Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و پس از قرائت و بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش تولید در خصوص میزان اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری در زمینه محرومیت‌زدایی و اشتغال اظهار داشت: تلاشی که مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ کرد، برای این بود که در زمینه اشتغال و محرومیت‌زدایی به مردم قول داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کمتر از ۱۰ درصد عملکرد داشته است؛ همین تبصره در سال ۱۴۰۰ اصلاح شد و این منابع به سمت کارآفرینی و اشتغال رفت و اولویت نیز به استان‌های محروم داده شد.

رئیس مجلس اظهار داشت: علاوه بر این، ۳۲ هزار میلیارد تومان را هم پایدار کردیم و اعتبارات سال‌های قبل را هم گفتیم که به این تبصره برگردد؛ همچنین در جهت شفاف‌سازی اقدام کردیم.

قالیباف با بیان اینکه شوراهای برنامه‌ریزی و اشتغال استان‌ها باید کارشان را در این زمینه درست انجام می‌دادند، ولی ندادند تصریح کرد: ما هر ماه این موضوع را پیگیری می‌کنیم و بانک مرکزی هم باید بر عملکرد بانک‌های عاملی که این منابع را اختصاص می‌دهند نظارت کند.

وی همچنین خطاب به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: موضوع تبادل موافقتنامه که در آیین نامه اجرایی این تبصره آمده، خلاف قانون است و باید لغو شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: جزء ۸ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۰۳ درصد ورودی داشته و درآمدهایش تحقق یافته؛ ولی این پول را بلوکه کرده‌اند و به اشتغال نداده‌اند.

قالیباف تصریح کرد: وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تا آخر آذرماه مکلفند این پول را به شورای برنامه‌ریزی و اشتغال استان‌ها پرداخت کنند.

وی همچنین با انتقاد از نقش ضعیف نمایندگان عضو شورای برنامه‌ریزی و اشتغال استان‌ها اظهار داشت: شما باید صدای مردم باشید؛ چرا نمایندگان عضو این شوراها در استان‌ها این موضوع را مطالبه نمی‌کنند که اجرا شود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که دولت گذشته این خطا را مرتکب شده و دولت جدید هم فقط سه ماه است که کارش را شروع کرده، اما در یک ماه آینده این موضوع را مجددا در صحن مجلس پیگیری خواهیم کرد و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و جهش تولید هم مجددا این موضوع را از دولت مطالبه کنند.

قالیباف تأکید کرد: امروز مسأله بیکاری برای مردم از معیشت‌شان هم مهم‌تر است؛ چراکه اگر اشتغال داشته باشند، دست‌شان در جیب خودشان خواهد بود و محتاج دولت نخواهند شد.

کد خبر 640299 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی اشتغال استان ها رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مرادی پویانی ظهر دوشنبه در دیدار با منتخب مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و حمایت کمیته امداد از ۲۷ هزار خانواده‌ی مددجو در استان گفت: پیشتاز بودن کمیته امداد استان نیز در حوزه‌ی مسکن با ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته، اختصاص ۷۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال نیازمندان، پرداخت ۱۹ و نیم میلیارد تومان ودیعه‌ی مسکن و پرداخت جهیزیه به ۲ هزار و ۵۰۰ زوج در استان در سال گذشته بخشی از عملکرد این نهاد در خدمت به مردم استان بوده است.

وی گفت: قطعاً حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های کمیته امداد منجر به تحولات عظیم در این نهاد به خصوص در حوزه خودکفایی می‌شود.

کد خبر 6085628

دیگر خبرها

  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد