Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@03:17:54 GMT

مسی برای هفتمین بار برنده توپ طلا شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۷۳۳

لیونل مسی به عنوان برنده توپ طلای ۲۰۲۱ جهان معرفی شد.

خبرگزاری میزان - بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ جهان و برنده توپ طلای مجله فرانسوی فرانس فوتبال دوشنبه شب برگزار شد و طی آن لیونل مسی مهاجم آرژانتینی توانست عنوان برترین بازیکن جهان را کسب کند و توپ طلا را به دست بیاورد.

لواندوفسکی‌ سال گذشته در مراسم برترین‌های فیفا عنوان بهترین بازیکن سال جهان را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوایز این مراسم به شرح زیر است: 

جایزه کوپا: پدری

پدری بازیکن جوان برنده جایزه کوپا شد. اخیرا نیز پدری، بازیکن جوان بارسلونا به عنوان بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شد.

جایزه بهترین دروازه بان (یاشین): جانلوئیجی دوناروما

دوناروما بعد از قهرمانی در یورو توانست عنوان بهترین دروازه بان سال را در این مراسم به دست بیاورد.

جایزه بهترین مهاجم: روبرت لواندوفسکی

مهاجم بایرن مونیخ توانست جایزه بهترین مهاجم سال را به دست بیاورد و این عنوان را به افتخارات خود بیفزاید.

جایزه بهترین باشگاه: چلسی

قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا توانست عنوان بهترین باشگاه را به خود اختصاص دهد. این بخش جدیدی در مراسم توپ طلا است که از امسال گنجانده شده است.

جایزه برترین بازیکن سال:

۱- لیونل مسی

۲- روبرت لواندوفسکی

۳- جورجینیو

۴- کریم بنزما

۵- انگولو کانته

۶- کریستیانو رونالدو

۷- محمد صلاح

۸- کوین دی بروین

۹- کیلیان ام باپه

۱۰- جانلوئیجی دوناروما

انتهای پیام/

برچسب ها: لیونل مسی کریم بنزما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیونل مسی کریم بنزما عنوان بهترین جایزه بهترین لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکار‌های «اوپنهایمر» یادآور خاطرات خوش دوران اوج سینما

آفتاب‌‌نیوز :

دیگر به ندرت چنین حس و حالی یافت می‌شود. واقعیت آن است که در زمانۀ ازهم‌گسیخته‌ای زندگی می‌کنیم که همه چیز به پستوها، کلاب‌ها، فرقه‌ها و جناح‌های متضاد خلاصه می‌شود. مردم مثل گذشته با هم حرف نمی‌زنند و وقتی صحبت از سرگرمی به میان می‌آید، گزینه‌های متعدد، بی‌معنا و مبهوت‌کننده‌ای پیش روی مخاطب است.

بااین‌حال، موفقیت هوش‌ربایِ «اوپنهایمر» به یادمان آورد که همه چیز را می‌توان از نو ساخت و به انسجام رسید. موضوعی پیش روی ماست با درون‌مایه‌ای متعالی در باب ساخت بمب اتم و قرار است عواقب آن آزمایشِ علمیِ فاوستی را به چشم ببینیم.

کارگردان درامی ساخته مملو از جاه‌طلبی و تهور. فیلم ملتهب و پیچیده و حیرت‌آور است. مخاطبانش نیز حیرت‌آورند چراکه از سراسر جهان به تماشای فیلم نشسته‌اند. این دستاورد، چیزی ورای موفقیت است. آرزوی بزرگِ هر فیلمسازی، همین استقبالِ عظیم و قدرشناسی است. اسکار با قدردانی از "اوپنهایمر" و اهدای هفت جایزه، نقش خود را در هدایتِ این رؤیا ایفا کرد و اجازه داد با خیال راحت از خصایصِ نابِ چنین شاهکاری لذت ببریم.

انگار پیش از این، جادوی کهنی در کار بود که پیوسته در فیلم‌هایی مثل "خارج از آفریقا"، "شکارچی گوزن" یا "فهرست شیندلر" به جریان می‌افتاد. در ۲۵ سال گذشته یعنی از زمانِ نمایش «تایتانیک» (۱۹۹۷)، با زبان و فرهنگ دیگری مواجه شدیم. دیگر شب‌های اسکار به سیاقِ قبل برگزار نمی‌شد. به‌ندرت از آثاری تجلیل می‌شد که مگاهیت‌های عظیمی ساخته‌اند -پرطرفدارند- و به معنای واقعی کلمه، اثر هنری محسوب می‌شوند.

برخی منتقدان می‌گویند «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» واجد چنین شرایطی است، ولی اهدای جایزه به چنین فیلمی، نمونه‌ای نادر و بارز از برپاییِ مراسم اسکار به افتخار فانتزیِ پاپ‌کورن است.

از آن زمان اسکار به فیلم‌های کم‌وزن‌تری مثل «جایی برای پیرمرد‌ها نیست»، «انگل» و «سرزمین عشایر» یا فیلم‌های جسورتری مثل «میلیونر زاغه‌نشین» و «آرگو» تعلق گرفت؛ فیلم‌هایی که تأثیر فرهنگیِ چندانی نداشتند؛ ولی "اوپنهایمر" این سد را شکست و باعث شد امسال، سالِ بازگشت به "دورانِ طلایی سینما" باشد و امید به آینده را دوچندان کند.

اسکار امسال، در چنبرۀ «اوپنهایمر» بود. آخرین ساختۀ نولان در حالی روی پردۀ سینما‌های جهان رفت که موضوعِ حساسیت‌برانگیز و پرکششِ روز‌ها و شب‌های جی‌رابرت‌اوپنهایمر، حسابی در کانون توجه قرار گرفته بود.

"کیلین مورفی" به خاطر بازی در فیلم اوپنهایمر اولین جایزۀ اسکار خود را در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد دریافت کرد. دقایقی بعد هم جایزه بهترین کارگردانی به "کریستوفر نولان" اهدا شد.

این فیلم درعین‌حال جایزه بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقیِ متن و بهترین بازیگرِ نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.

حتماً لازم بود که "اما استون" احساساتِ چنین شبی را به سطحی دراماتیک برساند. سخنرانیِ پراحساسِ استون با واکنش به سگکِ خرابِ لباسش شروع شد «بیچاره‌ها» صاحبِ چهار جایزۀ اسکار شد، ولی سه جایزه به جذابیت‌های بصری (مو و گریم، طراحی تولید و لباس) تعلق گرفت. به نظر می‌رسید استون واقعاً از تصاحبِ جایزۀ بهترین بازیگر زن شگفت‌زده است. طبیعی هم بود، چون خیلی‌ها می‌گفتند "لیلی گلدستون" برنده خواهد شد.

"مستیسلاو چرنوف" کارگردان فیلمِ «۲۰ روز در ماریوپول» پس از دریافت جایزۀ بهترین مستند گفت: «سینما خالقِ خاطره‌هاست و خاطرات، تاریخ‌سازند». راست می‌گفت. در هر دو مورد حق با او بود. چرنوف درباره فیلمش حرف زد و به نبردِ مهیب و دلاورانه هموطنانِ اوکراینی‌اش -در دو سال گذشته و از زمان تهاجم روسیه- پرداخت.

او می‌توانست از آرمان‌های صنعت فیلم حرف بزند و بگوید چشم‌انداز آینده، متزلزل است. بگوید این صنعت زمانی پیشرفت می‌کند که واقعیات تاریخیِ خود را به یاد بیاورد، درنگ کند و به زمانی برگردد که آثاری با توانِ شکل‌دادن به خاطرات و تاریخ ساخته می‌شدند و فیلم‌هایی اثرگذار در قد و قامتِ «اوپنهایمر» بر پرده نقش می‌بست.

اسکارِ امسال رخدادی برای یادآوریِ این مأموریت است. باید به یادمان بیاورد که هالیوود می‌تواند این هدف را محقق سازد و تحققِ آرزو‌ها را نمی‌توان با چیز دیگری تاخت زد.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • مستند «صیادکاپلو» از تبریز برنده جایزه دن کیشوت اسپانیا
  • جایزه جشنواره «رُم اواردز» ایتالیا در دست‌های فیلم‌ساز خوزستانی
  • علت دفاعی بازی کردن استقلال
  • فیلم‌نامه نویس برنده اسکار درگذشت
  • درگذشت فیلمنامه‌نویس برنده اسکار
  • برنده جایزه نوبل می‌گوید ما ممکن است جهان را اشتباه درک کرده باشیم!
  • نسبت به کلاهبرداری‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان هوشیار باشید
  • عکس| رونمایی از عکس خانوادگی و ۵نفره محسن تنابنده
  • اسکار‌های «اوپنهایمر» یادآور خاطرات خوش دوران اوج سینما
  • جایزه کتاب سال «نِرو» به «نیش زنبور» رسید