Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها مراکشی پس از سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به این کشور، در اعتراض به عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، با فراخوان "جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مراکش" برای تظاهرات و تجمع در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، صدها مراکشی دوشنبه در تجمع‌هایی اعتراضی علیه عادی‌سازی روابط با اشغالگران شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مراکش که یک نهاد غیردولتی است، در بیانیه‌ای تعداد شهرهایی را که در آنها تظاهرات اعتراضی برگزار شد، ۳۶ شهر اعلام کرد.

صدها چهره‌ حقوقی و شهروند مراکشی در اعتراضات شهرهایی چون وجدة و برکان (در شمال شرق)، بن سلیمان، بنی ملال و اولاد تایمة (در شمال) شرکت کردند اما مسؤولان امنیتی مراکش اجازه برگزاری تجمع مشابهی در رباط را ندادند.

معترضان با سر دادن شعارهایی توقف عادی‌سازی روابط رباط با تل‌آویو و حمایت از مساله فلسطین را خواستار شدند.

جبهه حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مراکش در بیانیه یاد شده بر مخالفت خود با این مساله که مراکش مرکبی برای رژیم صهیونیستی در تحقق طرح‌های توسعه‌طلبانه‌اش در منطقه "مراکش بزرگ" (مغرب عربی) باشد، تاکید کرد.

در حاشیه سفر اخیر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش دو طرف دو توافقنامه یکی در حوزه دفاعی و دومی برای خرید تسلیحات و پهپادهای اسرائیلی امضا کردند.

این سفر با مخالفت گسترده مردم مراکش در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

محمد ششم، پادشاه مراکش روز دوشنبه اظهار کرد: ثبات و شکوفایی منطقه خاورمیانه در گروی دستیابی به راه‌حلی عادلانه، پایدار و مطابق راه‌حل دو کشوری و مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ برای مساله فلسطین است.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر اوت گذشته خود به رباط سفارت این رژیم را افتتاح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط میان مراکش و اسرائیل مخالفت با عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین جنگی اسرائیل در رفح زمینگیر می‌شود

۱۹۸ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت شاهد شکست‌های مستمر رژیم صهیونیستی بوده‌ایم. این در حالی است که این روز‌ها بحث حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح نیز مطرح است. در این خصوص آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به صهیونیست‌ها در خصوص تجاوز زمینی به رفح هشدار داده و تاکید کرده است که اگر دشمن به رفح حمله کند، مردم فلسطین پرچم سفید را بالا نخواهند برد و مقاومت آماده دفاع از خود است.

یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص موضوع حمله رژیم صهیونیستی به رفح این است که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در برآورد‌های خود آمادگی‌های به وجود آمده در مقاومت فلسطین را مورد توجه قرار نداده است. به عبارت دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصور می‌کند که می‌تواند با شانتاژ‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای عملیات روانی خود را به پیروزی میدانی تبدیل کند. اما واقعیت امر این است که آمادگی‌های به وجود آمده در مقاومت قطعا به گونه‌ای است که آن‌ها آماده زدن ضربات واقعی و اساسی به رژیم صهیونیستی در عملیات احتمالی رفح هستند.

به این ترتیب باید توجه داشت که شکست‌های متعددی که از سوی مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی تحمیل شده است و پس از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» نیز اعتماد به نفس و خودباوری مقاومت نیز افزایش پیدا کرده و به همین دلیل شرایط برای حمله احتمالی اسرائیل به رفح دشوارتر شده است؛ بنابراین باید توجه داشت که قطعا صبحت‌های بنیامین نتانیاهو و پاسخ صریح آقای اسماعیل هنیه شرایط جدیدی را برای منطقه به وجود خواهد آورد که در آن سلسله شکست‌های رژیم صهیونیستی افزایش پیدا می‌کند.

لازم به یادآوری است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال جبران شکست‌های خود در عملیات‌های گوناگون است. به همین دلیل به نظر می‌رسد ادعا‌های مطرح شده از سوی آنها در صحنه میدانی اجرایی نخواهد شد. در این بین چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات نظامی نیز دست بزند، آمادگی‌های لازم در مقاومت فلسطین کاملا مشهود است و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی نیز حتما در رفح مانند غزه و خان یونس به ِگل خواهد نشست.

در این بین در فضای مجازی برخی این مساله را مطرح می‌کنند که آمریکا به رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به رفح چراغ سبز نشان داده است. در این باره نیز به نظر می‌رسد که با وجود برخی اختلافات تاکتیکی، رژیم صهیونیستی هیچ تحول راهبردی را بدون نظر موافق آمریکا انجام نخواهد داد و برخلاف اظهار نظر‌های رسانه‌ای و غیر موثق قطعا رژیم صهیونیستی بخش عمده‌ای از موضوعات راهبردی خود را با آمریکایی‌ها در میان می‌گذارد و آن‌ها را در جریان اقدامات احتمالی خود قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • گشایش غرفه ایران در ونیز هفته آتی/ اسرائیل از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد
  • هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح
  • ماشین جنگی اسرائیل در رفح زمینگیر می‌شود
  • ترکیه: اسرائیل باید احساس شرم کند
  • هنرمندان یهودی علیه اسرائیل