Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@13:45:21 GMT

ثبت ملی ۱۸ اثر تاریخی در همدان

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۹۶۱۶

ثبت ملی ۱۸ اثر تاریخی در همدان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیده مریم موسوی معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان  با بیان اینکه ۱۸ اثر دیگر از همدان به تازگی ثبت ملی شده است گفت: این آثار شامل خانه تاریخی، مدرسه، مسجد و بازار است.

او با بیان اینکه با قرار گرفتن آثار در پرونده ثبت ملی، نگهداری و مرمت آثار طبق قوانین و ضوابط انجام می‌شود افزود: این آثار با ثبت شدن در فهرست آثار ملی مشمول ضوابط بنا‌های تاریخی می‌شوند و هر گونه تخریب یا تغییر در سازه پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی درباره مدرسه ظفر، خانه خانجانی و خانه شیری که نام آن‌ها در فهرست آثار ملی قرار گرفته  است اما طی ماه‌های اخیر تخریب شدند تصریح کرد: با توجه به اینکه این سه اثر زمانی تخریب شدند که فرایند ثبت آن‌ها در حال انجام بود، کار متوقف نشده و پرونده پیش می‌رود و اثر شماره ثبت می‌گیرد.

معاون میراث فرهنگی استان همدان درباره پیگیری سایر پرونده‌های ثبت ملی نیز تاکید کرد: پرونده‌ها مرحله به مرحله برای ثبت ارسال می‌شود که اکنون حدود ۷۰ - ۸۰ پرونده از استان در حال پیگیری ثبت ملی است و طبق زمان‌بندی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری خانه تاریخی ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است

محمدرضا محمدپور  معاون میراث فرهنگی استان زنجان  گفت: شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» تعیین شده است.

وی اضافه کرد: طی تعطیلات نوروزی بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، ‌ موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی به گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات دهی کردند.

این مسوول یادآور شد: گردشگران می توانند برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن مکان تاریخی در فضای مجازی مراجعه کنند.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان زنجان هم اکنون موزه‌های استان زنجان از قبیل پایگاه و موزه میراث جهانی گنبد سلطانیه، پایگاه ملی داش کسن، آرامگاه چلبی اوغلو در شهرستان سلطانیه، موزه رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری در شهرستان زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در شهرستان ابهر برای بازدید آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد