Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد حسینی سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان در آیین بهره برداری از نیروگاه خورشیدی گفت: صفحه‌های خورشیدی شرکت الیاف سرامیک سپید بر روی سقف سوله انبار‌های این شرکت نصب و مساحتی در حدود یک هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.

سید محمد حسینی نژاد اضافه کرد: متوسط انرژی تولیدی سالانه این نیروگاه، ۱۷۵ هزار کیلووات ساعت است و نرخ پایه خرید آن ۱۲ هزار و ۷۴۰ ریال است که با اعمال ضریب نرخ تعدیل در سال نخست به بیش از ۲۰ هزار ریال خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: به منظور نصب و بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار طرح، اعتبار هزینه شد و طی یک ماه کلیه مراحل طراحی، نصب و راه اندازی آن به اجرا درآمد.

حسینی نژاد با عنوان این که با بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی، فقدان آلایندگی دی اکسیدکربن به میزان ۱۲۳ تن در سال، صرفه جویی ۴۹ هزار متر مکعب مصرف گاز طبیعی در سال، صرفه جویی به مقدار سالانه ۳۸ هزار و ۵۰۰ لیتر در مصرف آب و جلوگیری از انتشار آلاینده‌های محلی به میزان یک هزار و ۵۰ کیلوگرم در سال، از جمله ویژگی و شاخص‌های زیست محیطی این طرح است.

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این که در حال حاضر ۵۸ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب زیر ۲۰۰ کیلووات در استان نصب است، گفت: مجموع ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها ۷۶۱ کیلووات است.

انتهای پیام / ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی نیروگاه خورشیدی نیروگاه خورشیدی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری، مجید فرهزاد مدیر عامل این شرکت در تشریح خبر گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان در شهرستان اردل جهت تامین برق شهرک صنعتی کاج، احداث فیدر های جدید برق رسانی در دشتک، احداث فیدر عمومی وبهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی، برق رسانی به پمپاژ آب آزادگان در شهرستان بن، احداث فیدر های اختصاصی فاز ۱ و ۲ معادن سنگ بیدکل – باباحیدر، تقویت وبهینه سازی فیدر شماره ۴ فارسان جهت برق رسانی به قطب صنعتی جونقان از جمله این طرح ها می باشد.

وی در ادامه افزود : هدف از اجرای این طرح ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ های آب کشاورزی، مجتمع های گلخانه ای ودامداری، اشتغال زایی و... می باشد.

مجید فرهزاد خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898912

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است