Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با یادآوری عضویت کشورمان در رَژیم‌های بین المللی سلاح‌های کشتار جمعی و نیز فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت شرعی کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی تصریح کرد که این تسلیحات تهدیدی برای حیات بشریت است و با توجه به سابقه کاربرد سلاح‌های مزبور در منطقه و از جمله کاربرد سلاح شیمیایی توسط نیرو‌های تحت حاکمیت صدام در جنگ علیه ایران در دهه ۱۹۸۰، این خطر مخصوصا برای کشور‌های خاورمیانه آشناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت که تاسیس منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی تصمیم کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال ۱۹۹۵ بود که از همه کشور‌ها می‌خواهد برای اطمینان از تحقق این تصمیم همکاری کنند و یکی از راه‌های این امر در تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل منعکس شده است.

تخت روانچی گفت: البته لازم به تاکید است که فرایند کنونی آغاز شده تحت نظر سازمان ملل به هیچ وجه جایگزین فرایند مورد درخواست ان پی تی نخواهد بود؛ زیرا این دو فرایند مکمل هم و نه جایگزین هم هستند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد که برگزاری موفق کنفرانس البته مطلوب برخی نیست و در حالی که همه مدعوین از منطقه و چهار قدرت هسته‌ای در کنفرانس شرکت می‌کنند، آمریکا و اسرائیل همچنان با آن مخالفت کرده و در نشست‌های کنفرانس شرکت نمی‌کنند. در چنین شرایطی، اولین راه رفع این موانع، الحاق اسرائیل به ان پی تی به عنوان عضو غیر هسته‌ای و قبول بازرسی‌های آژانس بر تمام فعالیت‌های هسته‌ای آن است.

تخت روانچی تصریح کرد که در اثر حمایت و چشم پوشی امریکا نسبت به برنامه هسته‌ای اسرائیل است که تحقق منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه غیر ممکن شده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد با توجه به وضعیت خاص خاورمیانه، مذاکره برای انعقاد معاهده مورد نظر بسیار زمانبر خواهد بود و در این فرایند بایستی هر گونه پیش شرط کنار گذاشته شده و با اجماع کار‌ها را پیش برد.
وی افزود در این زمینه از میان برداشتن دو مانع فوق الذکر اولویت بسیار مهمی است. دامنه شمول معاهده، باید شامل سلاح‌های هسته ای، شیمیایی و میکربی باشد و تا زمان انعقاد آن تضمین‌های امنیتی لازم توسط قدرت‌های هسته‌ای به کشور‌های خاورمیانه داده شود.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به سیستم‌های راستی آزمایی کنونی تاکید کرد که در عین استفاده از سیستم‌های موجود در خصوص سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی، باید توجه کرد که برای سلاح‌های میکربی سیستمی هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

تخت روانچی با اشاره به تبعات مثبت انعقاد و اجرای این معاهده بر آمادگی کشورمان برای هرگونه کمک در این راستا تاکید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین با اشاره به برخی از بیانیه‌ها برای اشاره به برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران توسط آژانس تائید شده و این بیانات ما را از توجه به تهدید اصلی که برنامه سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل است، دور می‌کند.

نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی دومین نشست سالانه کنفرانس است که هر سال به مدت یک هفته برگزار می‌شود و هدف آن انعقاد معاهده‌ای برای ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی است.
در نشست سال جاری، کشور‌های شرکت کننده در مورد راه‌های رسیدن به این هدف به تبادل نظر خواهند پرداخت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مجید تخت روانچی سلاح های کشتار جمعی اسرائیل برنامه هسته ای اسرائیل یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین عاری از سلاح های کشتار جمعی جمهوری اسلامی ایران ایران در سازمان ملل برنامه هسته ای نماینده دائم هسته ای تخت روانچی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: جماران

دیگر خبرها

  • هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل
  • مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • (ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش