Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر نیرو گفت: طرح ضربتی کوتاه مدت برای حل مشکلات آب ۴ استان به تصویب رسید.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه جلسه تشریح دستاوردها و نتایج سومین جلسه بررسی مسائل آب چهار استان به ریاست معاون اول رئیس جمهور با اشاه به اینکه امروزه موضوع آب بعنوان مهمترین اولویت دولت قلمداد می‌شود، افزود: این جلسه در رابطه با مسئله آب چهار استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان بوده که از حوضه زاینده رود متاثر می‌شوند با حضور دستگاه‌ها و استانداران این استان‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشنهادات مطرح شده جلسه قبل به تصویب رسید که براساس آن طرح کوتاه مدت و ضربتی تصویب شده تا دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، جهادکشاورزی، ​صمت، ​کشور و تعاون و همچنین سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند پشتیبانی کامل از اجرای این طرح‌های ضربتی را انجام دهند.

محرابیان افزود: در جلسات آینده شاهد تصویب طرح‌های میان مدت و بلندمدت در این استان‌ها خواهیم بود.

وزیر نیرو گفت: طرح‌های ضربتی طرح‌هایی است که با سرعت شروع می‌شود و بخش قابل توجهی از نگرانی مردم را برطرف می‌کند؛ این طرح‌ها کوتاه مدت هستند و مشکلات فعلی را حل می‌کنند، اما برای تامین آب کافی و اصلاح وضعیت موجود باید شاهد اجرای طرح‌های میان مدت و بلندمدت باشیم که آن‌ها نیز در یک برنامه مدون و کامل انجام می‌شود.

محرابیان افزود: با رویکردی که دولت دارد ما شاهد فعال شدن طرح‌های آبی کشور خواهیم بود و به مرور اطلاعات این طرح‌ها برای مردم بازگو خواهد شد.

وی از رسانه‌های مختلف از جمله رسانه ملی خواست طرح‌های آبی را برای مردم تشریح کند و فعال شدن آن‌ها را به اطلاع مردم برساند.

وزیر نیرو ادامه داد: امروز می‌توانیم از روش‌هایی برای تامین آب صنایع استفاده کنیم که روش‌های مطمئن‌تر و پایدارتری هستند و از نظر اقتصادی هم برای صنایع کشور به صرفه است و استفاده از آب‌های غیرمتعارف در دنیا یک روش مرسوم برای تامین آب موردنیاز است مانند پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب و استفاده از آب دریا.

وی گفت: در حوزه اصفهان در سال‌های گذشته برای استفاده از پساب در بخش صنایع اقداماتی انجام شده، اما کافی نیست.

محرابیان افزود: یکی از برنامه‌هایی که با جدیت دنبال می‌کنیم این است که صنایع آب بری که در مناطق کویری کشور قرار دارد با استفاده از پساب و آب دریا، آب موردنیاز آن‌ها را تامین کنیم تا از آب موردنیاز کشاورزی و شرب استفاده نشود.

وزیر نیرو تاکید کرد: صنایع می‌توانند توسعه یابند و ما مخالف توسعه صنایع نیستیم بلکه مخالف این هستیم که امروز آبی که مردم ما برای شرب و کشاورزی نیاز دارند جایگزینی ندارد بنابراین صنایع را باید به گونه‌ای گسترش دهیم که مردم با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

محرابیان افزود: راه دیگر برای تامین آب موردنیاز صنایع، بازچرخانی آب است که با این شیوه هم مردم به کسب و کار خود ادامه دهند و هم در تامین آب شرب دچار تنگنا نشوند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب موردنیاز صنایع در 4 استان یاد شده برنامه میان مدت و بلند مدت در دستور کار است گفت: صنایع استان‌هایی که در این محدوده قرار دارند مکلفند طی دو تا سه سال آب موردنیاز خود را از طریق آب‌های غیرمتعارف تامین کنند که وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه به صنایع کمک خواهند کرد تا سهم آب کشاورزی، شرب و محیط زیست بیشتر شود.

وزیر نیرو افزود: اگر در توسعه به آموزش توجه نکنیم برای مردم و برنامه‌ریزان کشور گرفتاری بوجود می‌آید.

وی گفت: توسعه‌های اقتصادی و اجتماعی در گذشته تابع برنامه‌های آمایش نبوده، اما در برنامه هفتم و بودجه 1401 آمایش بعنوان یک موضوع محوری باید توجه شود و نه تنها صنعت بلکه توسعه سکونتگاه‌ها و صنایع هم باید تابع آمایش باشد.

محرابیان افزود: مخالفتی با توسعه صنعت نداریم، چون توسعه صنعت موجب اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و استقلال کشور می‌شود، اما الزامات در این زمینه باید رعایت شود.

وی گفت: بسیاری از صنایع می‌توانند در کنار آب‌های دریا توسعه یابند مانند مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم که در صنایع جنوب کشور توسعه یافته‌اند.

وزیر نیرو تاکید کرد: در مواقعی که امکان انتقال صنایع در کنار آب وجود ندارد می‌توانیم از انتقال آب دریا و پساب و روش‌های متعارف دنیا یعنی بازچرخانی استفاده کنیم.

وی افزود: ما در زمینه بازچرخانی آب ضعیف عمل کردیم درحالیکه بازچرخانی امر مهمی است که هم در کشاورزی و هم در صنعت و مصارف خانگی می‌توان از آن استفاده کرد.

وزیر نیرو گفت: در مصارف خانگی با تصمیمات ساده در زمان ساخت واحدهای مسکونی و ادارات می‌توان از آب باران و بازچرخانی پساب، از آب استفاده شده مجدد استفاده کرد.

محرابیان افزود: یکی از مشکلات ما طولانی شدن طرح‌های عمرانی است که در سال‌های گذشته شاهد رکود جدی طرح‌های آبی کشور بودیم و بسیاری از مشکلات امروز بخاطر طولانی شدن این طرح‌ها است به طور مثال خیلی از سدها ساخته شده، اما شبکه انتقال و فرعی آن ساخته نشده است و در اعتبارات اولویت رعایت نشده، اولویت دادن به طرح‌های مهم یکی از اقدامات کنونی ما است.

وی گفت: امکان تامین آب از طریق بازچرخانی را داریم، اما بازچرخانی در داخل واحدها از جمله صنعتی، ​مسکونی، تجاری و کشاورزی به عهده مالک است تا بهره وری آب را افزایش دهیم.

وزیر نیرو افزود: در این زمینه‌ها باید مشوق‌ها و قوانینی وضع کنیم که این امکان فراهم شود.

وی همچنین به خشکسالی بی سابقه‌ای که در 50 سال گذشته سابقه نداشته اشاره کرد و گفت: دولت با علم به این موضوع از ابتدا آب را در دستور کار خود قرار داد به همین دلیل ابتدا طرح‌هایی که موجب کاهش این مشکلات می‌شود را در مناطق مختلف کشور شناسایی کرد و بعنوان طرح‌های راهبردی تعیین شد که در چند ماه گذشته هم در همین زمینه چند طرح فعال شده به گونه‌ای که می‌توانیم ادعا کنیم اغلب مشکلات آبرسانی به خصوص تامین آب شرب شهرها برطرف می‌شود.

محرابیان گفت: در حوزه آبرسانی روستایی نیز عزم جدی در دولت شکل گرفته و طرحی در غالب جهاد آبرسانی با مشارکت در گروه‌های جهادی​ و نهادهای انقلابی به صورت گسترده برنامه‌ریزی کردیم که هدف آن آبرسانی به روستاهای کشور است.

وی افزود: طرح‌های آبی کشور از جمله تکمیل سدهای نیمه تمام و طرح‌های آبرسانی موجب می‌شود آب بیشتری در اختیار بیشتر مردم کشورمان قرار گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا انتقال آب خشکسالی در ایران مشکل آبی مشکل آبی در ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برای تامین آب آب موردنیاز طرح های آبی طرح ها وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت

وزیر فرهنگ گفت: تشکیل بنیاد پویانمایی به صورت مختصر خواهد بود؛ بنیاد رودکی و تالار وحدت به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص داده می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی حضور پیدا کرد. او در جمع خبرنگاران صحبت‌های مهم انجام داد.

اسماعیلی که صبح چهارشنبه 29 فروردین در حاشیه جلسه هییت دولت از راه‌اندازی بنیاد پویانمایی خبر داده بود، درباره جزییات این سازمان و گستردگی آن توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارهای جدید هستیم و به همین دلیل تشکیل این سازمان به صورت مختصر خواهد بود. در حقیقت یک حوزه تنظیم‌گر، نظارتی و حامی را ایجاد می‌کنیم.

تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود

وی ادامه داد: آن چیزی که در برنامه هفتم توسعه برای وزارت فرهنگ تعیین شده، نیازمند یک جایگاه مترقی و ترفیع‌یافته است که بتواند این ماموریت را به خوبی انجام بدهد. تاکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و برای پذیرفتن اقتضاعات حکمرانی فرهنگی باید چنین ساختاری را ایجاد بکنیم. می‌بینید که پویانمایی‌های ما موفق به کسب عناوین بالایی می‌شوند و دیدید که در اقتصاد فرهنگ و هنر نیز درخشیدند. بنابراین ظرفیت بالایی وجود دارد و این بنیاد کمک خواهد کرد تا این ظرفیت‌ها افزایش پیدا بکند.

اسماعیلی با اشاره به آموزش در مناطق محروم گفت: آموزش در مناطق محروم تبدیل به یک رویه جدی شده و بیش از ده‌ها هزار نفر آموزش دیدند. نهضت بزرگی در این زمینه اتفاق افتاده و نتایج آن را می‌بینیم. انشاءالله به زودی در قالب یک برنامه از برگزیدگان این دوره‌های آموزشی تجلیل خواهد شد.

وزیر فرهنگ که در اظهارنظری اعلام کرده بود قیمت بلیط کنسرت‌ها را به زیر یک میلیون تومان کاهش خواهد داد، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قرار است برای قشر آسیب‌پذیر جامعه سوبسید دیگری در نظر گرفته شود یا خیر، توضیح داد: امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم و آنهم این است که این بنیاد از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت بکند. در این برنامه قرار است از برخی از خوانندگان کشور که مورد استقبال مردم هستند، دعوت به حضور کنیم. ما می‌خواهیم بنیاد رودکی و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص بدهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • عملیات وعده صادق موجب به رخ کشیده شدن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران شد
  • «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود
  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • تاکیدوزیرکشور:جدیت استانداردسازی راه‌ها درسیستان وبلوچستان