Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از همکاری سه وزارتخانه نفت، راه و شهرسازی و صنعت برای نوسازی ۱۶۵ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای داریوش امانی، با اشاره به سن بالا و فرسودگی ناوگان جاده‌ای کشور، نوسازی و کاهش سن ناوگان حمل و نقل را یکی از راه‌های اصلی کاهش شدت مصرف انرژی و جزو سیاست‌ها و راهبرد‌های وزارت راه و شهرسازی در دوره دولت جدید دانست و گفت: وزیر راه و شهرسازی جلسات کاری متعددی با حضور مسئولان وزارت نفت و صنعت، معدن و تجارت برگزار کرده است که منجر به تهیه تفاهمنامه‌ای بین این سه وزارتخانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس این تفاهمنامه که مورد حمایت کمیسیون صنایع مجلس هم قرار دارد و بزودی به امضا خواهد رسید، ظرف چهار سال ۱۶۵ هزار دستگاه انواع ناوگان باری و مسافری در کشور تسهیلات نوسازی دریافت خواهند کرد.

وی گفت: با اجرای کامل این طرح پیش‌بینی می‌شود سن ناوگان باری کشور حداقل ۶ سال کاهش یابد ضمن اینکه سن ناوگان در بخش حمل و نقل اتوبوسی، ۴ و نیم سال و در بخش مینی‌بوسی که وضع نامناسبی در کشور دارد ۷ سال کاهش خواهد یافت.

امانی همچنین با اشاره به امضای چند تفاهمنامه در سال‌های اخیر بین وزارت راه و شهرسازی و خودروسازان و شبکه بانکی برای نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور، افزود: تامین تسهیلات بانکی این قرارداد‌ها عمدتا مورد اشکال بود، اما در صورت نهایی شدن این تفاهمنامه سه جانبه، قرارداد‌های قبلی هم تحت تاثیر قرار گرفته و نوسازی ناوگان در قالب جدید صورت خواهد پذیرفت. برچسب ها: سازمان راهداری ، حمل و نقل جاده ای ، وزارت راه ، خودروسازان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای وزارت راه خودروسازان راه و شهرسازی حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: چالش‌های موجود در سفرهای اربعین نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش ترافیک و زمان توقف‌ها در مسیر ایلام به مهران اشاره کرد.

هادیان‌فر موضوع تأمین و توسعه ناوگان مسافری در ایام اربعین را از مسائل مهم دانست و افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس‌ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت را متناسب با تقاضا افزایش دهیم، گفت: این امر در سفرهای نوروزی با کمک سازمان راهداری محقق شد و در سفرهای اربعین ۱۴۰۳ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدارها و گفت‌وگوهای اخیر با دولت عراق درباره تکمیل راه آهن شلمچه - بصره، یادآور شد: شرکت راه آهن حجم بیشتری از مسافر را از شهرهای پر جمعیت به‌سمت شلمچه هدایت کند تا مسافر بیشتری را از طریق ریل جابه‌جا کنیم و از ترددهای جاده‌ای بکاهیم.

هادیان‌فر ادامه‌داد: موضوع دیگری که در دیدار با هیئت عراقی مطرح شد، استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل دریایی برای سفرهای اربعین بود که می‌توان با توجه به آمادگی دو کشور، از ظرفیت مسیر آبادان به واصلیه از طریق دریا برای جابه‌جایی مسافران اربعین بهره برد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حوزه هوایی نیز دو موضوع دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف و افزایش پروازها در دیدار با وزیر حمل‌ونقل عراق مطرح شد و تلاش می‌کنیم این نرخ اضافه در فرودگاه نجف کاهش یابد.

توزیع عادلانه بلیت با نرخ مصوب از دیگر مواردی بود که مورد تأکید معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی در حوزه تأمین سوخت نیز توضیح داد: نیاز است در طول ۲۶۰۰ کیلومتر مرز سفرهای اربعین، سوخت به‌اندازه کافی در اختیار خودروهای شخصی و ناوگان عمومی قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باید بتوانیم تصادفات را به حداقل برسانیم که هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کند.

هادیان‌فر با تأکید بر اینکه در اربعین امسال هم هیچ پرواز چارتری نخواهیم داشت، گفت: این موضوع به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6079382 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف
  • رتبه چهارم گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی ساخت و نوسازی مسکن در کشور
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • فصل جدید در نوسازی ناوگان پستی کشور
  • ناوگان حمل و نقل استان نیازمند نوسازی
  • جابجایی بیش بیش از یک میلیون مسافر از زنجان به مناطق مختلف کشور