Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فجر به خارج از تهران می‌رود و شهر جهانی یزد میزبان این رویداد بزرگ هنری خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره بین المللی فجر که به عنوان داور در پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی حضور داشت در آیین اختتامیه این جشنواره، با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره فراتر از حد انتظار بود گفت: با مشکلاتی که کرونا ایجاد کرد و همه فعالیت‌های اجتماعی را به تعطیلی کشاند، برگزار کنندگان این جشنواره، چتر امید خود را تحت عنوان چتر زندگی بر سر ما خانواده تئاتر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آثار شرکت کننده در جشنواره گفت: آثار خوب و قابل قبولی به این دوره رسیده‌بود. اما هیچ حرفی در تئاتر و هنر تکراری نیست و در عین حال تکرار همه حرف‌ها است، حرفی نیست که پیش از این  تکرار نشده باشد وبخواهیم تازه بگوییم. همه آنچه که از الان تا آینده خواهیم دید در گذشته ما وجود داشته‌است این عالم از اول کامل بوده و کشف ما از هرچیزی شاید با رنگ و بویی تازه باشد

مسافر آستانه  تصریح کرد: آنچه مشکل ایجاد می‌کند یا باعث تنزل حرف‌ها می‌شود تکرار مکررات یک حرف به شکل خودش است، چراکه حرف‌ها به شکل تازه‌ای از گفتار نیاز دارند.

وی تصریح کرد: بعضی از آثار نه چون حرف تکراری بود بلکه چون تکرار حرف‌ها بودف ارضا حس زیبایی شناسی را به همراه نداشت. شما به عنوان هنرمند باید هرنکته و محتوایی را که برای بیان یک اثر نمایشی انتخاب می‌کنید به نوع بیانش نگاه تازه‌ای داشته باشید. جذابیت تئاتر همین است که شکل تازه‌ای از آنچه وجود داشت را مجدد به ما بازگو می‌کند

دبیر چهلمین جشنواره بین المللی فجر اعلام کرد: حضور در جشنواره چتر زندگی یزد موجب یک اتفاق بزرگ و زمینه‌ساز یک رویداد بسیار مهم شد که تا کنون سابقه نداشته و در هیچ جای کشور رخ داده نداده‌است

وی افزود: با همت و همراهی استانداری و سایر مسئولان، همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همه هنرمندان شهر بین‌المللی یزد، مراسم افتتاحیه چهلمین  دوره جشنواره بین المللی فجر در این شهر برگزار می‌شود .

حسین مسافر آستانه در پایان گفت: در کنار مراسم افتتاحیه، منتخبی از آثار بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فجر در شهر یزد اجرا می‌شود و برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره در شهر بین المللی یزد را شاهد خواهیم بود. 

برای نخستین بار افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فجر به خارج از تهران می‌رود و شهر جهانی یزد میزبان این رویداد بزرگ هنری خواهد بود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر جشنواره بین المللی تئاتر خانواده زیبایی یزد اداره کل فرهنگ و ارشاد شهرداری تبلیغات اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره بین المللی خانواده شهرداری یزد جشنواره بین المللی فجر حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مکبث زار» به عراق می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، که کار برگزیده جشنواره فجر سال گذشته شده و در مهر امسال در جشنواره بین‌المللی عراق جایزه بزرگ هیات داوران را دریافت کرده بود، توسط دانشگاه بابل برای اجرا به شهر حله دعوت شده است.

نمایش «مکبث زار» که پیش از این در جشنواره‌های مسکو، سنت پیترزبورگ، مونیخ، بوداپست، باکو، ایروان و ... خوش درخشیده بود، در ادامه سفرهای بین‌المللی خود، این‌بار در شهر حله عراق به صحنه می‌رود.

همچنین در کنار اجرای این نمایش، ابراهیم پشت‌‎کوهی و گاتا عابدی (بازیگر نمایش)، کارگاه‌های کارگردانی و بازیگری برگزار خواهند کرد.

«مکبث زار» در فروردین و اردیبهشت‌ سال جاری، در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر نیز اجرا شده بود.

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: مکبث در جزیره هرمز بر سرِ تبدیل‌شدن به بابای بزرگ زار جدال می‌کند.

کد خبر 6056355 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • کرمانشاه، میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس می‌شود
  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • برگزاری آیین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «ساخت پل میان مذاهب اسلامی»
  • فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند میزبان ۵۰ پرواز در نوروز ۱۴۰۳
  • شیراز میزبان جشنواره نوروزی «بنی‌آدم» می‌شود
  • جشنواره نوروزی برج آزادی برگزار می‌شود
  • انزلی، کیش، قشم و تهران میزبان کنسرت‌های نوروز ۱۴۰۳
  • اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش
  • «مکبث زار» به عراق می‌رود
  • تصاویر| افتتاحیه پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد