Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور روحانیون در عرصه‌های مختلف اجتماعی موجب امیدآفرینی و الهام بخشی در جامعه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس؛ به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای جبهه روحانیت مردمی که در حرم مطهر رضوی انجام شد، با تأکید بر اهمیت توسعه جریانات انقلابی اصیل در حوزه‌های علمیه، اظهارداشت: ایجاد تشکل‌های انقلابی، دغدغه‌مند و باانگیزه در حوزه‌های علمیه امری بسیار مبارک و لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تشکل‌ها حوزوی باید استقلال خود را حفظ کنند، افزود: این تشکل‌ها نباید یک جریان سیاسی و حزبی را نمایندگی کنند، این قبیل اقدامات برای حوزه‌ علمیه یک خطر بوده و در شأن حوزویان و طلاب نیست.

تجلیل تولیت آستان قدس رضوی از اقتدار دریایی ارتش ایران/ نیروی دریایی امروز دریاها را عزتمندانه درمی‌نوردندتولیت آستان قدس رضوی: احیای روحیه بسیجی دوران جنگ موجب رفع مشکلات کشور استدیدار تولیت آستان قدس رضوی با آیت‌الله جوادی‌آملی/ مشاهیر مدفون در حرم مطهر امام رضا(ع) معرفی شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی عنوان کرد: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب است، لذا باید مراقب بود که حوزویان گرفتار یأس و ناامیدی نشود زیرا اگر حوزویان دچار یأس و ناامیدی شوند دیگر از جامعه نمی‌توان انتظاری داشت؛ دشمن برای ایجاد فاصله میان حوزه‌ علمیه و انقلاب برنامه‌ریزی و دسیسه‌چینی می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد بی‌تفاوتی در روحانیون و اختلاف‌افکنی میان حوزه‌های علمیه از دیگر دسیسه‌های دشمن است، اظهار کرد: وجهی از دشمن‌شناسی این است که بدانیم دشمن چه برنامه‌هایی دارد و ما چه باید بکنیم و این امر از وظایف اصلی روحانیون و حوزه‌های علمیه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب و حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های اجتماعی ورود پیدا کنند، حضور حوزویان در عرصه‌های اجتماعی موجب تأثیرگذاری، امیدآفرینی و الهام بخشی برای جامعه است.

وی بیان کرد: ارتباط مستمر با نسل جوان باید از اولویت‌های کاری طلاب و روحانیون باشد، جوانان مشتاق کسب تعالی دینی هستند و وظیفه سنگین هدایت و راهنمایی نسل جوان بر عهده روحانیت است که باید با روش‌هایی خلاقانه و متناسب با ذائقه و اقتضائات نسل جدید باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم روحانیت حفظ ارتباط صمیمی با اقشار مختلف مردم است، تصریح کرد: روحانیون باید «طبیب دوار بطبه» باشمد و از قالب‌های مرسوم و شئونی که گاهی برای ارتباط با نسل جوان وجود دارد، خارج شوند.

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی خضری صبح دوشنبه در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی در جامعه هستند که نقش بارزی در ارتقای امنیت اخلاقی و سلامت جامعه دارند.

وی افزود: ارتقای فضای دینی و انقلابی نیازمند ارتباط بیش‌ازپیش با حوزه‌های علمیه است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بوشهر تصریح کرد: گسترش منابع پایدار ضرورت دارد، و آمادگی لازم جهت زمینه‌های تعامل بیشتر در سطح جزیره خارگ را داریم.

نقش روحانیت در تقویت باورهای مردم

در ادامه این نشست محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: نقش علما و روحانیت در فرهنگ سازی و رشد و اعتلای مبانی دینی و اخلاقی جامعه بسیار مهم و بی بدیل است به نحوی که تبیین درست و دقیق حقیقت اسلام، معارف اهل بیت (ع) و انقلاب برای مردم به خصوص نسل جوان به عنوان یکی از وظایف محوری روحانیون، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی افزود: روحانیت قدیمی‌ترین نهادی است که توانسته نقش هدایت جامعه را در حوزه‌های مختلف اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی و تقویت باورهای مردم به خوبی ایفا کند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز و هدایت گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای اصیل و ناب انقلاب اسلامی است و ما از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح تعامل و همکاری سازنده در سطح جزیره استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6085446

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است