Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر میرفخرالدینی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند آموزش‌ها در ترم جاری گفت: به ۱۸۰ مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای ابلاغ کرده ایم که در صورت امکان به برگزاری دروس عملی اقدام کنند و در این زمینه استقبال خوبی هم صورت گرفته است.

او افزود: برای برگزاری دروس عملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشجویان بومی هر استان باید حضور داشته باشند و دانشجویان دیگر هم در محل سکونت خود دروس عملی را حضوری آموزش ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرفخرالدینی تصریح کرد: ۷۰ درصد دروس عملی و ۳۰ درصد دروس نظری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدریس می‌شوند که دروس نظری باید مجازی و دروس عملی بایستی با اولویت بومی گزینی در هر استان به شیوه حضوری تدریس شوند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در حال حاضر ترجیح ما بر این است که خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح کشوربا توجه بر تاکید بومی بودن بازگشایی نشوند و هم اکنون تعداد محدودی از خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سیستان و بلوچستان، مازندران و... با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور یک نفر در هر اتاق پذیرای دانشجو هستند.

میرفخرالدینی گفت: برای مثال، اگر دانشجویی ساکن تبریز باشد، اما در تهران پذیرفته شود با هماهنگی‌های انجام شده می‌تواند در شهر محل سکونت خود به صورت حضوری دروس عملی را آموزش ببیند و در سال جاری حدود ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور امکان دسترسی به کلاس‌های عملی را به شیوه حضوری دارند.

او اضافه کرد: دانشجویانی که در شهر محل سکونت خود دانشکده مورد نظر را جهت گذراندن دروس عملی ندارند یا نمی‌توانند به دلایل مختلف به تهران بیایند، باید کلاس‌های عملی خود را به دو شیوه دوره‌های فشرده با تعداد محدود یا تعریف درس نیمه تمام شرکت کنند.

برای برگزاری امتحانات پایان ترم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در زمینه برگزاری امتحانات حضوری پایان ترم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، تاکید کرد: تاکنون تصمیم قطعی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نگرفته ایم و در این زمینه طی ۲ الی ۳ هفته آینده با توجه به شرایط ویروس کرونا اقدام خواهیم کرد.

میرفخرالدینی اضافه کرد: برای ترم آینده هم خوابگاه‌ها و رستوران‌های دانشگاه آماده باش هستند تا برای حضوری شدن آموزش‌ها تعیین تکلیف شود، البته احتمال ادامه یافتن دروس عملی به شیوه حضوری وجود دارد و برای دروس تئوری در صورت مجوز به مابقی دانشگاه‌ها ما هم بازگشایی‌ها را آغاز خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در پایان گفت: بحث‌های مالی هم اکنون مهم‌ترین دغدغه دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که در این زمینه محدودیت داریم و امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه در این زمینه بودجه مناسبی به وزارت علوم جهت تامین نیاز‌های مالی دانشگاه‌ها اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید

عدالت بودجه‌ای در دانشگاه‌های مهارتی وجود ندارد بخشی از دروس دانشگاه فنی در ترم آتی حضوری می‌شود جزئیات واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای دروس عملی دروس عملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه بررسی مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر ورزش

سومین جلسه بررسی روند اخذ مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد

طرفداری | سومین جلسه بررسی روند اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، سومین جلسه بررسی روند اخذ حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار و موضوعات باقی مانده برای کسب این مجوزها بررسی و پیگیری شد.

در این جلسه معاونین ورزش قهرمانی و توسعه مدیریت و دو تن از مشاوران وزیر ورزش‌، سرپرست حوزه وزارتی، سرپرست اداره کل حقوقی و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، رییس فدراسیون فوتبال، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای، مدیران دو باشگاه، مدیر مجموعه ورزشی آزادی، کاظم اولیایی به عنوان کارشناس حضور داشتند.

در پایان این جلسه مقرر شد، نشست بعدی با این موضوع روز ششم فروردین به منظور بررسی نهایی اقدامات انجام شده برگزار شود.

از دست ندهید ????????????????????????

پیتزا با آناناس؛ هواداران انگلیسی روی اعصاب ایتالیایی‌ها! / عکس الهام‌گیری طراحان پیراهن بلژیک از تن تن / عکس انگلیس با 5 سهمیه در لیگ قهرمانان اروپا! کاپیتان فولاد: می‌روم چون مایه ننگ هستید! مهدوی کیا در تیم قرن هامبورگ / عکس

دیگر خبرها

  • معیار‌های جدید رتبه بندی دانشگاه‌های کشور در ۶ حوزه تصویب شد
  • ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان بدون آزمون دانشگاه پیام نور از ۲۶ اسفند ماه
  • تداوم ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان بدون آزمون دانشگاه پیام نور تا ١٤ فروردین
  • ملاک برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها ابلاغیه وزارت علوم است / تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود
  • شرط ادامه حضور سرخوش در انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر
  • شرط ادامه حضور امیر سرخوش در انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان
  • تصویب معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC)
  • معیارهای جدید رتبه بندی ملی دانشگاه های کشور (ISC) تصویب شد
  • برگزاری «عصرانه مستند سیاستی» با هدف حرفه‌ای سازی جریان مطالبه‌گری مسائل در کشور
  • جلسه بررسی مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر ورزش