Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@21:01:38 GMT

کاهش ۵۰ درصدی شکایات پزشکی در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۹۷۲۱

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی از کاهش ۵۰ درصدی شکایات پزشکی در سال ۱۳۹۹ خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر محمدرضا خردمند  درباره میزان تخلفات و شکایات پزشکی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود ۳۰۰۰ شکایت در حوزه پزشکی مطرح شده که این شکایات عمدتا مربوط به مواردی بوده که به علت ذات تخصص و بیماری، احتمال آسیب به بیمار بیشتر بوده است، نه اینکه لزوما قصور پزشکی در این گروه بیشتر باشد که البته از رویه بین‌المللی تبعیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر این اساس در رشته‌های ترمیمی و زیبایی، دندان‌پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای دنیا بیشتر است. آن هم به این علت که ماهیت بیماری همراه با دستکاری بیشتر و احتمال آسیب به بیمار است که در ایران هم به همین ترتیب است.

خردمند ادامه داد: البته تعداد شکایت در سال ۱۳۹۹ به علت شیوع کووید ۱۹ تقریبا نسبت به سال ۱۳۹۸ نصف شده است. زیرا مردم کمتر به پزشکان برای بیماری‌های غیر اورژانس مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: بنابراین می‌توان گفت که میزان شکایات پزشکی در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است. به طوری که در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۰۰۰ شکایت ثبت شده بود، اما در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰۰۰ شکایت ثبت شده است. برچسب ها: شکایات پزشکی ، قصور پزشکی ، سازمان نظام پزشکی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شکایات پزشکی قصور پزشکی سازمان نظام پزشکی شکایات پزشکی سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • استقبال ۹۰ درصدی از کالابرگ الکترونیکی
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد