Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:22:35 GMT

المشاط:14 شهرستان مارب به آغوش یمن بازگشته است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۳۱۸

المشاط:14 شهرستان مارب به آغوش یمن بازگشته است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سالروز خروج آخرین نظامی ارتش اشغالگر انگلیس از خاک یمن و پنجاه و چهارمین سالروز استقلال این کشور در بیانیه‌ای این رویداد را به مردم یمن تبریک گفت.

به گزارش کانال تلگرامی المسیره، المشاط گفت: بازگشت اشغالگران بیگانه به یمن نشانه بزرگی خیانت مزدوران و ضربه‌ای است که به تاریخ مبارزاتی آبا و اجدادی یمنی‌ها زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: امروز عزت و افتخار از آن کسانی است که با در کنار ملت و وطن خود جانبدار حق ماندند و ننگ از آن کسانی است که به ملت و وطن خود خیانت کردند؛ البته این افتخار بزرگی است که صنعاء به شکل روزانه و هفتگی شاهد بازگشت ده‌ها و صدها نفر از برادران و فرزندان یمنی به آغوش میهنشان است، کسانی که با تصحیح مواضع خود از جبهه ائتلاف سعودی خارج شدند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: امروز از داخل پادگا‌ن‌های مزدوران سعودی خبرهای مسرت بخشی به گوشی می‌رسد که ما را به این یقین می‌رساند که یمن، آزاد و سربلند خواهد بود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه درها به روی آشتی‌های داخلی باز است، گفت:در عین حال ما خواهان یکپارچگی صفوف و آماده برای مقابله در برابر هر گونه تجاوزی هستیم و به مبارزه و جهاد تا آزادی کامل یمن ادامه می‌دهیم.

المشاط با اشاره به انتشار شایعات درباره مخالفت صنعاء با صلح گفت: این هجمه‌ها را واشنگتن مدیریت می‌کند و انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها هم شریک آن هستند.

مارب پایگاه نظامیان بیگانه و تروریست‌ها شده بود

او در خصوص نبرد مارب گفت: ما از ابتدای جنگ تاکید داشتیم که مارب از درگیری‌ها به دور باشد و از همین رو ابتکارها و امتیازهایی را ارائه کردیم اما قدرت‌های ائتلاف متجاوز راه حل‌های مسالمت‌آمیز را رد کردند و مارب رابه یک پایگاه نظامی برای نظامیان اجنبی و لانه‌ای برای گروه‌های تروریستی قرار دادند.

این مقام یمنی با تاکید بر اینکه نبرد در مارب از سر تفنن و غیرضروری نبوده است، گفت: این نبرد یک ضرورت ملی، امنیتی و انسانی بود و امروز به دنیا تاکید می‌کنیم که ۱۴ شهرستان مارب عملا به آغوش وطن بازگشته و تنها دو شهرستان آن باقی مانده است.

المشاط با بیان اینکه شایعات و ایجاد رعب و وحشت درباره ورود نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به مارب بی اساس است، گفت: ورود به مارب گامی مثبت است که به نفع صلح و امنیت یمن و پیرامون آن است.

دفاع یمنی‌ها با پایان تجاوز و محاصره متوقف می‌شود

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه گفت: ما بر آمادگی خود برای توقف عملیات‌های نظامی دفاعی به محض توقف تجاوز و رفع محاصره و التزام علمی به پایان اشغالگری و رسیدگی به پیامدهای جنگ تاکید می‌کنیم.

جامعه بین الملل واقع نگر باشد

او با محکوم کردن رفتار خصمانه آمریکا و سکوت سازمان ملل در قبال جنایات جنگی و جرایم مستمر علیه ملت یمن گفت: ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم سیاست‌های خصمانه خود را در قبال صنعاء متوقف کند، زیرا این سیاست‌ها نه موجب اعتماد سازی می‌شود و نه به راه حل‌های سیاسی منتهی می‌شود.

المشاط ادامه داد: ما به طور کل به جهانیان و به طور خاص به همسایگان متجاوز یمن توصیه می‌کنیم که با واقع نگری در عواقب تشدید حملات علیه یمن و محاسبات اشتباه خود تجدید نظر کنند.

این مقام یمنی در پایان گفت: ما از همه می‌خواهیم به مقاصد خیر صنعاء و مواضع برحق آن و دیدگاه‌های منطقی و منصفانه آن که موجب ایجاد صلح و ضامن منافع همگان است، گوش فرا دهند.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن مارب ائتلاف متجاوز مزدوران سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد

وزیر خارجه ترکیه هاکان فیدان امروز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک در استانبول با همتای خود از موریتانی، گفت که واشنگتن از پیوستن فلسطین به سازمان ملل به عنوان عضو کامل جلوگیری کرد و این ظلم بزرگی به مردم فلسطین است.

وی با بیان این که ما به تاکید بر اشغالگری و بی‌عدالتی اسرائیل ادامه خواهیم داد، افزود: از جامعه جهانی می‌خواهیم در برابر بی‌عدالتی مقاومت کند و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

فیدان همچنین گفت: تلاش‌های ما بدون وقفه تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین، ادامه خواهد یافت.

آمریکا پنجشنبه قطعنامه‌ای که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد بود را در شورای امنیت وتو کرد.

وزیر خارجه موریتانی محمد سالم ولد مرزوگ هم در این نشست خبری مشترک گفت که دو کشور کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل را محکوم کردند و بر اقدامات فوری برای آتش‌بس و ارسال کمک به غزه تاکید کرد.

وی افزود: بعد از این مراحل، تلاش‌ها باید بر صلح پایدار در منطقه متمرکز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • سفیر چین در کانادا به پکن بازگشته است
  • عکس دیده نشده کودکی ترانه علیدوستی در آغوش پدر
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد
  • تاکید مسئولان حج بر لزوم نوآوری و پویایی در فرایند‌های حج و زیارت