای بهتر از این نیست که بخش خصوصی فعال‌تر شود و بخش دولتی حمایتش را از بخش خصوصی اقتصادی افزایش یابد.

 سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری هرمزگان تاکید کرد: البته بایستی بخش خصوصی دچار بروکراسی و دیوانسالاری که پاشنه آشیل این بخش می باشد، نشود.

وی با بیان اینکه هرمزگان در حوزه شیلات، هاب شیلاتی کشور است؛ ادامه داد : به همین دلیل بدنبال گرفتن اختیارات ویژه استان از کشور  برای حوزه شیلاتی و صیادی هستیم.

فیروزی مطرح کرد : حوزه شیلاتی و آبزیان مهمترین ستون فقرات اقتصادی هرمزگان است که بایستی از توان بخش خصوصی  این حوزه استفاده و حمایت کنیم.

وی بر تکمیل زنجیره تولید در این حوزه تاکید کرد و گفت: از تامین نهاده ها تا بازاریابی و فروش  بایستی برنامه ریزی و حمایت شود.

این مسئول  تصریح کرد: با فرآوری یا استفاده از استانداردهای دنیا در این حوزه، قیمت محصول را می توان افزایش داد و به سودآوری لازم رسید.

فیروزی بر توسعه متوازن در تمام بخش ها توسط این اتحادیه تاکید و اضافه کرد : بایستی برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا به سودآوری رسید.

وی تاکید کرد: هیچ مدیری در هرمزگان حق استعلام فراقانونی از سرمایه گذاران را ندارد و بروکراسی ها و استعلام های زائد را حذف می کنیم تا افزایش سرمایه گذاری را در استان شاهد باشیم.

رییس اتاق بازرگانی استان هرمزگان نیز با قدردانی از حمایت های سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بخش خصوصی گفت: کارنامه عملکردی ایشان نشان می دهد که همواره حامی بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران و استان و... بوده و هستند.

محمدرضا صفا افزود:اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان از 20 سال پیش در دفتر مهرداد بازرگان و با هزینه شخصی ایشان فعال بوده و به همین دلیل فعالیتش تاکنون با دلسوزی شان ادامه داشته است.

صفا مطرح کرد: اتاق بازرگانی دارای یازده تشکل است که بزرگترین آنها اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این جلسه با قدردانی از  اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان گفت: در دو سال اخیر انسجام و وحدت بخش خصوصی و دولتی افزایش یافته است.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه در دوسال اخیر میزان حمایت ها را از بخش خصوصی را افزایش داده ایم افزود: خوشبختانه گام های خوبی در تشکل های شیلاتی برداشته شده است.

دریایی با اشاره به اینکه اداره کل شیلات هرمزگان در نقش کاتالیزور و با هدف تقویت اتحادیه ها و تشکل های شیلاتی عمل کرده است افزود: در همین راستا بخشی از اختیارات مان را به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان تفویض کرده ایم.

وی گفت: با برنامه ریزی و پیگیری های  صورت گرفته امسال درگیری چندانی از بیماری را در سایت های پرورش میگو در استان نداشتیم.

دریایی همچنین از ارتقای برنامه های آموزشی و حمایت از بهره برداران شیلاتی در راستای ارتقای تولید و رفع موانع تولید طی سال آینده در استان خبرداد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان نیز گفت: این دفتر شامل دو بخش اداری و سالن کنفرانس ، مدیریت و وبینار است.

مهرداد بازرگان اظهار داشت : در این دفتر میزهای تخصصی و کمیسیون هایی از بدو تولید تا بازار و بخش کارشناسی و تحقیق و توسعه  و.... فعال می باشد و سیستم های مان با ارائه کدهایی با کشورهای مختلف دنیا ارتباط می گیرد.

بازرگان  اظهار داشت : از 12سال قبل فعالیت اتحادیه آغاز شد که اوج فعالیت های مان در دوسال اخیر بوده است.

وی افزود :شرایط تولید  200هزار تن میگو و 200هزار تن ماهی در قفس در استان ایجاد شده و همچنین زمینه تولید ماهیان خاویاری، خرچنگ و صدف و... در استان فراهم شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با بیان اینکه در زنجیره تولید و ارزش آبزیان بایستی باهم کار کنیم و در بخش پرورش میگو و سایز و میزان تولید میگو، شرایط خوبی داریم؛ گفت: برنامه هایی برای پرورش آبزیان در ساحل و دریا و فراساحل داریم که در دریا پرورش ماهی در قفس داریم  و تولید صدف درساحل را در سال  آینده داریم و در فراساحل نیز ماهی تیلاپیا داریم.

بازرگان با اشاره به اینکه مناطق مختلف استان برای تولید و پرورش آبزیان ظرفیت و شرایط مناسبی دارند؛ خاطرنشان کرد:در حال حاضر 25 هزار تن تولید میگوی پرورشی در 8هزار هکتار اراضی سایت های پرورش میگو تولید شده که چشم انداز تولید میگو در  50 هزار هکتار در استان را داریم.

به گفته وی همچنین پرورش ماهی در قفس از 6000 تن فعلی به 50 هزار تن در چهار سال آینده خواهد رسید و چشم انداز تولید 200هزار تن را در آینده داریم.

به گفته بازرگان، این اتحادیه با کشورهای مختلف از جمله ایتالیا تفاهم‌نامه دارد و در حال رایزنی جهت انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای دیگر هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد:  این اتحادیه نقش موثری را برای آینده این صنعت داشته باشد و بازار تولید را کنترل کند.

بازرگان با بیان اینکه در بخش کارخانجات پودر ماهی خودکفا هستیم، افزود: در بخش تولید بچه میگو خودکفا می شویم و در اشتغالزایی در استان آینده روشنی را خواهیم داشت.

انتهای پیام

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا هرمزگان هرمزگان بخش خصوصی کسب و کار بخش خصوصی دولت چین کسب و کار فقر سرمایه گذاران سرمایه گذاری ایران برنامه های آموزشی کارشناسی پرورش ماهی پرورش ماهی ایتالیا صنعت اتاق بازرگانی هرمزگان امور اقتصادی استانداری هرمزگان اتاق بازرگانی سرپرست معاونت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه های برق برای بخش تولید سرسام آور شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریانپور صبح شنبه در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولتی با اشاره به مشکلات فراروی بخش خصوصی بر ضرورت اصلاح ماده ۱۶ تاکید کرد و افزود: در راستای توسعه صنایع دانش بنیان مرتبط با انرژی‌های تجدید پذیر و توسعه بازار برای این صنایع و تولید برق پاک در محل مصرف صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات می‌توانند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به جهش تولید ادامه داد: بخش خصوصی عقیده دارد که با شرایط کنونی می‌تواند جهش تولید را محقق کند زیرا زینه‌های مصرف برق سرسام آور است و منطقی نیست که بر اساس یک قراردادی ما با تفاوت برق مصرف شده سال قبل از تولید کننده دریافت شود.
هی اظهار کرد نیاز است تا از طریق مجلس و هیئت وزیران نسبت به اصلاح مصوبه ماده ۱۶ اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران درباره دلایل افزایش قیمت برق واحدهای صنعتی اظهار کرد: بین قانون و بخشنامه وزارت نیرو وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف برق واحد صنعتی باید بر اساس میزان مصرف محاسبه شود نه قرارداد منعقده، در حالی که طبق بخشنامه وزیر به برق خریداری شده تاکید شده است.

کد خبر 6083123

دیگر خبرها

  • غفلت از بخش خصوصی ضربه سنگینی به اقتصاد وارد می‌کند
  • غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه به اقتصاد کشور است
  • غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه مستقیم به اقتصاد کشور است
  • هزینه های برق برای بخش تولید سرسام آور شده است
  • پروژه پرورش آبزیان دریایی در سطح ۲۲۲ هکتار تدوین شد
  • تدوین طرح پرورش آبزیان دریایی در سطح ۲۲۲ هکتار در بوشهر
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید