Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح تعیین‌تکلیف و استخدام کارشناسان و کارگزاران بیمه کشاورزی به تصویب نمایندگان مجلس رسید. - اخبار استانها -

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درارومیه با اشاره به تصویب طرح تعیین‌تکلیف و استخدام کارشناسان و کارگزاران بیمه کشاورزی در مجلس اظهار داشت: هم‌اکنون چهار هزار و 300 نفر کارشناس و کارگزار بیمه کشاورزی در سطح کشور وجود دارد که همکار جهاد کشاورزی بوده و از سالیان متمادی برای بیمه محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آنها از طریق آزمون اولیه وارد صندوق بیمه کشاورزی شده و این در حالی است که متاسفانه آینده شغلی مورد اطمینانی ندارند و با وجود اینکه خود اقدام به بیمه کشاورزان می‌کنند اما خود از مزایای بیمه‌ای برخوردار نیستند.

موانع تولید محصولات کشاورزی به زودی برطرف می‌شودوزیر جهاد کشاورزی: ‌خرید دام عشایر تصویب‌ شد/ پرداخت هزینه خرید نهاده پس از فصل پرواربندی و فروش دام

نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنابراین طرحی نوشته شده که کارگزاران بیمه کشاورزی در جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی جذب و با بخش ترویج و آموزش کشاورزی و بیمه همکاری کنند چون با توجه به اینکه صندوق بیمه کشاورزی به سیستم جدید وصل شده و بیشتر به صورت ماهواره‌ای و اینترنتی به کنترل پهنه‌های مورد بیمه می‌پردازند، دیگر نیازی به همه نیروها نداشتند.

وی با اشاره به اینکه معمولا صندوق بیمه کشاورزی با حدود 400 تا 500 نفر می‌تواند مشکلات را حل کند بیان کرد: در این صورت سایر نیروها به تدریج در حال از دست دادن اشتغال خود بودند، در حالی که بیشتر آنها سابقه چهار تا 18 ساله در صندوق بیمه کشاورزی داشته و با توجه به اینکه سن آنها بالا رفته است فرصت شغلی را از دست داده‌اند.

محمودزاده تصریح کرد: از سوی دیگر در سایر ادارات نیز نمی‌توانند جذب و مشغول به کار شوند چون از سن اشتغال آنها گذشته است و بنابراین مجلس شورای اسلامی طرحی نوشت که کارگزاران صندوق کشاورزی در جهاد و بانک کشاورزی جذب و مسائل مربوط به بیمه کشاورزی و پروژه‌های ترویج را دنبال کنند.

وی اظهار داشت: این طرح 6 ماه گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و به شورای نگهبان رفته بود و آنها نیز ایراداتی برای آن گرفته بودند، از این حیث که منابع مالی باید برای تامین اعتبار آنها تعریف شود و بنابراین مجلس نیز منابع مالی آن را تعریف کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در این راستا مقرر شد تا منابع مالی آنها از محل صرفه‌جویی در نهاده‌ها و نیز از محل درصدی از صادرات برخی از محصولات غیرضروری در بخش کشاورزی و خروجی‌ها و بازنشستگی‌های کارکنان جهاد و بانک کشاورزی تعریف شود.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس آذربایجان غربی کمیسیون کشاورزی مجلس آذربایجان غربی کارگزاران بیمه کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تامین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارایه خدمات بیمه تامین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام نموده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه‌شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.

پوراحمدی درباره نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌ اجتماعی صندوق هنر اظهار کرد: ۶۸ درصد بیمه‌شدگان کمتر از ۴۴ سال و ۳۱ درصد بین ۴۵ تا ۶۴ سال قرار دارند. کمتر از یک درصد بیمه‌شدگان بالای ۶۴ سال هستند. همچنین ۶۲ درصد بیمه‌شدگان مرد و ۳۸ درصد زن هستند. این در حالی است که نزدیک به ۷ هزار نفر از اعضای صندوق در سال ۱۴۰۲ به سازمان تامین اجتماعی معرفی و تعداد بیمه‌شدگان صندوق با رشد ۱۲ درصدی به ۶۱ هزار نفر رسید.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: صندوق به طور میانگین ۶۰ درصد از حق بیمه تامین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که در سال ۱۴۰۳ ماهیانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه‌شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت و پیش‌بینی می‌شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تامین اجتماعی برای اعضای بیمه‌شده در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

پوراحمدی با اشاره به نرخ‌های بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی تعریف می‌شود و بیمه‌شدگان بر اساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ های۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود به سهم پرداختی بیمه‌شدگان اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ ۱۴ درصد ۲۸۶ هزار و ۶۴۷ تومان و ۱۸ درصد ۵۷۳ هزار و ۲۹۵ تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی در ماه‌های ۳۰‌روزه تعیین شده است.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر گفت: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است. افراد بالای ۵۰ سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند.

به گفته وی افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود با اشاره به تسریع در معرفی متقاضیان به سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تامین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود.

پوراحمدی در پایان با اشاره به اضافه‌شدن بیمه توافقی ۲۷ درصد به سایر نرخ‌های مصوب، گفت: بر اساس توافق به‌عمل‌آمده، مقرر شد با مهیاشدن زیر ساخت‌های فنی سازمان تامین اجتماعی به‌زودی این نرخ در دسترس اعضای واجد شرایط قرار گیرد.

کد خبر 6085583 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی