Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@04:42:13 GMT

بودجه ۱۴۰۱ با فرض تداوم تحریم‌ها بسته شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۹۵۷۵

بودجه ۱۴۰۱ با فرض تداوم تحریم‌ها بسته شد

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ملت استقبال می‌کنیم، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم‌ها بسته شده است.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان برنامه و بودجه، «سید مسعود میرکاظمی» در نشست هم‌اندیشی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه اظهار داشت: بودجه سال آینده بر مبنای سند آمایش تدوین شده است، از این رو ظرفیت‌های داخلی هر استان تا سطح شهرستان تعیین و سهم هر یک از این  مناطق در رشد اقتصادی استان و کشور مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اولویت دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه است و در این راستا در برنامه‌های این سازمان شهرهای مرزی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: از لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ملت استقبال می‌کنیم.

معاون رییس‌جمهوری تصریح‌کرد: اگر در کشور تورم کنترل و فضای کار برای مردم فراهم شود، به‌طور قطع گره‌های اقتصادی باز خواهند شد.

وزیر امور خارجه نیز در این نشست گفت: فقط در ۱۰۰ روزه نخست دولت سیزدهم با مبنا قرار گرفتن سیاست همسایگی اتفاقات خوبی افتاده و شاهد امضای قرارداد مهم گازی بودیم.

 وی با بیان اینکه اقتصاد یکی از مأموریت‌های ویژه وزارت خارجه است، افزود: در قالب همکاری‌های منطقه‌ای و پیمان‌های مختلف درصدد تسهیل تجارت و افزایش صادرات ایران هستیم.

امیرعبداللهیان افزود: با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات شده‌ایم، اما به شرط آنکه نتیجه لغو عملی همه تحریم‌ها باشد. 

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو لایحه بودجه تحریم مذاکره سازمان برنامه و بودجه بودجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل روند تامین دارو / کاهش ۶۷ درصدی کمبودهای دارویی

مدیرکل دارو و ‌مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ با کاهش ۶۷ درصدی، از ۴۲۰ قلم در مهرماه ۱۴۰۱ و میانگین ۳۴۲ قلم در ‌شهریور تا آبان سال ۱۴۰۱ به میانگین ماهانه ۱۱۲ قلم رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد پیکان‌پور در این باره گفت: طی سال ۱۴۰۲ تمامی ظرفیت‌های تولید به کار گرفته شده و با بازخوانی کامل برنامه‌های تولید شرکت‌ها، همزمان با اعطای مجوز مکفی برای تامین نیاز ۱۸ ماه آینده کشور، روند تامین دارو به طوری جدی تسهیل شد.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: جلسات تعاملی با سندیکاها و انجمن های مربوطه برگزار شد و با آسیب شناسی فرآیندها، تسریع جدی در روند فعالیت‌های جاری شرکت‌ها در سازمان صورت پذیرفت.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سال گذشته مدت زمان انتظار بازدید GMP شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه از بیش از چهار ماه به کمتر از ۱.۵ ماه کاهش یافت، گفت: همچنین میزان صدور و تمدید پروانه‌های دارویی در سال ۱۴۰۲ به ۲۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است
  • تمرکز سازمان برنامه بر کاهش کسری بودجه و تحقق درآمدها
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی ماموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه است
  • استان مرکزی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است
  • بودجه امسال ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان بسته شد
  • ارزشیابی برنامه‌های درسی فنی و حرفه‌ایها/ آغاز تولید بسته‌های تربیت و یادگیری اول ابتدایی‌ها
  • سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
  • کاهش ۶۷ درصدی کمبودهای دارویی در کشور
  • تسهیل روند تامین دارو / کاهش ۶۷ درصدی کمبودهای دارویی