Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:29:24 GMT

مصر از تولید نخستین پهپاد بومی خبر داد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۷۶۱

مصر از تولید نخستین پهپاد بومی خبر داد

به گزارش ایرنا از رسانه‌های مصری، رونمایی از این پهپاد که "نوت" (NUT) نام دارد در نمایشگاه بین المللی صنایع نظامی و دفاعی "ایدکس ۲۰۲۱" در محل دائمی نمایشگاه‌های مصر صورت گرفته است.

در جریان رونمایی از این پهپاد، عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر حضور داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی مصر، این پهپاد در چارچوب راهبرد نیروهای مسلح مصر برای بومی سازی صنایع هوایی و با همکاری دانشکده مهندسی نظامی و کارخانه هواپیماسازی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش این پهپاد قادر است که ۱۴ ساعت جسمی به وزن ۶۵ کیلوگرم را حمل کند.

این پهپاد همچنین مجهز به کار با ماهواره است.

نمایشگاه بین المللی صنایع نظامی و دفاعی مصر موسوم به ایدکس ۲۰۲۱ تا روز پنجشنبه این هفته ادامه خواهد یافت و در آن شرکت‌های مصری و خارجی در تمام رسته‌های زمینی، هوایی و دریایی تولیدات خود را عرضه کرده‌اند.

برچسب‌ها قاره آفریقا عبدالفتاح السیسی مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا عبدالفتاح السیسی مصر قاره آفریقا عبدالفتاح السیسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه تولید و عرضه صنایع دستی در خانه تاریخی زند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: در این نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی با تجهیز کردن اتاق های این خانه تاریخی به صورت زنده صنایع دستی را تولید و عرضه می کنند.

حسن بحرینی در حاشیه برپایی این نمایشگاه افزود: در خانه تاریخی زند، چندین غرفه تولید زنده صنایع دستی با حضور هنرمندان شاخص برپا شد از جمله این رشته ها زیورآلات سنتی، سراجی سنتی، رودوزی سنتی، آینه کاری و نقاشی روی چرم است.
 وی با اشاره به اینکه عرضه تولیدات صنایع دستی نیازمند معرفی آن به اقشار مختلف است گفت: صنایع دستی باید به مردم معرفی شود تا هر شخصی بر اساس سلیقه و نیاز برای کاربردی سازی آن در طراحی منازل مورد استفاده قرار دهد.
 بحرینی با انتقاد از اینکه استان قم بازارچه دائمی برای معرفی و عرضه صنایع دستی ندارد گفت: میراث فرهنگی طرح راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی را به نهادهای مربوطه ارائه کرده است که امیدواریم این امر تحقق پیدا کند تا بتوانیم شاهد ارتقای تولیدات صنایع دستی در این استان باشیم.

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید شیرآلات صنعتی ضداسید در کرج
  • نخستین سمپوزیم بین‌المللی شیراز در زمان قاجار برگزار می‌شود
  • نخستین سمپوزیم بین المللی شیراز درزمان قاجار برگزار می‌شود
  • نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد رونمایی شد
  • بومی سازی تولید شیرهای صنعتی ضد اسیدی
  • «او» از علی حیاتی در هندوستان روی پرده رفت
  • نمایشگاه عیدانه صنایع‌دستی در بابل و جویبار
  • گزارش شهروند خبرنگار دهه نودی از نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • افتتاح بازارچه صنایع‌ دستی نوروزی شهرستان جویبار
  • برپایی نمایشگاه تولید و عرضه صنایع دستی در خانه تاریخی زند