Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران در سازمان ملل در این نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی دیدگاه‌ها و نظرات کشورمان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی با سخنرانی دبیرکل سازمان ملل و رئیس کنفرانس، روز دوشنبه ۸ آذرماه سال جاری، در محل دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک آغاز بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در این نشست دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران را در خصوص موضوع اصلی کنفرانس تشریح کرد.

مجید تخت روانچی با اشاره به عضویت کشورمان در مجموعه‌های بین المللی علیه سلاح‌های کشتار جمعی و نیز فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرمت شرعی کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی تصریح کرد که این تسلیحات تهدیدی برای حیات بشریت است و با توجه به سابقه کاربرد سلاح‌های مزبور در منطقه و از جمله کاربرد سلاح شیمیایی توسط نیروهای تحت حاکمیت صدام در جنگ علیه ایران در دهه ۱۹۸۰، این خطر مخصوصاً برای کشورهای خاورمیانه آشناست.

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: تأسیس منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی تصمیم کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال ۱۹۹۵ بود که از همه کشورها می‌خواهد برای اطمینان از تحقق آن همکاری کنند و یکی از راه‌های این امر در تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل منعکس شده است. البته لازم به تاکید است که فرایند کنونی آغاز شده تحت نظر سازمان ملل به هیچ وجه جایگزین فرایند مورد درخواست ان پی تی نخواهد بود؛ زیرا این دو فرایند مکمل هم و نه جایگزین هم می‌باشند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو رژیم صهیونیستی خلع سلاح هسته ای مجید تخت روانچی سلاح های کشتار جمعی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان ملل: جنگ هسته ای هرگز نباید آغاز شود

به گزارش قدس آنلاین،آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع عدم اشاعه هسته ای افزود: تقریباً هشت دهه پس از نابود کردن هیروشیما و ناکازاکی، تسلیحات هسته‌ای هنوز یک خطر آشکار برای صلح و امنیت جهانی است.

او گفت: هنگامی که در سال ۲۰۱۸ دستور کار خلع سلاح هسته ای را آغاز کردم، هشدار دادم که "وقتی هر کشوری امنیت خود را بدون توجه به دیگران دنبال می کند، ما ناامنی جهانی ایجاد می کنیم که همه ما را تهدید می کند."

وی تصریح کرد: امروز، ما در زمانی همدیگر را ملاقات می کنیم که تنش های ژئوپلیتیکی و بی اعتمادی، خطر جنگ هسته ای را به بالاترین حد خود در چند دهه اخیر رسانده است. صدای ساعت آخرالزمان هسته ای آنقدر بلند است که همه می توانند آن را بشنوند.

گوترش گفت: کشورهایی که تسلیحات هسته ای دارند در میز گفتگو غایب هستند. سرمایه گذاری در ابزار جنگ از سرمایه گذاری در ابزار صلح بیشتر است. بودجه تسلیحاتی در حال رشد است، در حالی که بودجه دیپلماسی و توسعه در حال کاهش است.

دبیرکل سازمان ملل افزود: فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و حوزه‌های سایبری و فضای خارج از زمین، آسیب‌پذیری‌های جدیدی را به نمایش گذاشته و خطرات جدیدی را ایجاد کرده‌اند.

او گفت: کشورها منابع را به فن آوری های جدید مرگبار هسته ای اختصاص می دهند و تهدید را به حوزه های جدید گسترش می دهند. برخی اظهارات چشم‌انداز جهنم هسته‌ای را افزایش داده‌اند. همه ما باید با وضوح و قدرت این اظهارات را محکوم کنیم.

دبیرکل سازمان ملل افزود: سلاح‌های هسته‌ای مخرب‌ترین سلاح‌هایی هستند که تا کنون اختراع شده‌اند و قادر به از بین بردن تمام حیات روی زمین هستند.

وی تصریح کرد: امروزه این سلاح ها از نظر قدرت، برد و مخفی کاری در حال رشد هستند. پرتاب تصادفی یک موشک هسته ای تنها به یک اشتباه محاسباتی و یک اقدام عجولانه بستگی دارد. در نهایت، تمام بشریت بهای آن را خواهد پرداخت.

گوترش گفت: یک جنگ هسته ای هرگز نباید آغاز شود، زیرا یک جنگ هسته ای هرگز پیروز نخواهد داشت. تنها یک راه وجود دارد که این تهدید بی معنی و خودکشی را یکبار برای همیشه شکست خواهد داد. ما اکنون به خلع سلاح نیاز داریم.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: در واقع، از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای اولین اقدامی است که تحت برنامه پیشنهادی جدید برای صلح درخواست شده است. اول؛ ما به گفت و گو نیاز داریم. کشورهای دارای سلاح هسته ای باید دوباره در همکاری با یکدیگر برای توسعه شفافیت و اقدامات اعتمادساز برای جلوگیری از هرگونه استفاده از سلاح هسته ای مشارکت کنند.

گوترش افزود: دوم؛ لفاظی هسته‌ای باید متوقف شود. تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در هر ظرفیتی غیرقابل قبول است. سوم؛ کشورهای دارای سلاح هسته ای باید مجدداً تعلیق آزمایش های هسته ای را تأیید کنند. این به معنای خودداری از انجام هرگونه اقدامی است که معاهده جامع منع آزمایش‌های هسته‌ای را تضعیف کند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: چهارم، تعهدات خلع سلاح باید به عمل تبدیل شود. پنجم؛ ما به یک توافق نامه مشترک عدم استفاده اول نیاز داریم. کشورهای دارای سلاح هسته ای باید فوراً توافق کنند که هیچ یک از آنها اولین کسانی نباشند که از سلاح های هسته ای استفاده می کنند. در واقع، هیچ یک نباید در هیچ شرایطی از آنها استفاده کند. و ششم ما به کاهش تعداد سلاح‌های هسته‌ای نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چه کشورهایی همچنان به رژیم صهیونیستی سلاح می‌دهند؟
  • کشورهایی که همچنان به رژیم صهیونیستی سلاح می‌دهند
  • دبیرکل سازمان ملل: جنگ هسته ای هرگز نباید آغاز شود
  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • عفو بین‌الملل: آمریکا ارسال سلاح برای کشتار در غزه را متوقف کند
  • زیدآبادی تحلیل کرد؛ چرا ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نرفته است؟
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • روسیه نیاز به تسلیحات ندارد؛ زیرا بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های نظامی است
  • جنایت هولناک اسراییل؛ کشتار جمعی در النصیرات