Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حسن محمودی مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: با فعالیت یک هزار و ۳۰۴ تیم در قالب این طرح، اقدامات موثری در راستای بیماریابی، قرنطینه و کنترل این بیماری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از هفته گذشته، ۴ هزار و ۲۲۲ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۵۳۴ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه در مدت زمان یادشده، ۴۷ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۵۹۶ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

 محمودی با اشاره به اینکه در مدت زمان یادشده، تیم‌های مذکور به ۸ هزار و ۸۶۹ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۵۱۲ خانواده افراد دارای بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

او طرح شهید سلیمانی را در پیشگیری و کنترل کرونا بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: این طرح دستاورد‌های خوبی در مهار بیماری و کاهش مراجعات به مراکز درمانی داشته و باید ادامه باید.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی، بایستی واکسیناسیون به صورت محله به محله و خانه به خانه برای اقشار آسیب پذیر ادامه یابد تا به پوشش حداکثری از افراد واکسینه شده دست یابیم.

محمودی یادآور شد: رهگیری افراد در معرض تماس با مبتلایان در شرایط کنونی بسیار مهم است و بیماریابی نقش مؤثری را در پیشگیری از شکل گیری موج ششم دارد.

او اظهار داشت: سایر راهبرد‌های طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نظیر مراقبت در منزل مبتلایان، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و آموزش جامعه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از زحمات فعالان طرح شهید سلیمانی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و ارائه خدمات واکسیناسیون شهروندان بیان کرد: با ورود تیم‌های مذکور در قالب این طرح، شاهد اتفاقات خوبی در تسریع واکسیناسیون و کاهش ابتلا به این بیماری بوده‌ایم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تست کرونا کرونا علوم پزشکی طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار اسکان نوروزی آموزش و پرورش کردستان به ۲۷ هزار نفرروز رسید

خداداد مخدومی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، ۳ هزار و ۲۷۵ خانوار شامل ۲ هزار و ۳۷۶ خانوار فرهنگی به تعداد ۱۰ هزار و ۹۴۳ نفر، و ۸۹۹ خانوار غیرفرهنگی به تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ نفر در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان در سراسر استان پذیرش شده و در مدارس کردستان اسکان یافته‌اند.

وی افزود: بر این اساس تا روز دوشنبه ششم فردوین‌ماه، ۱۵ هزار و ۴۳ نفر در مدارس استان اقامت داشته‌اند.

مخدومی به آمار دیگری در این زمینه اشاره و اظهار کزد: تاکنون آمار اسکان نوروزی آموزش و پرورش کردستان به ۲۷ هزار و ۷۷ نفر روز رسیده است.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی خاطرنشان کرد: ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فعالیت داشته و پذیرای همکاران فرهنگی و مسافران نوروزی در قالب ۷۹ مدرسه و ۶۱۹ اتاق با سطوح ویژه، الف، ب و ج خواهند بود.

وی اضافه کرد: امسال استقبال مسافران نوروزی از مراکز اسکان فرهنگیان این استان تا ششم فروردین‌ماه نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

کد خبر 6063255

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • آمار اسکان نوروزی آموزش و پرورش کردستان به ۲۷ هزار نفرروز رسید
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • بازدید سرزده بازرس کل کردستان از بیمارستان کوثر سنندج