Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علمی معاون عمرانی شهرداری قزوین گفت: رودخانه ارنجک یکی از اصلی‌ترین رودخانه‌های شهر قزوین است و بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای و استانداری، برای اولین بار در استان موضوع بستر سازی آن و در کنارش کمربندی سبز قزوین اجرا می‌شود.

علمی افزود: بر اساس مطالعات عرض رودخانه ۵۰ متر برای دبی و سیلاب ۲۰۰ ساله در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: لوله‌ای که در فیلم شهروند خبرنگار نشان داده شده ۵۰ سانتی متر ارتفاع دارد و آب آن سرریز می‌شود و بر نمی‌گردد.

معاون عمرانی شهرداری قزوین گفت: برای باغستان سنتی قزوین نهر‌های قدیمی به شکلی بود که نهایتا ۳ متر مکعب از ثانیه را عبور می‌داد که در این طرح با توجه به کانال‌های تعبیه شده تا ۱۰ متر مکعب را عبور می‌دهد.

علمی افزود: همچنین فضا‌هایی که به صورت دریچه‌ای انجام می‌شد همه به صورت مکانیزه انجام خواهد شد که در پیک بارش این جریان را عبور بدهد و بیشترین برداشت را باغستان سنتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همه جوانب در این طرح برای پیشگیری از سیلاب سنجیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قزوین رودخانه ارنجک شهروندخبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود است

روح‌الله خوشبخت در راستای بارش رحمت الهی که از روز گذشته آغازشده است، اظهار کرد: نیرو‌های شهرداری شیراز در آماده‌باش کامل به سر برده و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

او با اشاره به وضعیت جغرافیایی رودخانه خشک و نقاط عمیق و سطحی آن گفت: نقاط حادثه‌خیز در حال رصد بوده و کنارگذر‌های رودخانه نیز تحت کنترل و مسدود هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر انسداد کنارگذر‌ها به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان افزود: شهروندان هرگونه مشکلی را به سامانه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ و ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده تا ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در کمترین زمان ممکن برای رفع آن مشکل اقدام کنند.

خوشبخت آمادگی شهرداری شیراز را برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام و اظهار کرد: شهروندان باید دستورالعمل‌های ستاد مدیریت بحران را جدی گرفته و تا بازگشت شرایط جوی پایدار به هشدار‌ها توجه و با مسئولان همکاری کنند.

او بیان کرد: معاونان خدمات شهری مناطق یازده‌گانه، ناظران و نیرو‌های سازمان مدیریت پسماند در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز با همراهی امکانات و تجهیزات شهرداری شامل انواع ماشین‌آلات امدادی، خودرو‌های سبک و سنگین، پمپ‌ها، مکنده‌ها و ژنراتور‌ها کاملاً بازبینی‌شده و در نقاط مختلف شهر تقسیم‌شده‌اند.

معاون شهردار و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مجموعه ستاد خدمات سفر شهرداری این کلان‌شهر برای ایمنی مسافران نوروزی، تصریح کرد: بی‌تردید همکاری مسافران برای اسکان در محل‌های مجاز امکان ایجاد ایمنی هر چه بیشتر را فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • روستای «هیر» بزرگترین تولیدکننده زغال‌ اخته در ایران
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین
  • لذت فرش‌شویی کف خیابان بعد از چله کوچیکه | سرمای تهران و حکایت کُتِ «ممد ریش»
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز پاک‌سازی و بازگشایی شد
  • بازگشایی کنار گذرهای شیراز از صبح امروز
  • باز شدن ضلع شمالی کنار گذر شیراز از صبح امروز
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود است
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود است
  • فیزیک به چه دردی می‌خورد؟
  • ماجرای تخریب شبانه باغ گیاهشناسی نوشهر چه بود؟