Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه اسکیت اصفهان با ارسال نامه ای خواستار رسیدگی وزیر ورزش و جوانان به دغدغه هایشان و تبعیض های صورت گرفته از سوی فدراسیون اسکیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اخیراً اساسنامه تأیید شده وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها ابلاغ شده و آنها ملزم به رعایت بندهای آنها هستند. در این اساسنامه برای هر فدراسیون کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران هر رشته در نظر گرفته شده است تا این افراد بتوانند با حضور نماینده در آن دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح و بر طرف نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در عین حال این کمیسیون‌ها نمایندگان خود را برای شرکت در مجامع فدراسیون‌ها که معمولاً سالانه برگزار می‌شود معرفی می‌نمایند. فدراسیون اسکیت که مشتمل بر هفت کمیته است. از کمیته‌های انفرادی که شامل اسکیت هنری، فری استایل، اسکیت سرعت هستند و همچنین کمیته‌های تیمی نیز در اسکیت هاکی، اسکی روی یخ و رول بال را شامل می‌شود.

حتی شنیده می‌شود در فدراسیون اسکیت بدون حضور داوران، بازیکنان و مربیان آئین نامه کمیسیون‌های مرتبط به آنها تصویب شده است. به طور مثال آئین نامه‌ای که برای کمیسیون ورزشکاران تدوین و تأیید شده بدون حضور ورزشکاران این رشته انجام شده و نارضایتی آنها را در پی داشته است.

نکته دیگر این است که با نگاهی به فدراسیون‌های جهانی اسکیت می‌توان به این مورد پی برد که فدراسیون‌هایی مثل اسکیت هاکی، اسکی روی یخ و رول بال نهادهایی مستقل برای اداره آنها وجود دارد اما در کشورمان و در فدراسیون اسکیت کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران آئین نامه‌های در خصوص سهمیه حضور انواع رشته‌های مختلف اسکیت وجود ندارد و می‌توانند تمام اعضای کمیسیون‌ها از یک نوع اسکیت باشند.

حتی در این خصوص اعضا کمیسیون ورزشکاران می‌توانند تنها از اسکیت هاکی باشند و دیگر زیر شاخه‌های تیمی و انفرادی نتوانسته اند رأی مجمع را تصاحب کنند که البته در این خصوص شائبه مهندسی انتخابات به وجود آمده است. حتی افراد ناراضی به این موضوع ادعا می‌کنند اسکیت هاکی تنها ۵ درصد جامعه آماری این رشته را اختصاص می‌دهد و بقیه مربوط به دیگر انواع شاخه‌های اسکیت است.

روزهای گذشته جامعه اسکیت اصفهان با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار تعیین سقف تعداد برای هر کمیسیون شدند. این یعنی به طور مثال اسکیت هاکی، هاکی روی یخ و دیگر انواع هاکی حداکثر سقف یک نماینده در بین کمیسیون‌های مربیان، ورزشکاران و داوران داشته باشد. گفتنی است این افراد دلیل ارسال این نامه به وزارت ورزش را عدم ارائه دغدغه‌هایشان از سوی نماینده‌های خود عنوان می‌کنند.

در ادامه نامه ارسال شده را مشاهده می‌کنید:

در پیوست این نامه نزدیک به ۱۵۰ نفر از ورزشکاران، مربیان و داوران رشته اسکیت نامه فوق را امضا کرده اند که در ادامه بخشی از آن را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 538648

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هیأت اسکیت استان اصفهان اسکیت فدراسیون اسکیت اسکیت فری استایل وزارت ورزش و جوانان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فدراسیون اسکیت فدراسیون ها کمیسیون ها اسکیت هاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی


به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، حاضر در محل؛ این نشست با حضور وزیر ورزش، معاون توسعه ورزش قهرمانی واعضای کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.
وزیر ورزش در این نشست گفت: بنا بر این بود که نشست‌هایی را با کمیسیون‌هایی که در راستای اهداف وزارت ورزش برگزار کنیم بطور کلی هدف‌مان گفتمان ۲ طرفه بین ما و شماست و ارتباط منطقی و خوبی برقرار کنیم.
کیومرث هاشمی افزود: در ابتدای امروز جلسه کمیسیون ورزشکاران را داشتیم تلاش‌مان بر این است که جلسات استمرار داشته باشد، واقعیت این است که افرادی که در کمیسیون مربیان فدراسیون‌ها تلاش می‌کنند اکثر مواقع زمانی فعال می‌شوند که انتخاباتی است و یا در بهترین حالت سالی یک بار در مجامع عمومی حضور پیدا میکنند.
وزیر ورزش گفت: می‌خواهیم نقش این کمیسیون پررنگ‌تر شود و باید از ظرفیت مربیان استفاده کنیم تا آسیب کمتر ببینیم می‌خواهیم در این بخش از توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم و جایی که نیاز به حضور مربیان خارجی است میخواهیم بیشتر در رده پایه باشد.
این سیاست کلی است، البته برخی رشته‌ها مربی خارجی نیاز داریم ولی آنچه که نشان داده در اکثر رشته‌ها به خصوص المپیکی توانسته ایم نتایج خوبی را با مربیان داخلی بگیریم.
وزیر ورزش با پرسیدن این که
آیا برای کمیسیون مربیان رشته‌های شما شرح وظایف دارد؟ با بدنه فدراسیون جلساتی داتید و در راستای اهداف کاری خود توانسته اید موثر باشید؟ چقدر توانسته اید؟ آیا با کمیته آموزش فدراسیون ارتباط دارید؟ آیا ما توانسته ایم نقشی را که در تربیت دینی ما وجود دارد اثرگذاری مناسب روی ورزشکار داریم؟ از حاضرین خواست تا نقش مربیان را در توسعه ورزش به طور کامل توضیح دهند.
هاشمی افزود: کمیسیون ورزشکاران و مربیان اساس کار ما هستند اگر این ۲ بخش نباشند عملکرد ما نقش خاصی ندارد.

دیگر خبرها

  • فعالیت فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی به پایان رسید
  • رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون ژیمناستیک
  • هاشمی: موفقیت ورزش ما در بازی‌های المپیک، مدیون مربیان ایرانی است
  • هاشمی: موفقیت ورزش ما در المپیک، مدیون مربیان ایرانی است/ خودباوری در میان مربیان ایرانی باید تقویت شود
  • موفقیت ورزش در المپیک مدیون مربیان ایرانی است
  • کیومرث هاشمی: موفقیت ورزش ما در بازی‌های المپیک، مدیون مربیان ایرانی است
  • هاشمی: موفقیت ورزش در بازی‌های المپیک مدیون مربیان ایرانی است
  • برگزاری نخستین نشست کمیسیون مربیان فدراسیون‌های ورزشی
  • جلسه نمایندگان کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌ها با وزیر ورزش
  • هاشمی: هدف ما این است که شان و جایگاه کمیسیون‌ها در مجامع حفظ شود