Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@07:36:47 GMT

فرسودگی آمبولانس‌ها در اورژانس تهران

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۹۸۰۲

سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: تقریبا نیمی از آمبولانس های این مرکز بیش از ۱۰ سال عمر دارند وخودرویی که به‌ ماموریت می رود و مداوم در رفت و آمد است زود فرسوده می شود.

دکتر یحیی صالح طبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کمبود لجستیک فرسودگی خودروها در اورژانس تهران گفت: بعضی خودروهای اورژانس عمری بیش از ۱۰ سال دارند و ما به صورت مداوم در حال احیای آن ها هستیم تا از خدمت به مردم غافل نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما ناوگان اورژانس فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد و این امر محقق نمی شود مگر اینکه به اورژانس تهران آمبولانس تزریق کنیم. 

طبری با بیان اینکه یک آمبولانس با عمر بالای ۱۰ سال هر چقدر هم تعمیر شود نمی تواند مثل یک آمبولانس جدید خدمات ارائه کند، گفت: تقریبا نیمی از آمبولانس های اورژانس تهران بیش از ۱۰ سال عمر دارند. البته در چند سال اخیر به میزان خوبی به ناوگان اورژانس، آمبولانس وارد شده است؛ اما گاهی در طول روز یک آمبولانس اورژانس تا ۷۰۰ کیلومتر مسیر را طی می کند. 

وی گفت: خودرویی که به‌ ماموریت می رود و مداوم در رفت و آمد است زود فرسوده می شود. بنابراین باید به شرایط آن رسیدگی شود.

سرپرست اورژانس پایتخت در ادامه در خصوص آمار مزاحمت های تلفنی برای اورژانس نیز گفت: درباره مزاحمت‌ها تقریبا هر چقدر تعداد تماس‌های اورژانس بیشتر می شود آمار مزاحمت نیز افزایش پیدا می کند. 

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰۰ تماس تلفنی روزانه داریم تقریبا ۵ درصد آن مزاحمت است. این‌ آمار گاهی تا ۱۷ درصد هم افزایش پیدا می کند.

صالح طبری با بیان اینکه باید از هر وسیله ای به درستی استفاده کنیم اظهار کرد: باید بدانیم زمانی که از ۱۱۵ به عنوان شوخی یا مزاحمت‌استفاده می کنیم ممکن است اتفاق ناگواری برای فردی رخ دهد. کسی هم نمی تواند ادعا کند زمانی که با اورژانس تماس می گرفته متوجه نبوده که با اورژانس تماس گرفته است چراکه در ابتدای تماس اعلام می شود شما با مرکز اورژانس تهران تماس گرفتید. بنابراین این مزاحمت‌ها نشان می دهد که تماس ها عمدی است. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اورژانس تهران ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه از مناطق ۲۲گانه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران با جدیت و قدرت اجرایی شده است.

مسعود رنجبریان افزود: این طرح به درخواست شهروندان و برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی که باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شود، اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: در این طرح عوامل انضباط شهری در مناطق ۲، ۳، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۲۱ با مشارکت پلیس راهور معابر را پاکسازی و رفع سد معبر می‌کنند و با وسایلی که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک دوبله و سوبله یا رعایت نکردن مقررات حمل بار کرده اند، برخورد می‌کنند.

مسعود رنجبریان افزود: در این طرح پلیس راهور خودروی مالکان متخلف را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

دیگر خبرها

  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس