Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@16:10:41 GMT

سند تحول دولت به زودی رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۹۷۰۴

سند تحول دولت به زودی رونمایی می‌شود

معاون رییس جمهوری در امور مجلس گفت: سند تحول دولت به صورت موضوعی و نه وزارتخانه‌ای، با کمک اندیشکده‌ها و افراد صاحبنظر تدوین شده و مورد جرح و تعدیل قرار گرفته لذا به زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد حسینی روز سه‌شنبه در نشست سراسری مسوولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد افزود: سند تحول دولت می‌بایست تبدیل به گفتمان شده و مورد مطالبه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: برخی روشهای مدیریتی را باید برای بهبود وضع موجود تغییر دهیم تا وضع نامناسب کنونی اصلاح شده و تغییر یابد. معاون رییس جمهوری گفت: الان وقت تنظیم بودجه است و در چنین زمانی شناسایی اولویتهای دولت مهم می‌باشد، موضوع مهم در این میان تدوین و تصویب بودجه بدون کسری است زیرا اگر بودجه از ابتدا با کسری بسته شود مشکلات متعددی همچون خلق پول بواسطه کسری بودجه ایجاد خواهد شد.  وی همچنین به آمادگی دولت برای ارائه گزارش فعالیتهای خود به مردم اشاره و بیان کرد: نقدهای در این خصوص وجود دارد اما برخی می‌خواهند انتظارات مردم را بالا ببرند که اقدام صحیحی نیست.  حسینی افزود: بحث آب یک‌ مشکل چندین و مزمن ساله است که مربوط به امسال و پارسال نیست. برخی در این خصوص کمکاری و تعلل کردند بعد انتظار دارند دولت کنونی در اقدامی سریع مشکل را حل کند. 
وی ادامه داد: دولت اکنون در راستای رفع مشکل آب استانهای مختلف "شورای آب" را راه‌اندازی کرده است. در حالی که بسیاری از همین شوراها مانند شورای عالی فضایی کشور پیش از این تعطیل بود ولی اکنون با همین برنامه‌ها اجرای کارهای کشور در حال پیشروی است. 
معاون رییس جمهوری در امور مجلس گفت: دولت در همین مدت کوتاه فعالیتهای خوبی داشته اما شاید ضعف در اطلاع‌رسانی و انعکاس دستاوردها وجود دارد لذا شورای اطلاع‌رسانی دولت شکل گرفته تا فعالیتها برای مردم بیان شوند.  وی افزود: ظرف چند سال اخیر به دلیل اینکه دستگاههای دولتی و اجرایی وظایف خود را انجام نمی‌دادند کار بر دوش سپاه، بسیج، ارتش و ستاد فرمان اجرایی امام افتاده بود اما اکنون همه این نهادها و دولت درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.  بیانیه گام دوم  عملیاتی می‌شود حسینی در ادامه همچنین بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب تاکید و بیان کرد: پیرامون بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی ظرف دو سال اخیر بیشتر حرف زده شده اما اینک وقت عمل است، بنابراین بیانیه گام دوم را عملیاتی می‌کنیم. وی ادامه داد: ایران تا چندی پیش در رده‌بندیهای علم و فناوری جهانی جایگاهی نداشت اما کشورمان در دوره‌های اخیر حرکت تولید علم جهشی را بالاتر از متوسط جهانی تجربه و ثبت کرده است. سرعت ۱۱ برابری رشد علم در جمهوری اسلامی ظرف سالهای اخیر فرصت خوبی برای رفع کمبودهای گذشته از دوران قاجار تاکنون بوده است.  معاون رییس جمهوری به دستاوردهای علمی متعدد ایران در برخی حوزه‌ها همچون علم نانو اشاره و بیان کرد: برخی افراد با وجود چنین پیشرقتهایی روحیه‌ای در مغایرت با دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران داشتند.  وی گفت: به عنوان مثال دورانی که کشور با صدها فوتی کرونا مواجه بود این افراد ضعف و کمکاری خود را در مقابله با ویروس کرونا به اف.ای.تی.اف و رفع مشکلات این حوزه را با روابط بین‌الملل گره می‌زدند.  سیاست توجه به همسایگان حسینی در ادامه به فعالیتهای دولت در حوزه روابط خارجی اشاره و بیان کرد: همسایگان که قبلا مورد کم‌توجهی بودند اینک با سیاست توجه دولت نسبت همسایگان، روند توسعه روابط را در پیش گرفته‌اند بطوری که در سفر اخیر رییس جمهوری به ترکمنستان خط ترانزیت گاز محقق شد که دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی مثبتی برای کشور دارد. وی به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای تنش‌آفرینی اشاره و بیان کرد: می‌خواستند در ارتباط با جمهوری آذربایجان تنشهایی را در منطقه ایجاد کرده و مشکلاتی را به وجود آورند اما سیاست دولت مبنی بر تعامل با همسایگان این مشکلات را رفع کرد.  توسعه روابط اقتصادی معاون رییس جمهوری در امور مجلس بر لزوم توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها تاکید و بیان کرد: زمانی که داعش در حال قتل عام مردم سوریه بود جمهوری اسلامی ایران در کنارشان قرار داشت لذا الان نیز باید سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی اقتصاد ما در آنجا حضور یابند نه اینکه ترکیه که با آنان تنش داشت وارد بازار شود. 
وی افزود: باید زمینه فعالیت تجار و بخش اقتصادی ایران را در سوریه فراهم نمود و مشکلات متعدد فعالیت بخش خصوصی از جمله موضوع صدور مجوزها را برطرف کرد.
حسینی ادامه داد: در آستانه مذاکرات برخی به اسم کشاورز در اصفهان دست به اغتشاش زدند که هدفشان آن بود تا اگر عده‌ای در خارج کشور سخن از تحریم بزنند، در داخل نیز با آنها همراهی شده باشد.  تقویت انگیزه خدمت وی در ادامه سخنانش در نشست سراسری مسوولان کانونهای بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد همچنین به وجود ۱۸۰ واحد فعال و ۲۰۰ هزار دانشجوی این دانشگاه در سطح کشور اشاره و بیان کرد: انگیزه خدمت در میان جوانان ایجاد و تقویت خواهد شد اگر به جای خودباختگی روحیه خودباوری و عرق ملی آنان ارتقا یابد.  معاون رییس جمهوری گفت: دولت دانشگاه را اتاق فکر می‌داند لذا از شما که دستی بر آتش آموزش دارید می‌خواهیم تا دولت در ارتباطی مستحکم یاری کنید. وی همچنین بسیج را در خدمت به مردم و گرهگشایی مشکلات جامعه مصمم توصیف و بیان کرد: دولت کنونی یک دولت بسیجی، رییس جمهوری یک شخصیت بسیجی است و وزرا و دیگر رده‌های مسوولان کشور نیز با همین روحیه عمل می‌کنند. حسینی  افزود: با چنین روحیه‌ای در دولت نباید کسی به دنبال منافع شخصی باشد بلکه همه به دنبال کار مردم خواهند بود.  وی به ساخت چهار میلیون واحد مسکن و ایجاد چهار میلیون شغل در کشور نیز اشاره و بیان کرد: الان گوش شنوایی برای برنامه‌های دولت وجود دارد.  معاون رییس جمهوری در امور مجلس گفت: برخی نمایندگان می‌گفتند قبلا اصلا به رییس جمهور دسترسی نداشتند ولی اکنون نمایندگان به صورت جمعی مشکلات و مسایل را با رییس جمهوری در میان می‌گذارند.  انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روابط اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب معاون رییس جمهوری در امور مجلس بیانیه گام دوم جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت :‌ بسیاری از بیماری های سرطان در کشور ، پیش از آنکه به مرحله غیرقابل درمان برسد میتوان بیماری ها را تشخیص داد و درمان کرد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت بهداشت این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان شود و مراکز پیشرفته را برای درمان رایگان مردم راه اندازی کنیم.

در پایان دکتر عین اللهی گفت : در پویش ملی سلامت که انشاالله بعد از پویش ملی درمان کودکان اعلان میشود افرادی که مشکوک به سرطان هستند به مراکز درمانی معرفی میشوند و مورد غربالگری قرار میگیرند تا به صورت رایگان درمان شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • رئیسی: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود/دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • رییس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود
  • سند برش اقتصاد فرهنگی قزوین در سفر رییس جمهور رونمایی می‌شود
  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است