Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: میزان واکسیناسیون در دُز سوم عمدتا در تهران بوده، لذا همه استراتژی‌ها باید به سمت دُز سوم برود و بر همین اساس باید همه امکانات و نیروها برای واکسیناسیون همچنان آماده نگهداشته شود؛ باید برنامه ریزی در سطح استان تهران برای تزریق نوبت سوم واکسن مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حال حاضر دنیا به سویه جدید کرونا ویروس یعنی اُومیکرون آلوده شده و این سوش الگوی پاندمی را به خود گرفته است. در حقیقت وقتی سوش جدید در پنج قاره دیده شود به معنای این است که پاندمی شده است.

زالی تاکید کرد: هر چه سوش‌ها با فرکانسی گسترده‌تر باشند خطرناک تر هستند؛ لذا باید مراقبت‌های خود را در مبادی مرزی بیشتر کنیم. 

به گفته وی، در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد بیماری زایی جهش ویروس جدید نداریم اما قطعا سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و جزو مشخصه‌های آن این است که بویایی و چشایی را درگیر نمی‌کند.

زالی ادامه داد: دو تا سه هفته زمان می‌برد که در مورد تاثیر سبد واکسن‌های موجود در جهان در مقابل سوش جدید اظهار نظر کرد، در شرایط موجود آنچه که از کشورهای آفریقایی در خصوص سوش جدید گزارش می‌شود و با توجه به قدرت شناسایی که در این کشورها اندک است می‌توان پیش بینی کرد که بسیار تعداد کمتر گزارش شده است.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه حتی مقاوم ترین جهش‌های کرونا برایشان رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثر است، گفت: به عنوان یک اصل کلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی همه سوش‌ها موثر است و به این ترتیب ارزانترین و موثرترین موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گفته وی، در این شرایط همه باید دست به دست هم دهیم و بازگشت به رعایت دقیق و متعهدانه پروتکل‌های بهداشتی را محقق کنیم.

زالی خاطرنشان کرد: پس از شکل گیری سوش جدید، استرس و ترسی جهانی شکل گرفته، این موضوع می‌تواند موجب شود آموزش با تاکید بیشتر اثرگذاری خوبی داشته باشد. لذا باید از این فرصت در جهت آموزش بهره گرفت.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) سویه جدید ویروس کرونا را «اومیکرون» نام نهاده و در فهرست سویه های نگران‌کننده بیماری کووید -۱۹ طبقه بندی کرده است .

 این سویه جدید از ویروس کرونا جهش‌های زیادی داشته و شواهد اولیه حاکی از آن است که «اومیکرون» موارد ابتلاء به ویروس را افزایش داده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهر تهران علیرضا زالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهر تهران علیرضا زالی ویروس کرونا شهر تهران علیرضا زالی پروتکل های بهداشتی سوش جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • ◄ فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری
  • ضرورت جبران عقب‌ماندگی های صنعت برق با اقدامات جهشی
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور