Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی : با توجه به اینکه اکثر واحدهای مسکونی روستایی با مصالح غیرمقاوم ساخته شده، در مقابل سوانح طبیعی تاب آوری کمتری دارند و پیش بینی شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم شود که سهم استان امسال ۱۳ هزار واحد است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته و این امر زمینه ای برای توسعه مقاوم سازی مساکن روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافته، اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات پنج درصد است که بانک‌های ملی، رفاه کارگران، مسکن، صادرات، ملت و کشاورزی عامل اعطای این تسهیلات هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با بیان اینکه ضمانت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره‌ای بوده که سه نفر می‌توانند همزمان برای همدیگر ضامن شوند، اظهار داشت: ۱۰۷ هزار نفر برای استفاده از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به بنیاد مسکن شهرستان های استان مراجعه کرده اند که ۹۷ هزار نفر آنها با بانک های عامل قرار داد منعقد کرده اند.

بدلی در خصوص تعداد واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده استان گفت: کار مقاوم سازی ۸۹ هزار و ۸۴۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی به اتمام رسیده است.

به گفته وی از نظر این نهاد هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آیین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می‌شود و نیازمند مقاوم‌سازی است.

اختصاص ۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال به عمران روستاهای آذربایجان‌غربی

بدلی اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های عمران روستایی این استان امسال چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: از مجموع این میزان اعتبارات اختصاص یافته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در سال جاری هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال آن مربوط به قیر رایگان است.

وی ادامه داد: براساس تخصیص اعتبارات، عملیات اجرای طرح هادی در ۱۰۰ روستایی استان آذربایجان‌غربی شروع شده است که اگر کل اعتبار در نظر گرفته شده امسال اختصاص پیدا کند کار عمرانی در ۲۳۰ روستای دیکر آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در خصوص اجرای طرح هادی در مناطق روستایی این استان اضافه کرد: تاکنون اجرای طرح هادی در ۷۷۱ روستایی استان که بالای ۲۰ خانوار دارد به اتمام رسیده است.

بدلی با بیان اینکه ۶۵ درصد جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره مند شده اند، افزود: در سطح آذربایجان غربی، ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که کار مطالعاتی اجرای طرح هادی در تمامی آنها انجام و در اختیار دهیاران آن قرار گرفته است.

وی گفت: طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا انقلاب اسلامی تسهیلات بانکی مسکن کشاورزی آذربایجان غربی آیین نامه انقلاب تسهیلات بانکی بنیاد مسکن مقاوم سازی مسکن روستایی بنیاد مسکن آذربایجان غربی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی مدیرکل بنیاد مسکن اجرای طرح هادی میلیارد ریال مسکن روستایی مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام

                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حبیب الله محبی اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه مسکن روستایی به هشت هزار و ۲۴۸ نفر پرداخت شده است.   وی با اشاره به پرداخت مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریالی کمک بلاعوض به متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیر مترقبه در استان، افزود: این میزان تسهیلات به هزار و ۷۶۶ نفر پرداخت شده است.   مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام اضافه کرد: تحویل پنج هزار و ۴۶۰ تن سیمان و ۷۷۰ تن میلگرد رایگان به متقاضیان ساخت مسکن در مناطق محروم نیز توسط بنیاد مسکن طی ۲ سال گذشته در استان ایلام صورت گرفته است.   محبی مطرح کرد: در این بازه زمانی بیمه رایگان ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در استان پرداخت شده است.   استان ایلام با ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارای ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۰ روستای دارای سکنه است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد