Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@14:41:49 GMT

12 هزار متقاضی در مسکن ملی کردستان پایش شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۹۷۷۷

12 هزار متقاضی در مسکن ملی کردستان پایش شد

مصطفی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و براساس مطالعات طرح مصوب مسکن و آخرین تغییرات ابلاغی وزارت راه وشهرسازی در قالب طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع 87 هزار و 239 واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش‌بینی شده است.
رضایی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای طرح اقدام ملی مسکن در 3 نوبت انجام و تعداد 12هزار و 500 نفر متقاضی پایش شده و واجد شرایط وجود دارد که تامین زمین در حد 50 درصد برای متقاضیان انجام شده است و در شهر سنندج نیز در مناطق مختلف اراضی لازم  مد نظر قرار گرفته و افراد به ترتیب و بر اساس زمان واریز وجه در پروژه‌های مختلف در حال جانمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی افزود: در خصوص طرح جهش تولید یا نهضت ملی مسکن  نیز طبق توافقات انجام شده در دوره‌های زمانی مختلف وبرای شهرهای مختلف با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir باز شده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند ثبت‌نام کنند که در استان  کردستان مطابق برنامه ریزی انجام شده و در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.
وی با اشاره به ثبت نام تعداد 2 هزار 500 خانوار در این طرح گفت: اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش‌های لازم انجام خواهد شد و در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در مورخ 10 مهرماه امسال در بازه زمانی مختلف ثبت‌نام به عمل می‌آید.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر  گفت: از مجموع واحدهای در تعهد استان، بیش از یک‌هزار واحد باقیمانده است که از این تعداد 213 واحد خودمالک، 121 واحد در قالب تعاونی و 540 واحد نیز تفاهم نامه سه جانبه و 200 واحد نیز دارای مشکل حقوقی است.
رضایی تصریح کرد: واحدهای باقیمانده نیز دارای پیشرفت مناسب بوده و با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های خدمات‌رسان و تعهد این دستگاه‌ها عملیات اجرایی مسکن مهر در سطح استان کردستان به استثنای واحدهایی که مشکل و پرونده حقوقی دارند تاپایان سال‌جاری به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد.
انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رضایی مسکن ملی متقاضیان مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، سال گذشته ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج بود.

تب مالت یا برسلوز از جمله بیماری‌های عفونی مسری است.

شایع‌ترین طریقه انتقال این بیماری مزمن ومشترکین انسان ودام از طریق مصرف لبنیات ومحصولات دامی غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کردستان درباره مهمترین علامت‌های این بیماری می‌گوید.

تب، درد‌های عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری، بزرگ شدن کبد و طحال نیز از جمله علایم تب مالت است.

رحمانی آموزش دامداران، واکسیانسیون، قرنطینه دام‌های آلوده و تست کشتار در واحد‌های صنعتی و روستایی را در کنترل این بیماری موثر دانست.

سال گذشته ۲۴ هزار نوبت نمونه گیری از واحد‌های دامداری برای کنترل این بیماری انجام شد و ۲۹۰ هزار راس دام سبک و ۵۹ هزارراس دام سنگین واکسینه شدند.

امسال طرح واکسیناسیون سراسری ۲۲۰ هزار راس دام سبک از روز شنبه به صورت رایگان شروع می‌شود.

در نتیجه انجام واکسیناسیون پارسال ۲۰ راس دام آلوده از دامداری‌های استان حذف شدند در حال حاضر هزار و ۸۰۰ واحد دامی در استان وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد