Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- موضوع شفافیت اقتصادی که دولت سیزدهم آن را دنبال می‌کند برکات فراوانی به دنبال داشته و علاوه بر جلوگیری از فرار مالیاتی، سبب رونق تولید و از بین بردن نگرانی سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، آیت‌الله رئیسی در شعارهای انتخاباتی خود بر شفافیت اقتصادی تاکید فراوان داشت و پس از تشکیل دولت جدید نیز، وزیر اقتصاد در نخستین اقدام خود بانک‌های دولتی را موظف به انتشار ترازهای مالی خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفافیت اقتصادی دارای اهمیت فراوانی است که با توجه به اینکه درآمد دولت نیز از مالیات تامین می‌شود، سبب جلوگیری از فرارهای مالیاتی شده و همه صاحبان ثروت نیز موظف می‌شوند تا همانند افراد عادی، مالیات خود را پرداخت کنند.

مالیات اصلی‌ترین ابزار قانونی برای حمایت از رونق تولید است

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع فرارهای مالیاتی که در کشورمان به وفور شاهد آن هستیم اظهار داشت: متاسفانه مالیات تنها از قشر آسیب‌پذیر جامعه اخذ شده و سرمایه‌داران در حاشیه امن قرار دارند.

یعقوب رضازاده تصریح کرد: این در حالی است که موضوع مالیات یکی از اصلی‌ترین ابزارهای قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و رونق تولید در جامعه به شمار می‌رود.

شفافیت اقتصادی منجر به افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود

قانون ارزش‌افزوده برای شفافیت مالیاتی به زودی اجرایی می‌شود

در ادامه مدیرکل مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت شفاف‌سازی اقتصادی در کاهش فرار مالیاتی و توزیع عادلانه ثروت در جامعه اظهار داشت: یکی از کارکردهای مالیات، ایجاد شفافیت اقتصادی است.

حسن کوماسی افزود: برای شفافیت نیز قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تاسیس شده که متاسفانه سامانه مودیان تاکنون عملیاتی نشده و در ابتدای راه است.

وی تصریح کرد: در این رابطه هر کس هر خرید و فروشی انجام می‌دهد باید صورت‌حساب کند و این فاکتور باید به صورت آنلاین به سیستم مالیاتی وصل شود و از سوی دیگر این اقدامات از فرار مالیاتی جلوگیری کرده و خود عامل شفافیت به شمار می‌رود.

مدیرکل مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان گوشت از معافیت معاف هستند بیان کرد: اما تولیدکنندگان گوشت باید اعلام کنند که نهاده‌های دامی را از کجا و چگونه تهیه کرده و کجا به فروش رسانده‌اند.

وی با اشاره به قانون ارزش‌افزوده که مقرر است تا به زودی اجرایی شود افزود: این قانون 6 ماه پیش تصویب شده و به صورت موقت و آزمایشی اجرا شده بود اما مقرر شده تا به زودی در راستای شفافیت اقتصادی اجرایی شود.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد قوی آذربایجان غربی اقتصاد قوی آذربایجان غربی شفافیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

حمیرا ریگی  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات پیش رو برای رونق اشتغال و تولید و سهولت در سرمایه گذاری از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

وی افزود: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تن‌ها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشور‌های پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!