Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:04:31 GMT

قفل سه ساله تولید در اروند چرخ رفسنجان گشوده شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۵۸۷۲

قفل سه ساله تولید در اروند چرخ رفسنجان گشوده شد

ایسنا/کرمان با حضور و پیگیری رئیس کل دادگستری استان کرمان و با همت مدیرکل گمرکات استان، سازمان بازرسی، مدیریت بانک کشاورزی و سایر مدیران مربوطه، قفل سه ساله در مسیر تولید مجموعه تولیدی اروند چرخ گشوده شد.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این رابطه گفت: با ترخیص این ماشین آلات و فعال شدن آنها در خط تولید کارخانه اروند چرخ،  ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار رینگ در سال به ظرفیت فعلی آن افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدالله موحد ضمن بیان این مطلب که ارزش ریالی این ماشین آلات قریب ۱۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: با راه اندازی این ماشین آلات ۱۲۰ شغل جدید در مجموعه اروند چرخ ایجاد می شود و تعداد کارگران این مجموعه از ۵۳۰ نفر به ۶۵۰ نفر افزایش می یابد.

 مقام ارشد قضایی استان کرمان در ادامه از مزرعه ارز دیجیتال رفسنجان، نیروگاه برق منطقه ویژه اقتصادی و شرکت بین المللی تاپ اکو خاورمیانه نیز بازدید کرد.

ماجرای معطلی سه ساله اروند چرخ چه بود؟

به گزارش ایسنا، علی احسان مدیر کارخانه اروند چرخ رفسنجان در این رابطه اظهار کرد: نزدیک ۳ سال قبل دو دستگاه سی ان سی مخصوص تراش رینگ آلومینیوم از ایتالیا و آلمان خریداری کرده بودیم؛ ابتدا درگیر تحریم کالا شد، بنابراین با اینکه پول پرداخت شده بود، کالا را تحویل نمی دادند؛ بالاخره این کالا به ایران حمل شد اما یک سال در گمرک رفسنجان بود.  بحث ما به التفاوت ارز بود که با پیگیری های قوه قضائیه امروز شاهد ترخیص آن هستیم.

احسان تصریح کرد: این دستگاه قادر است چرخه تولید رینگ آلومینیوم را افزایش دهد و روزانه ۶۰۰ حلقه رینگ به تولید اضافه می شود و ۹۰ نیرو جذب می شوند و از همه بالاتر خوشحالیم که قوه قضائیه پشتیبان صنعت شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تفسیر مدیران از قوانین و مقررات نباید مانع اجرای پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری شود.

به گزارش ایسنا، یدالله موحد عصر امروز ۸ آذر در حاشیه بازدید از گمرک منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: جلسات ستاد استانی حمایت از اجرای اقتصاد مقاومتی به طور مستمر تشکیل می شود و این جلسات یک گفت وگو است و تمامی اعضای این ستاد بر مبنای درک مشترک اهتمام می کنند که مشکلات اقتصادی استان و کشور را برطرف‌ نمایند.

مقام ارشد قضایی استان کرمان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی باید به عنوان پل ارتباطی بین بخش خصوصی و د، زمینه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی را فراهم کند، گفت: باید بر مبنای گفت و گوی سه جانبه بین مدیران تولید، مدیران حاکمیتی و دستگاه‌های نظارتی مباحث و مشکلات مطرح شده و بر اساس یک رویه واحد نسبت به حل مشکلات اقدام شود و تفسیر مدیران از قوانین و مقررات نباید مانع اجرای پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری شود.

موحد در ادامه یادآورشد: بخش اعظمی از ۳۷۰ پرونده حمایت قضایی از سرمایه گذاران و بخش تولید در ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی  بر اساس گفت و گو، همکاری و تعامل سازنده در جلسات حل می شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به دستور ویژه ریاست قوه قضائیه بر بازدید از انبارهای گمرک، اموال تملیکی و ...، تصریح کرد: در این راستا و بر اساس، بازدید دادستان کرمان از انبار گمرک بم یک دستگاه سی اسکن پس  از ۱۰ سال ترخیص شده است و امروز نیز قطعات شرکت اروند چرخ از انبار گمرک رفسنجان ترخیص و زمینه افزایش ۱۲۰ شغل در این مجموعه فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد:  اتاق بازرگانی باید کارگزاران گمرکی مورد نیاز را تامین کند تا دستگاه ها بتوانند کار خود را بهتر دنبال کنند زیرا استان کرمان در حال صنعتی شدن است و باید به الزامات مورد نیاز این بخش توجه شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کل دادگستری استان کرمان اروند چرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • (ویدئو) ماجرای تکان‌دهنده گم‌شدن سه دختر چوپان ۱۲ تا ۲۰ ساله
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند
  • آسمانی صاف در اروند
  • دستگیری عاملان قتل جوان ١٩ ساله در باقرآباد کرمان
  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد 
  • عاملان قتل جوان ١٩ ساله در باقرآباد کرمان دستگیر شدند