Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، عابدین خرم امروز  به همراه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در بازدید از پروژه‌های توسعه مجتمع مس سونگون در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار داشت: مجتمع مس سونگون برای استان بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص به سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های توسعه این مجتمع تاکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و تحقق مطالبه مردم مبنی بر بهره‌مندی استان از ظرفیت این معدن، طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون ورزقان در بخش‌های کاتد و تغلیظ آغاز و اجرای پروژه بسیار مهم تولید کاتد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در دستور کار است.
 
وی، دو محور اشتغال جوانان و رشد اقتصادی را برای استان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران در این راستا هماهنگی‌های مطلوبی با استان دارد که امیدواریم با اتمام طرح‌های توسعه در دست اجرا، این مهم تحقق یابد.
 
استاندار آذربایجان شرقی، بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خوش‌فکر و نخبگان را برای ادامه حیات اقتصادی مجتمع مس سونگون بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مجموعه‌های فنی و مهندسی در چنین بنگاه‌های اقتصادی نقش مهم و کلیدی ایفا می‌کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت معدن مس سونگون ورزقان به عنوان یک معدن استراتژیک در سطح جهانی، اظهار داشت: رعایت مسائل زیست‌محیطی، به حداقل رساندن دخل و تصرف در شرایط منطقه و نیز حفظ و احیای مراتع و مناطق جنگلی به عنوان یک اصل مهم باید از سوی مجتمع مس سونگون و شرکت ملی صنایع مس ایران مورد توجه قرار گیرد.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) هم با اشاره به همکاری‌های قبلی در مجتمع مس سونگون، از انتقال تکنولوژی فرآوری مس به این مجتمع خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، سالانه ۱۰۰ هزار تن مس کاتدی در مجتمع مس سونگون تولید می‌شود که قابلیت افزایش تا 200 هزار تن را نیز خواهد داشت.
 
سردار سیدحسین هوش‌السادات جایگاه بی‌بدیل صنایع معدنی در اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌های مس سونگون، در این راستا بوده است.
 
در سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به آذربایجان شرقی، از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی مهم ازجمله متروی تبریز، آزادراه مراغه- هشترود، پارک بزرگ تبریز، آزادراه ولایت بازدید می‌شود.

انتهای پیام/60005

منبع: فارس

کلیدواژه: مس آذربایجان شرقی رشد اقتصادی تولید مس سونگون فارس تبریز استاندار آذربایجان شرقی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص پارک بزرگ تبریز مجتمع مس سونگون مس کاتدی مترو تبریز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص مجتمع مس سونگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی را ا از دغدغه‌های اصلی دانست و بر یک اقدام تحولی در این زمینه تاکید کرد.
کیومرث حبیبی می‌گوید: شهرستان سقز در بیشتر شاخص‌ها نیازمند توجه ویژه است و ارتقای این شاخص‌ها نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است.
در ادامه فرماندار سقز نیز گفت: یکی از مطالبات تسریع در اتمام هتل ورزش، اتمام سالن ورزشی شهر صاحب، شروع به کار سالن ورزشی مرحوم فریار امینی پور و ساخت ۱۴ زمین چمن مصنوعی در روستا‌ها است.
جعفرتوان در حوزه مشکلات آب شرب روستایی هم خواستار تسریع در اتمام مجتمع کوچه طلا، فعال نمودن مجتمع‌های باغلوجه و خورخوره و واگذاری اختیار روستا‌های واقع شده در مجتمع اوباتو به شهرستان سقز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ