Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در هفته پژوهش ۶۲ پژوهشگر و ۱۲ فناور برتر استان در حوزه های مختلف معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

فرزاد ویسی در نشستی خبری که امروز( هشتم آذر) برگزار شد، بااشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، اظهار کرد: هفته پژوهش استانی امسال از ۱۳ تا ۱۹ آذر و هفته پژوهش کشوری از ۲۰ تا ۲۶ آذر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به منظور جلوگیری از تداخل برنامه‌های استانی با برنامه های کشوری، هفته پژوهش در سطح استان یک هفته زودتر برگزار می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی شعار هفته پژوهش امسال را "پژوهش و فناوری، پشتیبانی تولید" اعلام کرد و گفت: برای هرکدام از ایام این هفته نامگذاری هایی صورت گرفته و تلاش کرده ایم تا علیرغم شیوع بیماری کرونا برنامه های مختلفی داشته باشیم.

وی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و افزود: مراسم تجلیل از ۵۸ نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه رازی روز دوشنبه آینده(۱۵ آذر) برگزار خواهد شد و تجلیل از پژوهشگران برتر استان نیز ۱۸ آذر برگزار می شود.

به گفته دبیر ستاد استانی هفته پژوهش، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان ۶۲ پژوهشگر برتر معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت که ۴۳ نفر از پژوهشگران برتر استان از مراکز دانشگاهی و ۱۹ نفر نیز از دستگاه های اجرایی هستند.

ویسی یکی از ویژگی های مهم هفته پژوهش امسال را توجه به حوزه فناوری دانست و گفت: براین اساس ۱۲ نفر از فناوران برتر استان هم در این هفته توسط پارک علم و فناوری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

دبیر استانی ستاد هفته پژوهش از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در این هفته هم خبرداد و افزود: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۵ آذر به شکل مجازی توسط پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان برگزار می شود.

به گفته دبیر ستاد استانی هفته پژوهش، در این هفته کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف هم بصورت رایگان برای علاقمندان در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص جایگاه پژوهشی این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور هم گفت: دانشگاه رازی طبق نظام های رتبه بندی بین المللی در جایگاه یازدهم دانشگاه های جامع کشور قرار گرفته که نشان می دهد در بحث آموزش و پژوهش شرایط نسبتا خوبی دارد.

ویسی یادآورشد: هرچند که در بحث تولیدات علمی شرایط خوبی داریم، اما متاسفانه می بینیم که در بسیاری از شاخص ها وضعیت استان خوب نیست که ریشه آنها به مشکلات اقتصادی بازمی گردد که راه حل آن نیز اقتصاد علمی است، همان کاری که در کشورهای پیشرفته دنیا انجام می گیرد و ما کمتر به آن پرداخته ایم.

وی اظهار کرد: برای پژوهش های انجام شده در دانشگاه باید از بیرون از دانشگاه خریدار باشد و این زمانی اتفاق می افتد که مدیران باور کنند که راه حل مشکلات استانی علمی است.

معاون دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: هرچند که طی سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ قرارداد پژوهش محور با دستگاه های مختلف داشته ایم، اما این میزان اصلا رضایت بخش نیست.

وی در بخش پایانی سخنانش در خصوص کاربردی بودن پژوهش ها در استان هم گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی روی سوق یافتن پژوهش ها به سمت کاربردی شدن انجام شده و شرایط تا حدودی نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده، اما همچنان کار زیادی باید انجام گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته پژوهش كرمانشاه استانی علمی و آموزشی تقدیر از پژوهشگران برتر پژوهشگران برتر دانشگاه رازی هفته پژوهش برتر استان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد