Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری رزمایش ارتش جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع ارمنستان نیز از برگزاری رزمایش تاکتیکی خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع خبری ارمنستان از برگزاری رزمایش نیروهای مسلح این کشورهمزمان با برگزاری تمرین نظامی ارتش جمهوری آذربایجان خبر دادند.

 به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»  وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده است که این  رزمایش تاکتیکی با هدف سازماندهی ضد حمله و اصابت به اهداف متخاصم متعارف روز دوشنبه با حضور واحدهای نظامی نیروهای مسلح ارمنستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ارمنستان بدون اشاره به جزئیات بیشتر از این رزمایش و حتی مکان برگزاری آن، اعلام کرد که در این رزمایش توانایی‌های نظامی و مهارت های فردی پرسنل نظامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز دوشنبه از برگزاری یک رزمای تاکتیکی با هداف افزایش سطح پرسنل نظامی خود خبر داد. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که رزمایش تاکتیکی با شلیک‌های یگان های نارنجک انداز و توپخانه ارتش  جمهوری آذربایجان برگزار شد.

این در حالی است که «تیگران آبراهامیان» نماینده یکی از احزاب اپوزیسیون ارمنستان معتقد است که احتمال تهاجم جدید جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک وجود دارد. آبراهامیان روز دوشنبه در یک پست فیسبوکی نوشت که در جریان اجلاس سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در ۲۶ نوامبر، تجاوز باکو به ارمنستان صرفاً یک «اختلاف مرزی» تلقی شد.

آبراهامیان نوشت: «علاوه بر این، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پیوسته تلاش می‌کرد تجاوز به جمهوری ارمنستان را به عنوان یک حادثه مرزی برنامه ریزی نشده عنوان کند.»

وی افزود: «این اظهارات ثابت می‌کند که صرف نظر از آغاز تعیین حدود مرزی یا رفع انسداد مرزها، احتمال تهاجم جدید جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک همچنان پابرجاست.»

وزیر دفاع ارمنستان نیز روز شنبه در دیدار با مقام‌های ارشد نظامی این کشور از تلاش برای افزایش قدرت نیروهای مسلح ارمنستان خبر داد. «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان، رایزنی‌هایی با مقام‌های ارشد نظامی ارمنستان انجام داد و اظهار داشت که مقام‌های کشور مصمم هستند از هرگامی که برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح لازم باشد، حمایت کنند.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای«نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد. این دو کشور در روزهای اخیر نیز مجددا با هم درگیر شدند که این غائله نیز با میانجیگری روسیه خاتمه یافت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جمهوری آذربایجان روسیه ارمنستان رزمایش ارتش ارمنستان تمرین نظامی جمهوری آذربایجان برگزاری رزمایش دفاع ارمنستان نیروهای مسلح وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

وزارت کشور ارمنستان امروز سه شنبه اعلام کرد که ایروان عملیات تعیین مرزها با جمهوری آذربایجان را در بخش باغانیس- ووسکپار (Baganis-Voskepar) استان تاووش آغاز کرده است.   به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: وزارت کشور ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور کار تعیین مرزها در مرز با آذربایجان در این بخش از استان تاووش را از امروز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) آغاز کرده است.   در این بیانیه آمده است: بزرگراه باغانیس-ووسکپار برای انجام عملیات مین زدایی در منطقه مجاور و جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین گذاری شده مجاور به منظور حفظ امنیت آنها بسته شده است.   وزارت کشور ارمنستان در این بیانیه افزود: ما همچنین به اطلاع می رسانیم شایعاتی که ادعا می کنند بخشی از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، با واقعیت منطبق نیست. ما تاکید می کنیم که برای امروز هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان- آذربایجان برنامه ریزی نشده است. بعد از تعیین مرز، سربازان مرزی ارمنستان حفاظت از خط مرزی را آغاز خواهند کرد.   دفتر دولت ارمنستان امروز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق کمیسیون‌ های تعیین حدود مرزهای دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات مرزی بر اساس اندازه‌ گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) آغاز شد.   نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی در مصاحبه با رسانه های انگلیس گفت کشورش هدفی فراتر از مرزهای جغرافیایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خود ندارد و ابراز امیدواری کرد که تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان از طریق روند تعیین مرزها احیا شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان