Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،بانک جهانی در حال نهایی‌کردن پیشنهادی است که براساس آن، ۵۰۰ میلیون دالر از کمک‌های مسدود شده برای افغانستان آزاد می‌شود. 

قرار است اعضای هیأت مدیره بانک جهانی امروز (سه شنبه، ۹ قوس) به‌طور غیررسمی تشکیل جلسه دهند و  در مورد پیشنهادی که در هفته‌های اخیر با مقامات ایالات متحده و سازمان ملل مطرح می‌شود، گفت و گو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پیشنهاد، تغییر مسیر وجوه از صندوق بازسازی افغانستان (ARTF) است که مجموعاً ۱٫۵ میلیارد دالر می‌شود.

رویترز به نقل از کارشناسان اقتصادی تحلیل کرده است که این کمک‌ها برای حل مشکلات کنونی افغانستان موثر است.

در این گزارش اما تصریح شده که هنوز چگونگی انتقال این کمک‌ها به افغانستان حل‌ناشده است؛ زیرا بیم آن وجود دارد که نهادهای مالی درگیر، در معرض تحریم ایالات متحده آمریکا قرار نگیرد.

منابع خبری گفته اند که این پول برای رفع نیازهای فوری مراقبت‌های صحی در افغانستان، جایی‌که کم‌تر از هفت درصد جمعیت آن در برابر ویروس کرونا واکسین شده‌اند، اختصاص می‌یابد.

این منبع خبری افزوده است که بانک جهانی می‌خواهد این پول را بدون هیچ نظارت یا گزارشی به سازمان ملل و سایر آژانس‌های بشردوستانه منتقل کند.

این منبع تحریم‌های آمریکا را یک مانع بزرگ برای انتقال این کمک‌ها به افغانستان عنوان کرده است.

منبع گفته است: «در حالی که خزانه‌داری ایالات متحده نامه‌های دل‌پذیر ارایه کرده است که به بانک‌ها اطمینان می‌دهد که می‌توانند تراکنش‌های بشردوستانه را پردازش کنند، نگرانی در مورد تحریم‌ها هم‌چنان ادامه دارد که از عبور حتی مواد اولیه از جمله غذا و دارو جلوگیری می‌کند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان پول های بلوکه شده سازمان ملل بانک جهانی بانک جهانی کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای حکم قضایی   اراضی ملی به مساحت تقریبی ۳ هکتار، واقع در پارسل ۴۳ سری ۶ هفت خال روستای چورت شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان حوزه استحفاظی شویلاشت، مامورین پاسگاه گرماب، نیرو‌های شرکت مجری طرح انجام و اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۷۰ کیلومتر کانال آب در افغانستان
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • پیش بینی غبار محلی و افزایش دما در البرز
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران