Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد سابق رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با انتقاد از رویکردهای دولت آمریکا در قبال ایران گفت، ایران صبور و با عزم و اراده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» «یووال گوزانسکی» از مقام‌های سابق دفتر نخست وزیری رژیم اسرائیل که اکنون از اعضای ارشد «موسسه مطالعات امنیتی» در تل آویو است، در زمینه دور تازه مذاکرات در وین گفت: «من بسیار بدبین هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران صبوری، انعطاف‌پذیری و عزم نشان می‌دهد. متاسفم که بگویم آمریکایی‌ها چنین مواردی را نشان نمی‌دهند و ما زمان زیادی نداریم.»

مقام‌های رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر تلاش‌ها برای اخلال در مذاکرات هسته‌ای ایران در وین را تشدید کرده‌اند و از تمام تلاش خود برای ایجاد یک جو منفی علیه جمهوری اسلامی بهره گرفته‌اند.

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس علیه ازسرگیری مذاکرات «وین» درباره احیای برجام دیدار و گفت‌وگو کرد. لاپید در نشست خبری با جوسازی علیه مذاکرات وین گفت: «ایرانی‌ها برای تنها یک هدف به این گفت‌وگوها آمده‌اند و آن برداشته شدن تحریم‌ها است. آن‌ها به پول نیاز دارند. برای حزب‌الله، برای سپاه قدس، برای شبکه‌ تروریستی جهانی خود و برای تداوم رقابت به سوی سلاح هسته‌ای.»

منابع خبری صهیونیستی همچنین از سفر وزیر خارجه این رژیم به فرانسه و انگلیس در این زمینه خبر دادند. «یائیر لاپید» وزیر خارجه (رژیم) اسرائیل برای گفت‌وگو با سران فرانسه و انگلیس سفر می‌کند تا در زمینه از سرگرفته شدن مذاکرات‌ هسته‌ای ایران و ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای تهران با  سران ارشد این دو کشور رایزنی کند.

ایران عضو رسمی پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و تاسیسات هسته‌ای ایران از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازرسی قرار می‌گیرد اما رژیم صهیونیستی تاکنون به این پیمان نپیوسته و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

در همین راستا، نشست کمیسیون مشترک برجام  از بعدازظهر دوشنبه هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در محل هتل «پله کوبورگ» وین با حضور هیات‌های اصلی عضو برجام (ایران و گروه ۱+۴) (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا برگزار شده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل مذاکرات آمریکا مذاکرات وین عزم و اراده ایران رژیم صهیونیستی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس: آتش‌ بس دائمی همچنان اولویت اصلی مذاکرات است

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که آتش‌ بس دائمی همچنان اولویت اصلی مذاکرات است.

به گزارش مشرق، عزت الرشق گفت: آتش بس دائمی تنها تضمینی است که مردم فلسطین در برابر قتل عام ادامه دار رژیم صهیونیستی دارند.

وی افزود: حماس در مورد خواسته‌های خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه و بازگشت بدون مانع همه خانواده‌های آواره به خانه‌هایشان سازش نمی‌کند.

این عضو ارشد حماس، اضافه کرد: رژیم اشغالگر خواهان یک توافق موقت برای آزادی اسرای خود است تا پس از آن جنگ نسل‌کشی خود را از سر بگیرد.

الرشق همچنین گفت که پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز نظامی به غزه، رژیم صهیونیستی هنوز پیروز نشده است و نخواهد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مقام حماس: آتش‌ بس دائمی همچنان اولویت اصلی مذاکرات است
  • مقام سابق صهیونیست: ما در غزه بدون هرگونه هدف مشخصی برای خروج گرفتار شدیم / هاآرتص: ادعای ارتش اسرائیل در مورد اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات بودند را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند/ نداو ارگمن: نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد + عکس و فیل
  • مقام سابق صهیونیست: پاسخ ایران می‌تواند به تغییر راهبردی جنگ و حتی پایان آن منجر شود
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرده است
  • رژیم صهیونیستی گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرد؟
  • اسرائیل پاسخ نظامی به ایران را حذف کرد؟
  • اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرد؟
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود