Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره توقف برنامه هسته‌ای و دفاعی ایران با ترور و شهادت دانشمندان ایرانی، گفت: شهید محسن فخری زاده دانشمند، شخصیتی برجسته و عنصری مبتکر در عرصه‌های مختلف هسته‌ای و دفاعی بود اما موضوع علم و فعالیت‌های دانش پایه در ایران اسلامی به برکت خون شهدا و شاگردان آنها نهادینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی در دانش هسته‌ای متکی به فرد نیست، افزود: دانش هسته‌ای و دفاعی ما بومی و متکی بر نسل جوانی است که در مکتب شهیدان سلیمانی، فخری زاده، احمدی روشن، طهرانی مقدم و این دست اساتید درس آموخته اند و این دانش را در اختیار دارند.

اسماعیلی یادآور شد: دشمنان بدانند که ایران اسلامی، قدرت بزرگ دفاعی و هسته‌ای در منطقه است و از دست دادن این دانشمندان اگرچه ضایعه است اما برنامه ما را عقب نخواهد انداخت.

وی درباره تضمین ایران از غربی‌ها در مذاکرات پیش‌رو، گفت: ما حرف‌ خود را زده‌ایم و رفع تحریم‌ها را می‌خواهیم به این دلیل که تحریم‌ها از ابتدا ظالمانه بوده و بر اثر ظلم و استکبار آمریکا و همدستانش بر ما تحمیل شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه تحریم‌ها باید برداشته شود، خاطرنشان کرد: گروه ۴+۱ و دیگر هم‌پیمانان آنها بدانند ایران اسلامی از خواست رفع تحریم‌ها کوتاه نخواهد آمد. تحریم‌ها باید برداشته شود و تضمینی که جامعه بین‌المللی، همگان و همصدا در برابر تحریم‌های ظالمانه بایستند و علاوه بر آن، ما در فرصت زمانی مناسب، زمان داشته باشیم تا تعهد آنها را راستی آزمایی کنیم که آیا آنچه که آنها تعهد می‌کنند محقق شده است یا نه.   اگر چنین شد ما به تعهداتی که در این حوزه داشته‌ایم مجدد عمل خواهیم کرد.

برچسب‌ها غلامحسین اسماعیلی برجام جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی برجام جمهوری اسلامی ایران غلامحسین اسماعیلی برجام جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا ایران اسلامی رفع تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دیدار اسماعیل هنیه با مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی

رئیس دفتر سیاسی حماس با رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیئت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنابر روایت تسنیم، سرلشکر باقری در ابتدا ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم فلسطین، گفت: انشالله به برکت خون این شهیدان شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به برکت جهاد فلسطین امسال روز جهانی قدس بسیار با شکوه‌تر برگزار خواهد شد، افزود: آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه عملیات بی‌نظیر هفتم اکتبر عملیات بزرگی بود که شکست ترمیم ناپذیری به رژیم صهیونیستی وارد کرد، تصریح کرد: این عملیات غرورآفرین، افسانه شکست ناپذیری اسرائیل جنایتکار را نقش بر آب کرد و فلسطین را به موضوع اول جهان اسلام بلکه کل جهان تبدیل کرد.

سرلشکر باقری گفت: ما این عملیات را به دلیل ویژگی‌های اطلاعاتی ضربه غافلگیر کننده به دشمن در حداقل زمان، یک عملیات بی‌نظیر و استثنایی و موفق می‌دانیم و به خاطر داشتن چنین طراحان و رزمندگان شهادت طلبی به شما تبریک عرض می‌کنیم و انشالله با تدابیر جنابعالی و دیگر دوستان شکست رژیم صهیونیستی اتفاق بیفتد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی کمک نکرده بودند یقیناً تا الان این فروپاشی اتفاق افتاده بود و آنچه که رژیم صهیونیستی توانست جواب بدهد فقط کشتار مردم بی‌گناه، زنان،کودکان و خراب کردن بیمارستان‌ها و وارد کردن قحطی و گرسنگی بوده است.

سرلشکر باقری با اشاره به مقاومت بی‌نظیر مردم فلسطین در برابر همه فشارهای وارد شده؛ خاطر نشان کرد: مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین توانستند قدرت اسلام را به همه مردم جهان نشان دهندو به یاری خدا و با حمایت‌هایی که باید از این مردم بشود شیرینی پیروزی را بتوانیم در آینده نزدیک ببینیم.

رییس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن اظهار خوشحالی و خرسندی در خصوص دیدارهای صورت گرفته با فرماندهان نظامی ایران، گفت: برگزاری این جلسه یکی از دلایل اصلی توجه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فلسطین است.

وی افزود: مسائل حاشیه‌ای در فلسطین باعث شده بود به خواسته‌های مردم فلسطین توجهی شود ولی به لطف الهی عملیات هفتم اکتبر باعث شد حرف دل مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد.

رییس دفتر حماس با بیان اینکه حمایت‌ها و پیگیری‌های نیروهای مسلح و ملت ایران در مورد مسائل فلسطین به نیروی‌های جهادی ما روحیه مضاعف در به ثمر رسیدن اهداف عملیات طوفان الاقصی می‌بخشد؛ تصریح کرد: تلاش های شهید سردار سلیمانی در خصوص شنیده شدن فریاد مظلومان جهان و سرکوبی قدرت‌های ستمکار هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.

اسماعیل هنیه در پایان از توجهات مقام معظم رهبری و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان ارتش و سپاه تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • جزییات دیدار اسماعیل هنیه با مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌های جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران