Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:57:28 GMT

میزان طلاق در گناباد حدود ۲ برابر شده است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۵۳۶۰

میزان طلاق در گناباد حدود ۲ برابر شده است

دکتر جواد صادقی‌نسب روز دوشنبه در نشست خبری با محوریت بررسی مسائل و مشکلات کاهش نرخ رشد جمعیت اظهار داشت: این در شرایطی است که آمار ازدواج نیز در گناباد در حال کاهش است به طوری که در سه سال گذشته تاکنون تعداد ازدواجها از ۷۸۰ مورد به ۶۰۰ مورد کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تک فرزندی هم از دیگر معضلات و موانع پیش روی افزایش جمعیت به شمار می رود و حتی برخی افراد که دارای وضعیت اقتصادی خوبی هستند، تمایل چندانی برای افزایش فرزندان خود ندارند و کمترین میزان باروری و فرزندآوری مربوط به افراد دارای تحصیلات کارشناسی ارشد به بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش سقط جنین را نیز از دیگر مسائل مرتبط با کاهش نرخ رشد جمعیت دانست و گفت: ۲۵۰ مورد سقط جنین در یکسال گذشته در شهرستان گناباد روی داده است که البته بیشتر آنها دارای مجوز پزشکی بوده است.

وی، معضل اعتیاد را هم در کاهش نرخ رشد جمعیت موثر خواند و گفت: بر اساس بررسی ها ۶۳ درصد معتادان، افراد متاهل هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بدون توضیح بیشتر گفت: میزان موالید در گناباد در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۴۰۰ مورد کاهش یافته است که این روند کاهشی به همین منوال ادامه دارد.

صادقی نسب اضافه کرد: متوسط سن ازدواج آقایان در کشور ۲۹ و خانم ها ۲۴ سال است که این ارقام در گناباد به ترتیب ۲۸ و ۲۲ سال است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی طلاق گناباد طول ازدواج آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی طلاق آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی طلاق گناباد طول ازدواج آسیب ها دانشگاه علوم پزشکی گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد