Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@04:36:49 GMT

۱۴ شهرستان مارب از اشغال آزاد شده است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۸۱۷

۱۴ شهرستان مارب از اشغال آزاد شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت پنجاه وچهارمین سالگرد استقبال یمن و خروج نظامیان انگلیسی از خاک این کشور با تبریک به شهروندان یمنی، گفت: بازگشت اشغالگران بیگانه به یمن نشانه بزرگی خیانت مزدوران و ضربه‌ای است که به تاریخ مبارزاتی آبا و اجدادی یمنی‌ها زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز عزت و افتخار از آن کسانی است که با در کنار ملت و وطن خود جانبدار حق ماندند و ننگ از آن کسانی است که به ملت و وطن خود خیانت کردند؛ البته این افتخار بزرگی است که صنعاء به شکل روزانه و هفتگی شاهد بازگشت ده‌ها و صدها نفر از برادران و فرزندان یمنی به آغوش میهنشان است، کسانی که با تصحیح مواضع خود از جبهه ائتلاف سعودی خارج شدند.

به گفته رئیس شورای عالی سیاسی یمن، این روزها از داخل پادگان‌های مزدوران سعودی خبرهای مسرت بخشی به گوشی می‌رسد که ما را به این یقین می‌رساند که یمن، آزاد و سربلند خواهد بود و اگذچه درها به روی آشتی‌های داخلی باز است، در عین حال ما خواهان یکپارچگی صفوف و آماده برای مقابله در برابر هر گونه تجاوزی هستیم و به مبارزه و جهاد تا آزادی کامل یمن ادامه خواهیم داد.

المشاط درباره جنگ در استان مارب نیز گفت: ما از ابتدای جنگ تاکید داشتیم که مارب از درگیری‌ها به دور باشد و از همین رو ابتکارها و امتیازهایی را ارائه کردیم اما قدرت‌های ائتلاف متجاوز راه حل‌های مسالمت‌آمیز را رد کردند و مارب رابه یک پایگاه نظامی برای نظامیان اجنبی و لانه‌ای برای گروه‌های تروریستی قرار دادند و جنگ در مارب از سر تفنن و غیرضروری نبوده استف بلکه این نبرد یک ضرورت ملی، امنیتی و انسانی بود و امروز به دنیا تاکید می‌کنیم که ۱۴ شهرستان مارب عملاً به آغوش وطن بازگشته و تنها دو شهرستان آن باقی مانده است.

کد خبر 5364063

منبع: مهر

کلیدواژه: استان مأرب شورای عالی سیاسی یمن المسیره یمن مهدی المشاط عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین ایران مذاکرات وین افغانستان سوریه انگلیس میخائیل اولیانوف برجام اوکراین فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۲۰۰۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در ری

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله‌ای با تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی بخش امین آباد در دستور کار مأموران کلانتری ۱۷۳ این فرماندهی، قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در این عملیات ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ارزش زمین‌های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا ۲۰ حکم قضائی در روز گذشته به اجرا در آمد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

کد خبر 6056415

دیگر خبرها

  • واکنش مقام یمنی به بیانیه جانبدارانه شورای امنیت درباره اسراییل
  • ۲۰ زندانی مرد ملاردی از زندان آزاد شدند 
  • نظامیان صهیونیست بیمارستان شفا را اشغال کردند
  • طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال ۱۶ درصد از نوار غزه
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • دومین تجاوز نظامی ائتلاف آمریکا به یمن طی ساعات گذشته
  • «اوربان» خطاب به مجارها: بروکسل را اشغال کنید
  • حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه است
  • آزاد سازی ۲۰۰۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در ری
  • عکس/ طوفان رمضانی یمنی‌ها در حمایت از طوفان الاقصی