Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره محیط زیست استان اصفهان از اجرای دو مصوبه برای کاهش شرایط اضطرار آلودگی هوا و برخورد با صنایع آلاینده در شهرک‌های صنعتی و حومه شهر و انجام پایش‌های ویژ ه در کلانشهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حشمتی در خصوص شرایط اضطرار آلودگی هوا در استان اصفهان، اظهار کرد: علاوه بر اقدامات اطلاعیه‌های قبلی مانند تشدید نظارت به وسیله تیم‌های اداره کل محیط زیست، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، برخورد با آلاینده در شهرک‌های صنعتی و حومه شهر و کاهش فعالیت‌های عمرانی توأم با آلودگی هوا دو مصوبه هم برای روند اجرای این برنامه داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مطابق این دو مصوبه مقرر شد با توجه به اینکه ساعت‌های پایانی روز دوشنبه نهم آذرماه پایداری آلودگی هوا را تا ساعات‌های میانی روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه این هفته داریم، مقرر شد دو تیم مشترک متشکل از کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با آن دسته از صنایع آلاینده که به نوعی تهدید برای بهداشت محیط زیست هستند برخوردهای لازم را انجام دهد و پلمپ واحدها با دستور قضائی انجام شود.

مدیرکل اداره محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: مصوبه دیگری هم با همکاری پلیس راهور و پلیس راه استان در خصوص کنترل و تشدید نظارت بر معاینه فنی سرویس‌های مراکز آموزشی، نظامی و صنعتی خیابان‌های کلانشهر اصفهان داشتیم که پایش‌های ویژه برای کاهش آلودگی هوا انجام شود.

محدودیت برای کارخانه‌های آلاینده

حشمتی تصریح کرد: قانون دست محیط زیست را برای برخورد با دستگاه‌ها به منظور کاهش آلودگی هوا باز گذاشته است، ولی نامه‌ای که دادگاه و دادستانی به اداره کل محیط زیست به عنوان نامه تکمیلی ارائه داده مقرر کرده است که محیط زیست استان اصفهان با آن بخش از صنایع آلاینده که در فرایند تولید باعث آلایندگی می‌شوند در صورت لزوم با حکم از دادستانی برخورد کند.

وی اظهار کرد: این اتفاق باعث می‌شود که برخوردها صورت بگیرد و کل کارخانه‌ها تعطیل نشود و به نوعی برای تعطیلی کارخانه‌های آلاینده محدودیت داشته باشیم.

کد خبر 538834

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا عوامل آلودگی هوا صنایع آلاینده منابع آلاینده سنجش آلودگی هوا مبارزه با آلودگی هوا آلاينده هاي شهري مقابله با آلودگی هوا افزایش آلودگی هوا سکون و پایداری هوا کنترل آلودگی هوا راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا کارخانه آلودگی هوای کلانشهرها آلودگی هوای اصفهان ایرج حشمتی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان محيط زيست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وضعیت آلودگی هوا در استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان آلودگی هوا محیط زیست دو مصوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همزمان با نخستین روز از هفته زمین پاک با شعار “ مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" بخش‌هایی از محدوده دهکده ساحلی چی چست و حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه از وجود زباله و پسماند پاکسازی شد.    این برنامه صبح امروز با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست اذربایجان غربی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان و شهرداری ارومیه و با حضور سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و جمعی از مسئولین و روسای ستادی به مناسبت هفته زمین پاک و هفته سلامت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم