Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

در این گفتگوی تلفنی، رئیس جمهور فرانسه خواستار همکاری مشترک در مباره با سویه جدید کرونا شد که مورد استقبال رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در این تماس تلفنی گفت: ایران همواره به تعهدات خود در موضوع هسته‌ای پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار‌ها پایبندی ایران را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور با طرح این سوال که چرا با وجود پایبندی ایران به برجام و انجام تعهداتش، آمریکا نقض عهد کرد و اروپایی‌ها نیز به تعهدات خود عمل نکردند، خاطرنشان کرد: باید از کسانی که نقض عهد کردند پرسید چرا آنان به تعهدات خود پایبند نبودند؟ و ما بار دیگر تأکید می‌کنیم به تعهدات خود پایبند هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز مذاکرات برای لغو تحریم‌ها، گفت: اعزام یک تیم جامع به مذاکرات بیانگر اراده جدی ایران در این مذاکرات است.

رئیسی از رئیس جمهور فرانسه خواست تلاش کند در همکاری با دیگر کشور‌های حاضر در وین، مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌های ایران ملغی گردد.

رئیس جمهور تأکید کرد: تحریم نتوانسته است ایران را در مسیر پیشرفت متوقف کند و امروز همه دنیا می‌دانند که ناقضان برجام چه کسانی هستند و آن‌ها باید به تعهدات خود بازگردند.

رئیسی تأکید کرد: شرایط فعلی نتیجه عمل نکردن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام است.

رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیر مدیر کل آژانس انرژی اتمی به تهران و اعلام وی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود، گفت: مدیرکل آژانس انرژی اتمی در ایران هیچ سخنی از عدم پایبندی ایران به تعهدات بیان نکرد و ما اکنون نیز آماده‌ایم به همکاری کامل خود با آژانس ادامه دهیم.

رئیسی تأکید کرد: کسانی که نقض عهد را در برجام آغاز کرده اند، باید اعتماد طرف مقابل را جلب کنند تا مذاکرات به صورت واقعی و نتیجه بخش پیش برود.

رئیس جمهور با اشاره به گفتگوی خود با رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین و چشم انداز روشن حل مسایل خاطر نشان کرد: اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بردارند و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل کنند به هیچ عنوان نگران انجام تعهدات از جانب ایران نباشید. چون بار‌ها در عمل نشان داده ایم به تعهدات خود پایبند هستیم.

رئیسی بار دیگر تأکید کرد: ایران در مذاکرات نتیجه گرا است و گفتگو‌ها باید به لغو تحریم‌ها منجر شود.

رئیس جمهور گفت: اگر برای آژانس بین المللی اتمی مرجعیت قائل هستید و به آن استناد می‌کنید همین آژانس، بار‌ها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است.

رئیسی از رئیس جمهور فرانسه خواست برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه و انجام تعهدات از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، تلاش کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام واکسیناسیون گسترده در ایران گفت: با توجه به انتشار اخباری مبنی بر سویه جدید کرونا همه باید مراقب بوده و از تجربیات قبلی نیز برای مقابله با آن استفاده کنیم.

رئیسی با توجه به ظرفیت تولید داخلی واکسن کرونا، گفت: ما برای کنترل کرونا از کشور‌های مختلف خصوصاً چین واکسن وارد کردیم و اکنون در حال افزایش تولید واکسن در شرکت‌های داخلی هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقدام خلاف حقوق بشری آمریکا در ممانعت از ورود تجهیزات پزشکی به ایران، گفت: ما توانستیم با استفاده از توان داخلی واکسن تولید کنیم و بر کمبود‌های پزشکی فائق آییم.

رئیسی همچنین به انجام واکسیناسیون اتباع خارجی از جمله مهاجرین افغانستانی، اشاره کرد و گفت: ایران براساس وظایف انسانی خود به مهاجرین مانند هموطنان خودمان خدمات پزشکی ارایه می‌کند.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در تماس تلفنی خود با محکوم کردن خروج آمریکا از برجام، گفت: برجام را مسئولیت مشترک خود می‌دانیم و همواره تلاش کردم که همه طرف‌ها به چارچوب برجام برگردند.

مکرون افزود: در این زمینه مذاکراتی نیز با بایدن رئیس جمهور امریکا داشته ام و مصمم هستیم مذاکرات را ادامه دهیم تا به نتیجه برسد.

رئیس جمهور فرانسه در پایان تصریح کرد: فرانسه مایل است تا گفتگو با ایران برای پیشرفت در حل و فصل مسایل را ادامه دهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی امانوئل مکرون مذاکرات هسته ای صراط رئیس جمهور با اشاره رئیس جمهور فرانسه پایبندی ایران تعهدات خود اروپایی ها خود پایبند تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مسکو به پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین طی بازی‌های المپیک

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پیش از صحبت درباره آتش بس در بازی‌های المپیک، به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد داد که تحویل سلاح به اوکراین و حمایت از تروریسم را متوقف کند.

براساس گزارش ریا نووستی، او گفت: من به مکرون پیشنهاد می‌کنم که تحویل سلاح به کی‌یف را که برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌شود و حمایت از تروریسم را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به مکرون توصیه کرد که پیشنهاد مشابهی را به طرف‌های درگیر در غرب آسیا ارائه کند. زاخارووا اعلام کرد: احتمالاً خیلی چیز‌ها به حرف فرانسه در آنجا بستگی دارد.

رئیس جمهور فرانسه پیشتر گفته بود که به روسیه پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین برای مدت زمان بازی‌های المپیک را که از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست در پاریس برگزار می‌شود، خواهد داد.

پیشتر رئیس‌جمهور فرانسه در ۲۶ فوریه در سخنانی جنگ‌طلبانه اعلام کرد که استقرار نیروهای ناتو در اوکراین و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد.»

در همین راستا استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه از اساس، ایده استقرار نظامیان ناتو در اوکراین را رد کرد. همین‌طور مکرون در تلاش برای تغییر لحنش برآمد و گفت ردکردن یک مساله، به معنای انجام‌دادن آن نیست. او استقرار نیروها در اوکراین را منتفی ندانسته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رنگ عوض کردن مواضع مکرون در جنگ اوکراین
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو در مورد غزه
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • پاسخ مسکو به پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین طی بازی‌های المپیک
  • مکرون باز هم از احتمال اعزام نیرو به اوکراین گفت!
  • مکرون: فرانسه ابتکارات تهاجمی علیه روسیه نخواهد داشت
  • مکرون بار دیگر امکان انجام عملیات زمینی در اوکراین را منتفی ندانست
  • عکس| چهره متفاوت آرمان درویش در دیدار با رئیس جمهور
  • اذعان مقام فرانسوی به دروغگویی مکرون