Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محی الدین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به شرایطی که نماز باران را الزام می بخشد، اظهار داشت: هنگامی که بارش رحمت الهی کم شود و رودخانه ها، چشمه ها و قنات ها خشک شوند و کمبود آب مشهود گردد، برای طلب نزول رحمت الهی و آمدن باران ، نماز باران می خوانند.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز گفت: سفارش به خواندن این نماز، یک درس توحیدی و توجّه دادن به قدرت و رحمت الهی است، زیرا در خشکسالی و قحطی و بی آبی، از دست هیچ کس کاری برنمی آید، تنها خدا است که می تواند با فرستادن ابرهای باران زا، رحمت خویش را بر سر مردم بگسترد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این روزها بیشتر استان های مرکزی ایران، درگیر خشکسالی شده اند، اضافه کرد: توصیه شده که این نماز هم در هنگام خشکسالی از جهت نیامدن باران خوانده شود و هم در هنگام خشک شدن چشمه ها و چاه ها، و اگر اجابت این خواسته از ناحیه خدای تعالی به تاخیر افتاد مردم می توانند این مراسم را آن قدر تکرار کنند تا رحمت الهی آنان را دریابد، پس در این شرایط بهتر است به صورت جمعی در شهرها و روستاهای مختلف این نماز خوانده شود و من به این امر توصیه می کنم.

حجت الاسلام طاهری همچنین افزود: خواندن این نماز وقتی مستحب است که نهرها خشک شود و باران نبارد و آسمان از ریختن بارانش بخل بورزد، به جهت شیوع گناهان، کفران نعمت های خدا، ندادن حق مردم، کم‌فروشی، خیانت در کیل، ظلم و نیرنگ زدن، ترک امر به معروف و نهی از منکر، ندادن زکات همچنین حکم کردن برخلاف آن چه خدا نازل کرده و گناهانی که خشم پروردگار را برمی انگیزد و از آمدن باران جلوگیری می نماید.

دبیر جامعه روحانیت شیراز درباره کیفیت خواندن این نماز هم اضافه کرد: کیفیت نماز باران در روایات آمده است، به این صورت که مردم سه روز روزه بگیرند و روز سوم برای نماز بیرون بروند و امام جماعت به اتفاق مردم به طرف صحرا یا محیط بازی حرکت کند؛ حرکتشان با وقار، خشوع و با حالت درخواست باشد و با ظاهر و هیئتی باشد که رحمت خدا را جلب کند مثل پا برهنه بودن و امثال آن.

وی اضافه کرد: اما کیفیت نماز عید دو رکعت است، که به جماعت برگزار می شود و فرادی خواندنش نیز بامید اینکه مستحب باشد اشکالی ندارد، در نماز باران بعد از حمد و سوره رکعت اول پنج بار تکبیر می گوید و بعد از هر تکبیر قنوت می گیرد و در رکعت دوم بعد از حمد وسوره چهار تکبیر و بعد از هر تکبیر یک قنوت انجام می دهد و بهتر آن است که قنوت ها مشتمل بر طلب باران باشد، همچنین اذکار و خطبه های بعد از نماز باید با بیان نکات اخلاقی همراه باشد.

حجت الاسلام طاهری اظهار  داشت: از خدای رحمان طلب می کنیم که عطوفت و رحمتش را شامل ما و مردم کشورمان بسازد و درهای آسمان را به رحمت و باران خود بگشاید به حرمت محمد (صلی الله علیه و آله) و آل او.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: خشکسالی دبیر جامعه روحانیت شیراز نماز باران گناهان نماز باران رحمت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آب‌رسانی به ۲۸۵ روستا در دستور کار این شرکت قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حشمت الله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا با ادامه روند خشکسالی در فصول گرم، امسال در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در استان موجود است، افزود: ۳۵ روستا در ادامه خشکسالی‌های اخیر در فصل گذشته در استان با تانکر آبرسانی شدند.

وی بیان کرد: شرکت آبفای استان مرکزی با تمام ظرفیت نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات برای تامین آب آشامیدنی پایدار در خدمت هم استانی‌ها است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار در سطح استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طرح‌های بلندمدتی برای رفع مشکل کم آبی در استان تدوین و در حال اجرا است.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضور مردم بخش بند پی شرقی در صف نماز جمعه + تصاویر
  • ادامه فریاد‌های حمایت از مردم مظلوم غزه
  • سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟
  • راهپیمایی مردم قزوین در حمایت از وعده صادق
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار
  • رژه نیروهای مسلح در کرمان زیر باران رحمت الهی
  • فیلم| رژه نیروهای مسلح در کرمان زیر باران رحمت الهی